Bab 7

201 12 0
                                    

Suasana di dalam kelas 5 Aclipse senyap sebaik sahaja Cikgu Shahmin melangkah masuk.

5Aclipse! Kelas pertama daripada 4 kelas tingkatan 5. Walaupun kelas pertama, kelas itu boleh dikategorikan antara kelas paling bising.

Tapi, pelajar dalam kelas ini senyap setiap kali cikgu masuk. Kalau takde cikgu, dah macam pasar malam je.

"Bangun!  Assalamualaikum dan selamat pagi cikgu"ujar Zaqwan, ketua kelas 5 Aclipse. Yang lain hanya menurut kata-kata Zaqwan.

"Waalaikumussalam. sila duduk"
Ujar Cikgu Shahmin sebelum memulakan sesi pembelajaran.

Ttokk ttokk

Bunyi ketukkan di pintu menyebabkan hampir kesemua pelajar kelas 5 Aclipse menoleh ke arah pintu hadapan kelas mereka kerana sesi pembelajaran mereka terganggu.

"Maaf mengganggu tapi Harith and Aivy, pengetua panggil kamu berdua" ujar Cikgu Robita tenang.

Kini semua mata-mata pelajar mula tertumpu ke arah Aivy. Mereka tidak merasa pelik jikalau pengetua ingin berjumpa dengan Harith memandangkan Harith merupakan President Student Council. Tapi mereka berasa pelik mengapa pengetua ingin berjumpa dengan Aivy.

"Terima kasih cikgu" kata Cikgu Robita kepada Cikgu Shahmin sebelum cikgu tersebut berlalu pergi dari kelas itu .

"Aivy, Harith kamu boleh pergi sekarang" arah cikgu Shahmim. Aivy dan Harith bangun dengan serentak. Ketika Aivy berjalan melintasi meja Nasreen, dia terdengar kata-kata Nasreen.

"mesti kau buat hal kan. haha.. padan muka kena panggil dengan pengetua. Lain kali jangan nak tunjuk samseng sangat" Sengaja Nasreen berkata begitu dengan tujuan Aivy akan terasa dengan kata-katanya. Malangnya, Aivy sedikit pun tidak menghiraukan kata-kata Nasreen.

principal's room

pintu bilik pengetua diketuk. "masuk" arah satu suara dari dalam.

"Ada apa Ayah panggil kami?" Soal Harith kepada Tan Sri Haji Amran atau dikenali sebagai Ayah disekolah itu.

"Kamu dah dengar pasal kes terbaru ni?" Kedua-dua mereka menggelengkan kepala.

"kenapa Ayah? ada benda penting yang kitorang kena urus?" satu keluhan berat dilepaskan oleh Tan Sri Haji Amran sebelum beliau menyambung bicara. Duduknya diperbetulkan di kerusi.

"dua hari lepas Ayah dapat laporan daripada abang kamu berdua yang sekolah kita akan terima pelajar baru"

"it's normal terima pelajar baru right? but ...." kata-kata Harith terhenti.

"Do you mean, dia bukan pelajar biasa?" sambung Harith. Aivy masih diam disisi Harith. Anggukan daripada Ayah mengejutkan mereka berdua.

"Absolutely yes! and Ayah dapat tahu yang dia ni bahaya!" Kata-kata Tan Sri Amran sekali lagi jelas mengejutkan dua beradik itu.

"kenapa kita perlu accept dia kalau dia bahaya? something fishy" kata Aivy yang dari tadi diam. Jarinya dimainkan di dagu lagak berfikir.

"sebab tu Ayah nak kamu berdua awasi dia. Perhatikan dia dalam diam."

"Baik Ayah. kalau takde pape kitorang keluar dulu" serentak itu Aivy dan Harith bangun daripada kerusi yang diduduki mereka.

"Dia akan daftar masuk esok jadi kerja ni kamu harus mula esok" kata Tan Sri Amran sebelum kedua beradik itu melangkah keluar daripada biliknya.

'siapa pun  dia, walau bahaya macam mana pun dia aku tak kesah dan aku tak takut. Yang aku risau sekarang ni adik aku.'
Bisik hati Harith.

'aku harap bukan 'lelaki' tu yang daftar esok. kalau tak...' getus hati Harith sekali lagi . Dia mengerling kembarnya disebelah. Rasa simpati dan kasihan akan adiknya itu mula merundum tinggi. Kalau bukan sebab ' lelaki' itu, adik kembarnya takkan jadi macam sekarang.











Keesokkan

















sebuah kereta berjenama Audi i8 berwarna merah memasukki perkarangan Fort Scate Highschool itu. Keretanya diparkir elok di tempat yang tertulis 'student car-park' sebelum dia melangkah keluar dari keretanya.

Banyak mata-mata yang melihat akan lelaki 'asing' itu. Pemakaian lelaki itu turut menjadi bualan rata-rata pelajar di situ selain dari dirinya sendiri yang tidak dikenali orang ramai. Langkah kakinya diberhentikan. Satu senyuman manis menghiasi bibirnya.

"hey girls, mind to tell me where the office is?" soalnya manis.. satu kenyitan mata diberikan kepada pelajar perempuan di situ.

"you just need to go straight and  then turn left. The office will be on your right and you may use the elevator, its the short way.. The office is on the 2nd floor" terang salah seorang kumpulan pelajar perempuan di situ.

"thank you girls"

Langkah kakinya terus di atur untuk menuju ke pejabat sekolah itu.

Meanwhile

"princess dah sedia ke untuk buat misi ni?" soal Harith lembut.

"How many times should i told you don't ever call me princess, baby, or what.. You already know that I'm not Helena!!" tegas Aivy berkata - kata.

"Never. I will always call you like that because you are my twin. My only sister.. No matter it is Aivy or Helena, it never will change the fact that you are my twin. Because you're still Tengku khairun Helena Aivy. Mark my word girl"  kata Harith lembut tetapi agak tegas walaupun dalam hatinya sungguh sedih. Sedih dengan keadaan kembarnya. Kalaulah dia datang awal hari tu, mungkin semua ni takkan berlaku.

Dia kesal dengan dirinya dulu. Lebih pentingkan kawan dari adik kembar sendiri. Kalaulah dia ada dengan Helena masa tu....

"stop talking Harith or else people will hear that" balas Aivy.

"and don't worry about me.. I'm okay" sambung Aivy lagi. Harith sekadar mengangguk kecil sebelum mereka meninggalkan kawasan itu.











Tbc 
Sorry for late update.. Actually i was going to be hiatus but rasa cam nak sambung je citer sebelum ni.. Btw, maybe this will the last update. I will start update it back after i end up my exam.. So please enjoy.. And don't be silent readers.. Vote and comment please.. I will appreciate it..

Love you all

Sincerely from Lyian

The Vampire Princess [ H ]Where stories live. Discover now