Jam menunjukkan pukul 3 petang. Seawal 7 pagi tadi dia keluar daripada rumah tanpa membawa sebarang kenderaan. Daripada rumahnya sampai lah ke kawasan taman rumahnya, dia masih berjalan dan hanya menggunakan pengangkutan awam iaitu bas untuk ke perpustakaan awam. Nak ke Mall? Kau gila?! Waktu baru pukul 7:45 pagi. Perpustakaan awam bukak pukul 8:30 dan dia ada masa nak bersarapan.
Kini jam sudah menginjak angka. Pantas sungguh masa berlalu dan dia mahu pulang kerumah, nak rehat!
Sebelum itu, sempat dia singgah di cafe yang berdekatan taman perumahannya terlebih dahulu.
Usai menghabiskan minuman dan brownies yang dipesan, dia mula bangun dari duduknya. Perjalanan perlu di teruskan. Eceh! Macam jauh sangat aja gayanya. Bukan dia pergi mengembara pun nak teruskan perjalanan bagai. Huh!
Beg tote yang dibawa bersama pada hari ini diambil sebelum dia melangkah keluar daripada cafe itu. Sengaja dia menggunakan jalan yang jarang digunakan kerana dia sangat inginkan masa untuk bersendirian sepanjang hari ini.
'Halah, asal seram pulak jalan ni harini?' Entah mengapa hatinya gusar tika ini. Seakan ada perkara buruk yang bakal berlaku.
'Nothing will happen Aivy! Kau lupa kau siapa? Kau wujud pun sebab kau kuat! Ergh!' kepala digeleng beberapa kali bagi mengusir fikiran negatif yang bertandang.
Headphone yang berada didalam tote beg dikeluarkan, muzik daripada telefon pintar dibuka dan disambungkan pada headphone itu dengan kaedah' Bluetooth'. Headphone diletakkan elok di atas kepala sambil kaki masih berjalan pulang ke rumah. Kalau demgar lagu, tak ada la rasa macam seram sangat!
"Hey girl, you're alone huh?" Tegur seorang lelaki. Mimik muka yang ditayangkan lelaki tu amatlah menjengkelkan baginya. Tanpa menghiraukan teguran lelaki tadi, dia memekakkan telinga dan meneruskan langkahnya. Malas nak ambik pusing hal keliling yang penting dia selamat sampai ke rumah dan dapat tidur! Sumpah mengantuk!
"It's rude you know!" Lelaki itu mula berang apabila tegurannya tidak dihiraukan oleh gadis yang sedang berjalan seorang diri. Tanpa sesiapa sedari, perkara itu diperhati.
Melihat gadis dihadapannya itu masih tidak mengendahkannya, tangan putih si gadis ditarik. Headphone yang dipakai oleh gadis itu ditarik kebawah secara kasar.
"What the hell?!" Marah Aivy tatkala tangannya tiba-tiba sahaja dipegang oleh lelaki asing.
"Hey, why did you ignore me huh?!" Tangan gadis itu masih dipegang olehnya.
"Let me go! Who the hell are you bruh?" Aivy cuba melepaskan tangannya itu. Sakit tau tak! Eii manusia ni ada yang aku aku belasah kang halah halah.
"Haha, it's funny girl. How dare you didn't recognise me" Hodie yang dipakai diturunkan supaya gadis dihadapannya ini dapat melihat dengan jelas wajahnya.
Saat matanya memandang wajah lelaki itu, terasa satu perasaan yang hadir. Bukan perasaan jatuh cinta ke apa. Tak! Perasaan takut. Ya, dia takut dengan lelaki ini. Segala memori lalu terimbas di kotak fikirannya. Dapat dia rasakan badannya menggeletar.
'What's wrong with you? You're Aivy not Helena!! Wake up!' satu suara bergema di dalam kepalanya.
'I'm sorry Helena, but I-I can't fight this man!' Dia membalas suara tadi. Sungguh dia takut saat ini.
"Hey, relax baby. I miss you, don't ya miss me too?" Suara yang keluar dari mulut lelaki itu menambahkan lagi getaran badannya.
Dari jauh, dia mampu melihat tubuh Aivy, gadis yang diekorinya seharian ini menggeletar.
'Oh shit! Asal setan tu boleh ada kat sini?!' Hatinya mendengus geram. Ini tak boleh jadi! Dengan langkah besar, dia terus meluru ke arah dua orang manusia itu. Eh bukan dua orang manusia, tapi sekor setan seorang manusia. Ha baru betul!
Muka jantan tak guna itu ditumbuk kuat dan dengan itu serta merta pegangannya pada Aivy terlerai. Segera dia tarik Aivy ke belakangnya.
Kolar baju lelaki itu ditarik dan sekali lagi wajah lelaki itu ditumbuk marah.
"Hey, hey f*ck it up man. Get out of my business!" Marahnya apabila tiba-tiba sahaja ada seorang manusia menganggu dia dan Aivy! Urgh!!
"She's mine dude!" amarahnya tidak dapat ditahan lagi. Wajah Aivy yang ketakutan membuatkan hatinya membara. Entah mengapa, satu peristowa pagit yang pernah dia lalui dahulu mulai terimbas di minda.
Shit!
"Listen here Ed, I'm warning you. If touch her once again, I'll make sure you'll regret it!" Ujarnya kasar. Lelaki itu disepak sebelum dia menarik Aivy mendekatinya sebelum bahu Aivy dipeluk.
YOU ARE READING
The Vampire Princess [ H ]
Teen FictionThe Vampire Princess, satu panggilan yang diberi khas untuknya. Dia digelar Vampire kerana kulitnya yang sentiasa pucat tetapi cerah. Princess, panggilan buat si dia juga tapi dari keluarganya sendiri. Dia di layan bak puteri, kehendaknya dituruti...