2.Mekânda esmer

14.5K 786 179
                                    

ŞOK ŞOK ŞOK GÜZEL KAMPANYA İLE KARŞINIZDAYIZ. ÇOK YORUM ERKEN BÖLÜM. EVET DOĞRU DUYDUNUZ!ÇOK YORUM ERKEN BÖLÜM!😂😂
.....

Mekâna girdiğimde ağır koku, yüksek ses direkt beni etkisi altına almıştı.  Üniversiteye geldiğimden beri en çok bu ortamı sevmiştim. Arkadaşlarla mekânlarda gezip yemek içmekti.

Derslerimde dört dörtlük değildim. Sınav haftası öğrenci kimliğimi hatırlar anca çalışırdım. Alttan şimdilik iki dersim vardı ama adam akıllı çalışsam hemen verilebilecek derslerdi. Şimdilik iki yıldır yaptığım gibi bu şehirde eğlenecektim.

Arkadaşlarımı gördüğümde adımlarımı onlara yönlendirdim.  Biraz geç çıkmıştım. Teyzem yine konuşmaya tutmuş, yemek yerken manyak kız görüntülü aramıştı.

Arkadaşlarımın yanına gelip selamlaştım hepsiyle teker teker. Lobi kısmında yer bulamamışlardı büyük ihtimal; yuvarlak iki masayı birleştirmişlerdi. Aralarında sadece dört kişiyi tanıyordum, diğerleri ile alakam yoktu.

Tanımadığım insanlar beni görünce konuşmaya başlamışlardı. İsimlerini bilmezken sanki yıllarca arkadaşım gibi sohbete girmişlerdi.

Pek takılmadım bu olaya ve akışa bıraktım.  Sarışın bir kız durmadan bana bakıp duruyordu.  Ay kıyamam beni yatağa atmaya çalışacaksın, bi' bilse kadınlara kaldırmadığımı...

Omuzlarımı silkim ona takılmadan etrafa bakındım. Bugün baya kalabalıktı mekân.  Umarım sorunsuz bir şekilde günü bitirirdim. Zira ben bela çeken biri olarak bunu yürekten isteyen biriydim.  Elimde olan bir şey değildi ne yazık ki. Birine gıcık kaptığım an onu sinir etmeden bırakmazdım. Tabi bunun kötü  yanı daha vardı; dayak yemem. Umurumda bile değildi, en azından içimde tutup kendimi günlerce yemiyordum neden yapmadım diye.

Arkadaşlarım bu tutumumdan her zaman nefret etmişlerdir. O kadar alışmışlardı ki bir kavgaya girdiğimde zahmet edip bana yardım etme gereği bile duymazlardı. Dediğim gibi şu anki arkadaş grubum sadece yalnız zaman geçirmeyeyim diye yanlarında durduğum insanlardı.

Oflayıp sipariş verdiğim içkiden yudum aldım. Bugün nedense kafa yapasım vardı.  Arka planda çalan şarkının ritmine ayak uydurup başımı yavaşça sallıyordum. Bizimkiler koyu bir sohbete dalmışlardı.  İlk konuyu odaklanmak istedim fakat okul konusu olduğu için gözlerimi devirdim, hiç sevmezdim.

Tekrar renkli ortama bakındım. En azından birileriyle flört edebilirdim. "Lan Batu geçen ki adama ne oldu? En son peşinden koşuyordu." Kadir beni aralarına alıp sohbete dahil etmişti. Bahsettiği olay aklıma gelirken kendimi tutamayıp kahkaha atmaya başladım. "Adama araba çarptı." dedim. Arkadaşlarımın yüzünde şaşkınlık ifadesine baktım. Şimdi adama araba çarpmış ama ben kahkaha atıyordum. Çünkü ondan sonrası komikti benim için.

"Nasıl araba çarptı aq?" dedi tanımadığım kumral oğlan. Bir kere sen konuyu bilmiyorsun aga malı, konuya niye dâhil oluyorsun? Al işte gıcık olmuştum. Takılmamaya çalıştım. 

Olay şuydu:

 Ders çıkışı bizimkilerle yemek yemeğe gitmiştik. Orada abi kardeş yemeğini yerken adamın kardeşine olan tutumunu hiç sevmemiştim. Kıza resmen köpek gibi davranıyordu. O da yetmezmiş gibi yüksek sesle konuşup etraftaki insanları rahatsız ediyordu. Ben Batu Şen, buna tanıklık etmişken rahat durur muydum? Kesinlikle hayır.  Kıza seslenip, "Bacım, hayvanın çok ses çıkartıyor rahatsız olabilir bir veteriner götür, demiştim. İkili bana dönüp anlamadıkları için bön bön bakmıştı. Kız boşluna geldiğinden olsa gerek kısa kahkaha atıp kendini durdurmuştu. Şimdi yanında ilkel bir insanoğlu varken dediğim şeye gülmesi durduk yere kendi topuğuna sıkması demekti. Ama bacım niye bana gülüyorsun ki sen... Adam tam ona bağıracakken yediğim salatanın içine zengin görünsün diye - aman aman ne zenginlik- koydukları zeytini alıp adama doğru atmadan önce, "Hop tut bakalım oğlum." dedim ve tam alnına denk gelmişti. Adam en sonunda dayanamayıp ayağa bir hışımla kalkarken sandalyeye yere düşürmüştü. Aman aman aksiyona gel. Peki ben dayak yiyeceğimi anladığım için o mekânda durur muyum? Katiyen duramam. Ayağa fırlayıp bizimkilere hesabı ödersiniz gencolar diyerek kaçmıştım. Hayır adam hiç üşenmeden rahat yarım saat peşimden koşmuştu. En son karşıdaki kaldırama geçtiğim sırada arkadan gelen ani frenle dönüp baktığımda bizim orman kaçkını yerden iki seksen yatıyordu. İlk önce siktir edip yoluma devam edecektim ama bu mal herif ben şikâyet ederek korkusuyla yanına koştum. Hiçbir şeysi yoktu mal herifin, zaten arabada hızlı değildi, sadece ayağı incilmiş hızlı düştüğü içinde başından darbe almıştı. Hastaneye götürüp bütün gün ben uğraşmıştım. Tabi arada küfür ederek sinir etmiştim onu.

Barutla YanHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin