"wei , balik sekolah nie korang free x?"
"aku free"
"aku pun"
"me too"
"free ja"
"kau free tak aivy?" soal Dee kerana aku seorang sahaja yang tidak memberi sebarang jawapan kepada Sheerin.
"hari ni aku tak free lah. Lepas balik ni aku ada training" balasku sambil membuat muka ala ala sedih gitew..
(Btw, lupa nak bagitau. Aku kalau kat luar rumah, dengan geng aku je yang boleh buatkan aku tergelak, tersenyum n so on dengan orang lain tak boleh..)
"ala.... Tak best la kau takde"rungut sheerin
"next time ok ? " balasku sambil mengemas peralatan menulis.
"Ha !!" tiba-tiba Ellia bersuara menyebabkan rakan2 yg lain sedikit terkejut.
"apa kata kalau kita out lepas aivy habis training?" soalnya lagi sambil mengangkatkan keningnya.
"good idea!" kata Maryana. semua setuju dengan cadangan Ellia tadi.
"jap. btw kau training apa petang nie ?" soal Shafiqa.
"aku ada latihan memanah. tournament kan dah dekat".
skip
locker room
Aivy membuka pintu lockernya untuk menukar pakaian sekolahnya kepada pakaian sukan.Bilik locker itu memang di sediakan khas bagi pelajar atlet yang mewakili sekolah ke peringkat negeri dan antarabangsa.
Dalam kata lain, bukan calang2 orang boleh memasuki bilik locker itu.
Bilik itu sangat luas. terdapat dua lorong di dalam bilik itu iaitu lorong ke bilik air bagi pelajar lelaki dan perempuan.
Aivy mula masuk ke bilik air perempuan di lorong sebelah kanan manakala lorong sebelah kiri adalah bilik air bagi pelajar lelaki.
setelah selesai menukar pakaian aivy terus menuju ke tempat latihannya.
"Ish mana Mikha ni ? aku rasa aku dah bagitau dia tadi suruh datang awal." Shariff bercakap seorang diri sambil berjalan ke depan kemudian kebelakang balik dan perbuatan itu di ulang ...
"Riff, kau dah kenapa berjalan macam tu ?" tanya wafiq yang baru sampai bersama Ayyan..
"aku tunggu mat Korea tu lah.. Janji dengan aku nak datang awal" marah Shariff.
"dia ada hal kot .jap lagi sampai la tu.. " pujuk Ayyan.
"weh sorry aku lambat" kata Mikhael dengan nafas tercungap-cungap.
"kau dah kenapa?"
"kau janji ngan aku nak datang awal tapi kau datang lambat"
"sorry ah.. aku dari pukul 4:38 lagi dah sampai sekolah tapi..."
" tapi apa?" soal wafiq. Soalan ayyan tadi dibiarkan tidak berjawab.
"tapi aku sesat" beritahu Mikhael sambil menggosok belakang tengkuknya
"what? Pfffttt hahahaha..... Lawak arr" gelak Shariff . Dia yang tadinya marah terus berubah emosi.
"sesat? Dah tu cam mana kau boleh sampai sini?" soal ayyan
"aku tanya orang tadi"
Flashback
Mikhael buntu. Dari tadi dia mencari di mana letaknya court bola keranjang. tiba-tiba matanya menangkap satu susuk tubuh yang berada tidak jauh dari kedudukannya. segera dia ke arah susuk tubuh itu..
"emm.. excuse me kat mana court basketball? " gadis itu lantas memalingkan wajahnya.
"court basketball? aku tak pandai bagi2 arah ni. "
"so awak tak boleh tolong saya? " suara mikhael mnghasilkan nada getar..
"aku tak cakap pun aku tak boleh tolong kau. dah ikut aku jer. " kata aivy.ya gadis itu adalah aivy. aivy mula berjalan meninggalkan mikhael.
"cepatlah.. lambat aku tinggal"
"mian..." kata mikhael lalu mula mengikuti langkah aivy
end flashback
"macamtu lah cerita dia.." kata mikhael
"ooooo....." kata ayyan, reyza, wafiq,sharif dan Khairul serentak.
"so apa tujuan kau panggil aku datng sini?"
"aku nak kau join team basketball sekali ngan kitorang sebab kitorang kekurangan ahli since Zaid transfer. so would you like to team up with us?"kta Shariff seraya memujuk Mikhael.
"ok, aku on!"
"so let's start the game now" kata Khairul yang sedari tadi tidak sabar untuk memulakan latihan.
'You got me feeling like a feeling like a pappilon~~~~'
nada dering smartphone kepunyaan Aivy mula kedengaran. Aivy meletakkan anak panah yang baru diacabut itu kedalam satu baling khas untuk menyimpan anak panah.
smartphone yang berbunyi itu di ambil lalu butang untuk menjawab panggilan tersebut di seret kekiri.
On the phone
'helloo.. Aivy kau dah habistraining ke belum? '
'baru habis. korang kat mana?'
"kitorang dah otwke school ni.. pastikan kau siap cepat ok'
'okay,okay.. dah aku off dulu bye!'
'okay bye...'
end phone call
panggilan daripada Sheerin dimatikan. dengan kadar segera Aivy mengemas peralatan memanahnya kemudian terus dia berlalu meninggalkan kawasan itu.
langkah kakinya terhenti saat da melalui court basketball. Dengan tiba-tiba memori dia dengan Mikhael berlayar di kotak fikirannya. Tanpa dia sedari kakinya mekangkah ke arah pintu court itu. pintu tersebut ditolak perlahan-lahan supaya tidak menarik perhatian manusia di dalamnya.
matanya terarah kepada salah seorang pemain basketball. peluh yang merintik di dahi dan leher pemain itu jelas menunjukkan ketampanan dirinya.
Aivy leka memerhati Mikhael. entah kenapa dia tiba-tiba menjadi sebegitu rupa belum pernah dia melakukan perkara seperti itu. mengintai seorang lelaki yg baru di kenalinya.
"This is not you aivy!! Wake up!! " kata aivy kepada dirinya setelah menyedari keterlanjuran dirinya. pintu itu ditutup kembali lalu mula menyambung langkahnya menuju ke locker room untuk mengambil begnya.
"mana aivy ni? lama nau kemas barang. " ujar Dee..
"kn... biasanya dia punctual dengan masa. " kata Shaf.
"dia ada hal la tu kot.. takpun dia pergi washroom ke?" kata El pula.
dari jauh mereka ternmpak kelibat Aivy yang sedang menuju ke arah mereka berlima.
"tu aivy dh datang" beritahu Mary
"sorry guys lambat. jom" ajak Aivy lalu berjalan mendahului rakannya.
imma truly sorry for late update.. well actually, phone lyian buat hal. nak je campak dalam jamban.. tapi sebab ingt yang phone lyian ada satu ni je.. terus niat tu dibatalkan..
btw.. do enjoy reading my stories.. don't forget to vote and comment ok?... and pleas.. NO SILENT READER!
YOU ARE READING
The Vampire Princess [ H ]
Teen FictionThe Vampire Princess, satu panggilan yang diberi khas untuknya. Dia digelar Vampire kerana kulitnya yang sentiasa pucat tetapi cerah. Princess, panggilan buat si dia juga tapi dari keluarganya sendiri. Dia di layan bak puteri, kehendaknya dituruti...