Tuan Arasy | 69

930 61 4
                                    

"Time reveals the truth."


Arasy memandang skrin telefon pintarnya lama. Gambar dia dan Amanda terpancar elok di situ. Bagaimanakah keadaan isterinya sekarang? Amanda dah makan ke? Dah minum ke?

Hatinya mula berombak kembali. Mahu sahaja dia bertanya pada Raider yang masih mengadap komputer ribanya itu. Adakah keberadaan Amanda sudah dijumpai. Tapi semua itu mustahil kerana baru setengah jam tadi Raider mula menjejaki Amanda. Dia perlu bersabar.

Jarum jam sudah menunjukkan pukul 2 pagi. Tapi Wafiy masih setia di sini. Mungkin lelaki itu juga menunggu berita baik dari Raider. Nick masih setia di sisi Raider, mungkin mahu menemani sahabatnya itu. Qasy sudah terbaring di sebelahnya. Lagak Qasy seperti dia pula yang menjejaki Amanda, letih sangat!

Roy dan Jeremy sudah tiada. Arasy mengarahkan mereka untuk menghantar Suhana pulang. Dia tidak berani membiarkan pekerjanya itu memandu seorang diri kerana sudah lewat malam. Jadi Roy dan Jeremy mempelawakan diri untuk menghantar Suhana pulang.

Gotcha! Tuan, dah dapat.”

Pantas sahaja Arasy dan Wafiy berpaling ke arah Nick dan Raider. Terpancar riak lega di wajah Raider saat ini. Dia sudah mampu bersandar di kerusi dengan wajah tenang. Mungkin gembira kerana berjaya menjejaki Amanda.

“Apa yang kau dapat?” Arasy bertanya pendek. Hatinya mula dipagut rasa tenang.

Raider mula menekan sesuatu pada komputer ribanya. Kini semua perkara yang berada di skrin komputernya mula ditayang pada skrin besar di tengah-tengah bilik meeting itu. Arasy dan Wafiy mula memerhatikan skrin tersebut. Qasy yang tadinya nyenyak tidur mula terpisat-pisat bangun. Mungkin terkejut mendengar suara Raider yang boleh tahan tinggi. Happy sangat Abang Raider kita ni!

“Dekat mana ni?”

“Bangkok.” Jeremy yang baru sahaja tiba bersama Roy menjawab. Tajam sahaja dia melihat bangunan-bangunan pada skrin tersebut.

“Bangkok?” Hampir terkeluar biji mata Arasy apabila mendengar jawapan yang keluar dari mulut Jeremy. Arasy pandang Raider untuk meminta penjelasan. Hampir luluh jantung Arasy apabila Raider mengiakan kata-kata Jeremy dengan menjatuhkan kepalanya beberapa kali.

“Jauh betul ghost bawa lari bini aku.” Keluh Arasy geram. Mendidih darahnya saat ini. Ghost memang binatang!

“Tempat apa ni?” Wafiy pula bertanya.

Berdasarkan pemerhatiannya. Tempat itu bukan sebarangan tempat. Mungkin bangunan-bangunan itu nampak lama, tetapi kawasan itu nampak sedikit berlainan. Kawasan itu bagaikan dikawal rapi. Lihat sahaja pagar batu yang begitu tinggi mengelilingi kawasan itu. Kawasan itu bagaikan kawasan larangan.

Death Ground.”


”

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Tuan Arasy!Where stories live. Discover now