Tuan Arasy | 25

1.5K 52 12
                                    

"The destruction power of a lie is stronger than the truth."

Amanda memeluk tubuh di kerusi itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Amanda memeluk tubuh di kerusi itu. Wajahnya dimasamkan. Anak matanya tajam merenung wajah papanya. Lelaki itu hanya beriak selamba di hujung sana. Lelaki itu bagaikan tidak menghiraukan ketegangan yang dirasainya saat ini.

Amanda memandang seluruh ahli keluarganya yang bagaikan tidak menghiraukan dirinya. Mama dan ibu sibuk berbual. Abang Kayden dan Kak Azura hanya memandang telefon pintar mereka. Kak Amel dan Abang Shah sibuk melayan kerenah anak kecil mereka. Amanda memandang tiga kerusi yang masih kosong di sebelahnya.

Amanda berdecit perlahan. Papanya masih tidak berubah!

"Manda nak balik!" Ujar Amanda lalu dia bingkas berdiri.

"Amanda, duduk dulu." Pujuk Puan Sri Hasnawati lembut. Wajah anak gadisnya dipandang penuh kasih.
Amanda memandang wajah ibu bapanya dengan wajah menyampah.

"Duduk? Nak buat apa? Papa, apa ni?!" Tanya Amanda kegeraman. Tan Sri Khalid hanya beriak biasa.

"Kenapa?" Tanya Tan Sri Khalid pendek.

"Kenapa papa tanya? Papa memang tak serik-serik kan? Manda dah cakap Manda cuma cintakan Arasy! Kenapa susah sangat papa nak faham? Amanda hanya cintakan Arasy! Amanda tak akan kahwin dengan Zarif! Amanda benci dia! Kenapa dengan papa ni?!" Amanda mula memberontak. Tan Sri Khalid mengerutkan dahinya.

"Apa Manda cakap ni? Zarif?" Tanya Tan Sri Khalid pelik. Amanda mengeluh bosan.

"Papa mungkir janji kan? Apa papa janji dengan Amanda? Papa janji dengan Manda, papa nak terima Arasy. Tapi apa ni pa? Boleh tak sekali je Manda minta dengan papa, tolong tunaikan janji papa. Pa..." Panggil Amanda meleret. Wajahnya sudah tidak ceria.

"Manda cuma cintakan Arasy... Manda cintakan dia sorang je. Tolonglah faham Manda.." Ujar Amanda sambil menangis teresak-esak. Dia sudah tidak hiraukan pandangan pelik pengunjung-pengunjung lain. Apa yang dia tahu, dia tak mahu kahwin dengan Zarif!

 Apa yang dia tahu, dia tak mahu kahwin dengan Zarif!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Amanda.. Janganlah nangis. Malu lah orang tengok." Pujuk Kayden yang duduk di sebelah Amnada. Tangan adiknya dicapai tetapi Amanda pantas menepis.

"Biarlah semua orang nak tengok. Dia orang ada mata." Bidas Amanda kegeraman. Kayden terdiam. Dia kemudiannya mengeluh kecil. Amanda memandang Tan Sri Khalid lama.

Tuan Arasy!Where stories live. Discover now