Tuan Arasy | 13

1.5K 61 2
                                    

"If you know the truth, I swear you'll leave me."

Amanda menunduk kepalanya memandang lantai apabila mendengar bebelan panjang yang keluar dari mulut Cik Mazni

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Amanda menunduk kepalanya memandang lantai apabila mendengar bebelan panjang yang keluar dari mulut Cik Mazni. Kak Murni yang turut berada di situ sekadar memberikan pandangan simpati. Mungkin wanita itu tidak mampu berbual apa-apa. Amanda kembali menundukkan kepalanya apabila terdapat beberapa pekerja lain yang memandangnya dengan senyuman sinis.

'Kutuk aku lah tu!' Getus Amanda di hati.

"Awak dengar tak apa yang saya cakap ni Amanda?" Tanya Cik Mazni dengan nada yang tinggi. Laju sahaja dia menganggukkan kepalanya sebagai balasan.

"Selepas ni saya tak nak tengok awak buat silap. Syarikat boleh rugi besar kalau perangai awak macam ni. Awak faham tak?" Tanya Cik Mazni marah. Amanda menganggukkan kepalanya lagi sekali.

Silapnya hanya satu. Dia terlupa memberitahu Cik Mazni bahawa wanita itu ada temu janji dengan wakil Digma Holding. Marah betul Cik Mazni apabila mengetahui hal itu. Nasib sahaja wakil Digma Holding baik hati. Mereka tidak kesah walaupun dia dan Cik Mazni tiba lewat di pertemuaan itu.

"Kalau awak nak kerja, buat cara nak kerja. Ini tidak. Masih seperti budak-budak. Tengoklah pakaian awak ni. Macam budak-budak. Amanda, professional lah sikit. Awak tu pekerja Mukhriz Group. Jaga nama baik syarikat. Ini tidak. Pergi kerja macam pergi playground!."

Amanda tersentak apabila mendengar kutukan terhadap dirinya. Tajam sahaja dia memandang Cik Mazni saat ini. Dia tak kesah jika dia dibuang kerja sekalipun. Dia tak betah bekerja di sini.

Susuk tubuh Cik Mazni yang sudah hilang disebalik pintu dijeling sekilas. Benci!

"Amanda okay? Amanda jangan terasa hati dengan Cik Mazni tu. Dia memang macam tu. Dia suka bercakap lepas. Tak berlapik lagi dah." Pujuk Kak Mazni lembut. Amanda sekadar menguntum senyuman nipis.

"Kau jangan risau lah Manda. Cik Mazni tu memang macam tu. Mood dia tu tak stabil, suka meroyan tak tentu pasal. Benda kecil je. Mengamuk macam syarikat ni terbakar. Anak dara tua katakan." Sampuk seorang gadis muda yang memakai baju kurung moden berwarna hijau lumut.

Amanda memandang gadis itu dengan pandangan pelik. siapa gadis ini? Dia kemudiannya mengalihkan pandangannya memandang Kak Mazni untuk meminta jawapan.

"Budak ni nama dia Husna. Setiausaha Encik Khairul. Dia memang macam ni. Cakap ikut sedap mulut dia je. Kalau bab mengutuk memang serah dekat dia je." Balas Kak Murni mengusik. Husna tersengih.

"Hai aku Husna. Semalam aku tak ada. Aku teman Encik Nizam pergi Ipoh. Ada masalah sikit dekat sana." Ujar Husna memperkenalkan diri.

"Amanda."

"Aku tahu. Kecoh pasal kau dekat group Whatsapp semalam." Kata Husna membuka rahsia.

"Kecoh kenapa?" Amanda mula menyoal. Dia mula rasa tidak sedap hati.

Tuan Arasy!Where stories live. Discover now