Chapter 3

92 3 0
                                    

𝐒𝐞𝐭𝐞𝐥𝐚𝐡 𝐡𝐚𝐦𝐩𝐢𝐫 𝐛𝐚𝐧𝐲𝐚𝐤 𝐣𝐚𝐦 𝐭𝐞𝐫𝐛𝐮𝐚𝐧𝐠 𝐚𝐤𝐢𝐛𝐚𝐭 𝐛𝐞𝐫𝐭𝐞𝐧𝐠𝐤𝐚𝐫 𝐝𝐢 𝐛𝐢𝐥𝐢𝐤 𝐦𝐞𝐬𝐲𝐮𝐚𝐫𝐚𝐭 𝐤𝐞𝐥𝐮𝐚𝐫𝐠𝐚 𝐢𝐭𝐮 𝐮𝐧𝐭𝐮𝐤 𝐭𝐢𝐝𝐚𝐤 𝐢𝐧𝐠𝐢𝐧 𝐦𝐞𝐧𝐞𝐫𝐢𝐦𝐚 𝐫𝐞𝐦𝐚𝐣𝐚 𝐩𝐞𝐫𝐞𝐦𝐩𝐮𝐚𝐧 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐭𝐢𝐝𝐚𝐤 𝐝𝐢𝐤𝐞𝐧𝐚𝐥𝐢 𝐦𝐞𝐫𝐞𝐤𝐚 𝐢𝐭𝐮, 𝐚𝐤𝐡𝐢𝐫𝐧𝐲𝐚 𝐊𝐞𝐢𝐭𝐡 𝐦𝐞𝐥𝐞𝐩𝐚𝐬𝐤𝐚𝐧 𝐒𝐨𝐩𝐡𝐢𝐚 𝐝𝐚𝐧 𝐦𝐞𝐦𝐛𝐞𝐧𝐚𝐫𝐤𝐚𝐧 𝐒𝐨𝐩𝐡𝐢𝐚 𝐦𝐞𝐧𝐠𝐢𝐤𝐮𝐭𝐢 𝐇𝐞𝐧𝐫𝐲 𝐛𝐞𝐠𝐢𝐭𝐮 𝐣𝐮𝐠𝐚𝐤 𝐑𝐢𝐜𝐤 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐬𝐚𝐧𝐠𝐚𝐭-𝐬𝐚𝐧𝐠𝐚𝐭 𝐢𝐧𝐠𝐢𝐧 𝐦𝐞𝐧𝐠𝐚𝐧𝐠𝐠𝐚𝐩 𝐒𝐨𝐩𝐡𝐢𝐚 𝐬𝐞𝐩𝐞𝐫𝐭𝐢 𝐚𝐝𝐢𝐤𝐧𝐲𝐚 𝐬𝐞𝐧𝐝𝐢𝐫𝐢 𝐭𝐢𝐝𝐚𝐤 𝐝𝐢𝐩𝐞𝐫𝐬𝐞𝐭𝐮𝐣𝐮𝐢 𝐨𝐥𝐞𝐡 𝐤𝐞𝐥𝐮𝐚𝐫𝐠𝐚𝐧𝐲𝐚 𝐤𝐞𝐜𝐮𝐚𝐥𝐢 𝐚𝐲𝐚𝐡𝐧𝐲𝐚 𝐬𝐞𝐧𝐝𝐢𝐫𝐢.


"Sophia! this is from me, you can call me father if they not around us.." Balas Keith sambil menghulurkan pisau lipat yang unik itu dan berikan pada Sophia, walaupun dapat bertemu dengan Sophia sekejap sahaja.


"Also, this is from me.. i making extra clothes for you! Meanwhile, you still can call me brother if we meet at outside place.. i will definitely meet you again, Sophia! remember that, okay?"


Rick pula menghadiahkan beberapa pakaian yang lengkap untuk Sophia, Sophia hanya mampu menganggukkan kepalanya sahaja sebelum berlalu dari situ bersama-sama dengan Henry.





"Are you crying?" Tanya Henry yang sudah berjalan jauh dengan Sophia, Sophia hanya meleparkan pandangan di luar jendela sahaja lalu membalas.. "Little bit.."

"I never feel warm like that before, that's was really first time! but, i cannot do that.. mister Keith and his first son Rick too good towards me, i be more comfortable to calling them formal then soft talks. i don't want feel weak for this small moment even it was truly warmest!" Cerita Sophia yang hanya melemparkan pandangannya di luar jendela sahaja.

"Anyway, Henry.. how long our journey?" Tanya Sophia yang menukar topik bualan mereka, lagipun Sophia tidak hendak menunjukkan kesedihan yang melampau-lampau.


"It took 3 days to go there, and we need wearing mask even for staff work there.." Balas Henry yang menjawab dengan jujur sahaja pada Sophia bagi mengurangkan kesedihan itu.


"Then.. Henry, do you want work for me? forget about to help your uncle! i feel like, Henry is good to take any responsibility and even good handling any job.." Sophia menawarkan perkerjaan pada Henry yang ketika itu, Sophia dapat membaca fikiran Henry yang Henry menipunya dengan niat untuk ke rumah lelongan itu.


"What do you mean Sophia?" Tanya Henry yang tidak mengerti maksud Sophia itu.


"If i need something else, i need to be strong right? i think.. it's better that i build strength to becoming stronger! that's what i'm thinking right now.. do you want work with me, Henry?" Cerita Sophia yang ketika memandang tepat pada Henry dan Henry ketika itu tidak dapat menyembunyikan apa-apa pada Sophia ketika itu.

Mysterious Richest GirlWhere stories live. Discover now