bab 5

244 12 0
                                    


nasreen masuk ke kelas dengan perasaan yg mmbara. masakan tidak, mentah-mentah dia di 'reject'  oleh Mikhael. mikhael juga merupakan orang pertama yang berani berkata sedemikian rupa kepadanya.. lagi bertambah panas hatinya saat melihat Mikhael bersama Aivy tadi.


PAP!


mejanya menjadi mangsa dia melepaskan geram. semua pelajar yang berada di dalam kelas itu hanya memandang sekilas lalu meneruskan perbuatan mereka yang trgendala.

'tak boleh jadi ni! aku kena dapatkan juga mikhael tu. tak kisah apa cara sekali pun. aku tetap akan buat dia fall in love dengan aku' hati Nasreen membisik.




"assalamualaikum!' pintu kelas 5 Aclipse  di ketuk berulang kali seiring dengan salam. kelas itu memang bising sehinggakan pelajar di dalamnya langsung tidak mendengar salam dan ketukan yang diberi.

Harith  yang kebetulan lalu di kawasan itu memerhati dari tadi. di lihatnya pelajar Junior itu dari tadi memberi salam tetapi tidak mendapat sebarang respon dari pelajar kelas 5 aclipse itu. dia menggelengkan kepala. lantas segera dia menapak ke kelas kembarnya itu.

tanpa sebarang kata , Harith terus masuk ke dalam kelas itu . meja guru yang berada di hadapan kelas di tuju.

PAP!!

meja guru itu dihemap dengan buku yang sememangnya berada di tangannya. seiisi kelas itu senyap dangan tiba-tiba apabila melihat Harith berdri di dalam kelas mereka.

"ni ke cara kelas pandai bila cikgu tak masuk?!" belum sempat ketua kelas ingin memberi salam hormat, Harith sudah membuka mulut. hamper kesemua pelajar kelas 5 Aclipse menelan air liur. siapa je yang tidak kenal dengan perangai Harith? semua orang gerun dengannya tetapi dia juga merupakan pelajar terhot n terpopular d sekolah disebabkan dia memiliki rupa yang mampu memukau para pelajar permpuan. kerna itu dia mempunyai ramai peminat.


"dari tadi aku perhati. Junior kat luar tu dah berapa kali ketuk pintu and bagi salam. tapi takde sorang pun yang endah.. semua sibuk dengan hal msing- masing. Korang fikir budak tu takde kelas? dia pun letih lah asyik bagi salam, ketuk pntu, berdiri lagi.." semua pelajar tidak mengeluarkan ebarang suara.

"dengar sini. kalau ,macam ni lah gaya kelas pandai, baik korang semua tukar kelas duduk kelas hujung. malu la sikit." Harith memberi amaran.

"ha! yang kat lar tu tunggu apa lagi? nak tunggu sampai balik sekolah baru nak cakap ke?" tegur Harith menyebabkan junior perempuan itu sedikit terkejut.

"ERR...  Madam  Lieu nak berjumpa dengan akak Aivy, akak sheerin,akak mary,akak Dee, akak Shaf, akak Ellia dan abang Mikhael di Theater Hall 30 minit lalu" kata budak perempuan itu atau dikenali sebagai Shima.

"yang nama kena panggil tadi pergi cepat. yang lain, buka buku ulangkaji balik apa yang cikgu ajar. and lagi satu aku takde lam kelas jangan bising, aku tak masuk kelas harini." pesan Harith sebelum berlalu meninggalkan kelasnya.

pasti ada yang tertanya -tanya kan siapa harith sebenarnya.. Harith merupakan President Student Council di sekolah itu merangkap pelajar kelas 5 Aclipse, merangkap kembar kepada Aivy. Semua pelajar tahu akan jawatan yang di sandang olehnya tetapi mereka tidak tahu siapakah Vice President Student Council.





THEATHER HALL




"Hello Madam Lieu.. sorry kami lambat sampai" kata Sheerin saat mereka semua berada di dalam dewan itu..


"its okay. btw, all of you already here right?"

"yup.. so please tell us what do you want us to do.." kata Dee pula

"ok.. i want all of you to perform for our school culture festival "

"but miss, mikha don't know about our culture so i don't think he can join us" kata mary

"oh.. about him, you guys don't have to worry. i already ask his fellow friends to join you too so i guess there's will be no problem at all"

"you mean the prince?" tanya sheerin inginkan kepastian

"absolutely yes. so i want all of you to think about your performance ok? you may dismiss" kata miss lieu lalu meninggalkan theater hall tersebut.


DV melepaskan keluhan berat. bergabung dengan the prince adalah perkara yang paling dibenci. kesemua ahli DV mula meninggalkan Mikha keseorangan dan melangkah menuju ke kelas mereka kembali.



SKIP




Living Cafeteria 



"wei mikha, asal miss panggil kau dengan geng DV tadi?" soal wafiq.

"Miss suruh kita bergabung dengan geng DV untuk festival kebudayaan sekolah nanti. kita kena perform sekali dengan DV." terang Mikha.

"What? bergabung? dengan DV?. That's impossible. kau tau kan DV ngan kita bukan ngam sangat. aku takut nanti ada perang dunia ketiga je" kata Shariff .

"dahtu? kau berani ke nak bantah miss Lieu? aku tak berani. baik aku geng up dengan DV daripada aku ingkar arahan Miss Lieu.. kau kenal dia macam mana kan. " balas Redza pula

"yup. takde sape yang rapat dengan Miss Lieu selain DV. aku pun kadang2 hairan macam mana diorang boleh rapat macam isi dengan kuku dengan miss Lieu." tambah Khairul.

mereka berenam hanya mampu melepaskan keluhan sebelum kembali menghabiskan makanan mereka.



TBC


 

Hai guys.. sorry lama tak update. actually lyian ada beberapa masalah. first, wattpad buat hal so lyian terpaksa uninstall wattpad. second, lyian ada exam so x sempat nk bukak n last sekali laptop lyian buat hal sampai web xleh bukak n so on.. bukk kat web fon plk just blh baca. xblh nk komen or publish citer T_T..  so once again sorry to all my reader.. please sokong citer ni n citer lyian yg lain jgk.. jgn lupa vote n komen ye guys.. bye.. #sorryklauxbest

The Vampire Princess [ H ]Where stories live. Discover now