Tuan Arasy | 02

2.1K 77 0
                                    

"I'm sad but I'm smile. That's my life."

"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Amanda melangkah masuk ke dalam rumah agam itu dengan langkah yang perlahan melalui pintu belakang

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Amanda melangkah masuk ke dalam rumah agam itu dengan langkah yang perlahan melalui pintu belakang. Pintu belakang itu sengaja tidak dikunci sewaktu dia keluar dari rumah tiga jam yang lalu. Pintu belakang itu ditutup perlahan-lahan supaya semua penghuni di rumah itu tidak tersedar dari tidur.

"Kayla Amanda!"

Namanya yang dijerit kuat membuatkan Amanda menutup mata. Tangannya masih memegang tombol pintu dengan erat. Keadaannya kini, dia sedang membelakangi insan yang menjerit namanya tadi. Dia masih tidak berani untuk menoleh. Dia sudah dapat mengagak betapa marahnya papa ketika lelaki itu menjerit namanya sebentar tadi.

"Kayla Amanda!"

Jeritan kali kedua yang menyapa gegendang telinganya membuatkan dia memejamkan matanya erat. Dia bagaikan cuba mendapatkan sedikit keberanian untuk bertentang mata dengan papanya. Dia kemudiannya perlahan-lahan memusingkan tubuhnya mengadap ayahnya, Tan Sri Khalid.

"Amanda pergi mana? Mama cari Manda dekat bilik. Manda tak ada. Manda pergi mana, sayang?" Tanya Puan Sri Hasmawati lembut. Dia mendekati tubuh anaknya yang kaku di muka pintu.

"Amanda.." Panggil Puan Sri Hasmawati lagi apabila anaknya seakan-akan kaku di situ.

"Jawablah!" Marah Tan Sri Khalid kuat. Amanda tersentak. Terhincut-hincut bahunya apabila ditengking ayahnya.

"Manda keluar tadi..." Perlahan dia bersuara.

"Keluar ikut jantan?!" Meninggi suara Tan Sri Khalid memarahi anak perempuan itu.

"Abang!"

Puan Sri Hasmawati memandang suaminya dengan riak wajah terkejut. Dia tidak menyangka suaminya sanggup menuduh anak gadisnya melakukan perbuatan terkutuk itu.

"Sampai hati abang tuduh anak saya macam tu! Manda ni anak saya, anak abang! Sanggup abang tuduh anak abang macam tu!" Marah Puan Sri Hasmawati dengan wajah sayu. Dia kesal apabila melihat perilaku suaminya yang tidak seperti suami dan ayah di luar sana. Suaminya berbeza. Cukup berbeza.

Tuan Arasy!Where stories live. Discover now