Tuan Arasy | Epilog 2

2K 53 3
                                    

"Everyone deserves a happy ending."

"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Arasy yang tadinya sibuk mendengar perbincangan antara pihaknya dengan QZ Company mula teralih tumpuan apabila merasakan getaran berkali-kali dari telefon pintarnya yang telah di buat ‘silent mode’ di dalam poket seluarnya. Dia yang masih cuba untuk memberi tumpuan mula terganggu apabila melihat isyarat mata dari Jazmy. Jelas terpancar riak resah di wajah setiausahanya itu dan Arasy tahu mengapa.

Tanpa berlengah lagi, dia menarik keluar telefon pintarnya dari poket seluarnya lalu pesanan WhatsApp’s yang dia terima dibuka lalu dibaca kesemuanya. Semuanya dari orang yang sama. Cinta hati kesayangannya…

Baby boo awak nak makan apa?’

‘Saya confuse lah nak masak apa?’

‘Baby boo???’

‘Banyak sangat ke kerja awak, baby boo?’

‘Awak tak layan saya… (emoji nangis)’

‘Baby boo awak buat apa ni? Awak dekat mana ni?’

‘Jangan sampai saya datang office awak, baby boo! Saya serius ni.’

‘Arasy sayang, where are you!!!’

Arasy mula menggelengkan kepalanya perlahan. Telefon pintar itu dijatuhkan ke atas meja. Jarinya mula naik memicit pelipis yang mula timbul. Entah mengapa, Amanda semakin banyak kerenah dua tiga minggu ini. Ada sahaja yang tak kena dengan isterinya itu.

Arasy tak balik lunch dekat rumah, Amanda tarik muka masam. Arasy balik lambat, Amanda merajuk tak nak bercakap. Arasy pergi outstation, Amanda ugut nak pindah rumah mama dan papa. Aduh! Pening.
Sekarang Arasy lambat reply whatassp. Apa yang Amanda akan buat lepas ni?

Tanpa sempat Arasy membalas, pintu bilik mesyuarat itu terbuka dari luar membuatkan semua manusia yang berada di bilik mesyuarat itu terkejut. Kelihatan wajah masam isterinya di muka pintu. Di sebelahnya pula terdapat Zynn yang sudah menggelengkan kepala. Bagaikan sudah tidak mampu untuk memujuk Amanda untuk bersabar lagi.

“Puan Amanda…”

Jazmy mula bersuara terkejut apabila melihat kelibat isteri majikannya di hadapan pintu. Pandangannya kemudiannya dialihkan ke arah Tuan Arasy yang sudah berdiri.

What are you doing here, Mrs Arasy?” Tegas dan keras nada suara Arasy saat ini. Mereka sedang mengadakan perbincangan penting dan kelakuan Amanda saat ini sedikit sebanyak menguji kesabaran Arasy.

“Saya… saya…” Amanda mula kekok sendiri.

Semua mata yang tepat memandangnya saat ini membuatkan dia gugup sendiri. Bawah bibirnya digigit perlahan manakala kedua-dua belah digenggam erat untuk menghilangkan resah dan ketakutan di hati. Riak wajah Arasy sudah bertukar tegang membuatkan Amanda mula ketakutan.

Tuan Arasy!Where stories live. Discover now