Bab 19

88 7 0
                                    

Aivy di hantar sehingga ke dalam rumah gadis itu. Sudah dia maklumkan hal yang terjadi kepada abang gadis itu semasa dia menemani Aivy pulang.

Aivy yang masih ketakutan itu didukkan di atas sofa di ruang tamu rumah. Gadis itu masih menundukkan wajahnya dan badannya yang masih menggeletar itu membuktikan dia benar-benar takut.

'Apa kaitan Ed dengan Aivy?'

Persoalan yang dari awal tidak dijawab oleh Harith. Dapat dia lihat perubahan yang agak ketara pada Aivy saat berjumpa dengan Ed.

"How's her?" Soal Harith yang baru turun daripada tingkat atas. Wajah adik kembarnya di pandang sayu.

" I don't think she's doing well" Lihat sahaja la perwatakkan Aivy sekarang ini.

Harith datang mendekati mereka berdua. Tangannya naik mengusap bahu kembarnya namun, gadis itu menempis kuat dan memeluk badan Mikhail di sebelahnya erat.

Satu esakan halus terlepas dari Aivy.

"Hey what's wrong baby girl? " soal Harith apabila mendengar esakan Aivy. Mikhael yang terkejut kerana di peluk oleh Aivy secara tiba-tiba hanya mampu melihat. Nak dirungkaikan pelukkan tapi keadaan Aivy mengrisaukan dia.

"Don’t leave me Zayn" teresak esak Aivy menangis. Nama yang dipanggil oleh Aivy kepadanya menyentakkan Mikhael.

"Wait, what did you call me?" Tak mungkin gadis yang memelukknya ini gadis yang sama.

"Helena, he's Mikhael, not your Zayn" ujar Harith sambil tangannya mengusap belakang badan gadis itu, memujuk supaya gadis itu melepaskan pelukkannya pada Mikhail.

"W-what? H-HELENA? Is that really you?" Sungguh dia terkejut dengan panggilan yang digunakan Harith begitu juga dengan Harith yang terkejut apabila Mikhael seperti mengenali adik kembarnya.

Aivy mengangkat wajahnya memandang Mikhael. Pelukan dileraikan sedikit.

" Please be with me Zayn, I miss you. Don't leave me again" makin kuat Aivy menangis saat menuturkan kata-kata itu.

" Harith, what the hell is happening right now?" Sungguh dia keliru.

"Kau tak ingat ke?" Kini giliran Harith menyoalnya kembali. Dia yakin dengan apa yang dikatakan adiknya itu. Jika Aivy menjadi Helena, maka apa yang dikatakan gadis itu adalah benar.

"Don’t tell me she's the girl!" riak terkejut terpapang diwajahnya.

"Zayn kim, takkan kau lupa nama penuh Aivy apa?"

"k-kau kenal aku?" Mikhael masih belum percaya apa yang didengarnya saat ini.

Satu keluhan Harith lepaskan. Aivy yang masih memeluk Mikhael itu dipandang sekilas.

"Lena, come here baby. You shouldn't do that to him" Ujar Harith lembut sekaligus cuba untuk meleraikan pelukkan Aivy. Walaupun dia agak jahil tapi dia masih tahu batas lagipun dapat dia lihat wajah Mikhael yang agak tidak selesa berkeadaan begitu.

Perlahan-lahan pelukan itu Aivy lepaskan. Air mata yang bersisa di pipi di lap sebelum berpaling ke arah abang kembarnya. Lelaki itu menggosok perlahan kepala Aivy dengan senyuman manis yang terukir seakan mengatakan Aivy melakukan kerja yang baik.

"Nama Lena, Tengku Khairun Helena Aivy. Tiga tahun lalu, aku dengan Lena belajar di Korea tapi itu hanya sementara. Family aku ada urusan kerja di sana dan ya, Aku kenal kau." Mikhael setia menggu bait-bait bicara dari Harith. Dia perlu mengetahui segalanya.

" Siapa je yang tak kenal dengan lelaki hot Zayn Kim? Awalnya aku ingat kau jenis yang sombong sebab tu aku tak pernah tegur kau. Aku cuma perhatikan kau dari jauh sebab Lena mula kawan dengan kau. Lena yang kau kenal, seorang gadis yang ceria tapi end up sekarang kau tengok la keadaan dia. "  Bila teringat memori dahulu, dia tidak tahu apa yang perlu dia gambarkan lagi.

Memang banyak kenangan manis yang dirasai namun, kenangan pahit itu jauh menusuk ke dalam hati.

" Kalau kau nak tau, aku respect kau dulu even ramai perempuan suka dekat kau tapi kau tak dingin dengan diorang, bagi aku kau seorang yang peramah dengan semua orang. Sebab tu aku percayakan kau and aku salah aku sebab aku cuai dalam jaga Lena. Aku lupa yang kau bukan akan ada 24 hours dengan dia"

" Stop, Harith. Aku tak rasa kau patut cerita benda ni kalau ia menyakitkan. Cukuplah aku tahu orang yang aku cari ada depan aku." Jam tangan di lihat. Ah, sudah lewat petang!

"Er, wey aku kena gerak dulu ni, apa apa hal kau boleh roger aku"

"Thanks bro, selamatkan adik aku"

"No hal, - -"

"--lagipun aku suka dia" kata-kata itu hanya diucap di dalam hatinya. Belum tiba masanya untuk dia memgutarakan halbyang satu itu.

"Bye Helen" ucap Mikhael sebelum dia melangkah keluar daripada rumah agam itu.

The Vampire Princess [ H ]Where stories live. Discover now