"Ahem! looks like this last items goes to miss mystery, congratulations!! please wait for another items, that we still loaded.. you all can rest for a moment!" Balas pengacara itu kemudian turun dari pentas dan meminta staf-staf lain menyediakan kerusi mewah untuk perempuan misteri dan iringannya itu, arahan itu juga dibuat oleh pemilik rumah lelongan barangan itu sendiri.
"Mister event.. what is your names?" Tanya Sophia pada pengacara acara lelongan barang di rumah lelongan itu.
"Oh! my name is Norman Ashton, how about you miss mystery?" Tanya Ashton pada perempuan misteri itu pula.
"I can tell you, but.. you cannot let people know my names, until it becoming official! It's that okay?" Tanya Sophia dengan nada yang serius pada Ashton itu, dan Ashton pula menganggukkan kepalanya berkali-kali tanda dia menyimpan rahsia cik misteri itu.
"My name is.. Sophia Andrea! just call me Sophia, Ashton." Balas Sophia sahaja sambil menghulurkan tangannya untuk bersalam, tetapi Sophia terlupa kerana itu bukan cara yang betul tetapi Ashton tetap menyambutnga sambil gembira.
𝐒𝐞𝐭𝐞𝐥𝐚𝐡 𝐝𝐚𝐩𝐚𝐭 𝐦𝐚𝐤𝐚𝐧 𝐝𝐚𝐧 𝐦𝐢𝐧𝐮𝐦 𝐝𝐢𝐭𝐞𝐦𝐩𝐚𝐭 𝐝𝐮𝐝𝐮𝐤 𝐦𝐚𝐬𝐢𝐧𝐠-𝐦𝐚𝐬𝐢𝐧𝐠, 𝐒𝐨𝐩𝐡𝐢𝐚 𝐭𝐢𝐝𝐚𝐤 𝐬𝐞𝐧𝐭𝐮𝐡 𝐦𝐚𝐤𝐚𝐧𝐚𝐧 𝐢𝐭𝐮 𝐰𝐚𝐥𝐚𝐮𝐩𝐮𝐧 𝐇𝐞𝐧𝐫𝐲 𝐦𝐞𝐫𝐞𝐧𝐮𝐧𝐠𝐧𝐲𝐚 𝐤𝐞𝐫𝐚𝐧𝐚 𝐝𝐢𝐚 𝐛𝐨𝐥𝐞𝐡 𝐦𝐞𝐫𝐚𝐬𝐚𝐤𝐚𝐧 𝐤𝐚𝐥𝐚𝐮 𝐚𝐝𝐚 𝐚𝐩𝐚-𝐚𝐩𝐚 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐭𝐢𝐝𝐚𝐤 𝐤𝐞𝐧𝐚 𝐝𝐞𝐧𝐠𝐚𝐧 𝐦𝐚𝐤𝐚𝐧𝐚𝐧 𝐭𝐞𝐫𝐬𝐞𝐛𝐮𝐭.
𝐂𝐨𝐮𝐫𝐭𝐧𝐞𝐲, 𝐀𝐝𝐫𝐢𝐚𝐧, 𝐋𝐞𝐚𝐡 𝐝𝐚𝐧 𝐃𝐚𝐧𝐢𝐞𝐥 𝐬𝐞𝐚𝐤𝐚𝐧-𝐚𝐤𝐚𝐧 𝐭𝐢𝐝𝐚𝐤 𝐦𝐞𝐧𝐲𝐞𝐧𝐭𝐮𝐡 𝐦𝐚𝐤𝐚𝐧𝐚𝐧 𝐦𝐞𝐫𝐞𝐤𝐚 𝐛𝐢𝐥𝐚 𝐦𝐞𝐥𝐢𝐡𝐚𝐭 𝐫𝐞𝐚𝐤𝐬𝐢 𝐇𝐞𝐧𝐫𝐲 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐡𝐚𝐧𝐲𝐚 𝐦𝐞𝐫𝐞𝐧𝐮𝐧𝐠 𝐜𝐢𝐤 𝐦𝐢𝐬𝐭𝐞𝐫𝐢 𝐢𝐭𝐮 𝐬𝐚𝐡𝐚𝐣𝐚.
Beberapa orang yang memerhatikan cik misteri dari tadi juga tidak menyentuh makanan mereka juga, menyebabkan Ashton berasa hairan lalu bertanya pada Sophia.. "Miss mystery, why you not eat the food and drink provide from our owner.. we not put anything not allowed, i will proof yo....." Belum sempat Ashton ingin menyumbat makanannya ke dalam mulutnya, Sophia segera menepisnya.
"Mister event! you almost eat something should you cannot to eat, who are give this job to you..? i mean who delivered this food and drink? because.. this is not real food!" Cerita Sophia pada Ashton, Ashton segera membuang makanan tersebut lalu memanggil orang yang mengagihkan makanan tersebut tetapi tidak ditemui di mana-mana sekalipun.
"Looks like i'm late..!" Balas Vanessa yang tercunggap-cunggap berlari ingin meminta semua orang tidak makan, makanan tersebut.
"Half of us not eat yet, miss Vanessa! we got alert by miss mistery.. thanks for miss mystery! But..." 𝐀𝐬𝐡𝐭𝐨𝐧 𝐭𝐞𝐫𝐡𝐞𝐧𝐭𝐢 𝐬𝐞𝐤𝐞𝐭𝐢𝐤𝐚 𝐚𝐩𝐚𝐛𝐢𝐥𝐚 𝐦𝐞𝐥𝐢𝐡𝐚𝐭 𝐡𝐚𝐦𝐩𝐢𝐫 𝟑𝟎 𝐨𝐫𝐚𝐧𝐠 𝐛𝐢𝐚𝐬𝐚 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐦𝐚𝐤𝐚𝐧 𝐦𝐚𝐤𝐚𝐧𝐚𝐧 𝐢𝐭𝐮 𝐭𝐞𝐫𝐮𝐬 𝐦𝐚𝐭𝐢 𝐬𝐞𝐫𝐭𝐚-𝐦𝐞𝐫𝐭𝐚, 𝐦𝐚𝐧𝐚𝐤𝐚𝐥𝐚 𝐨𝐫𝐚𝐧𝐠 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐦𝐞𝐦𝐩𝐮𝐧𝐲𝐚𝐢 𝐤𝐮𝐚𝐬𝐚 𝐛𝐚𝐫𝐮-𝐛𝐚𝐫𝐮 𝐭𝐚𝐝𝐢 𝐡𝐚𝐧𝐲𝐚 𝐬𝐚𝐤𝐢𝐭 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐚𝐠𝐚𝐤 𝐥𝐮𝐚𝐫 𝐛𝐢𝐚𝐬𝐚 𝐢𝐭𝐮.
"Those things not real food! i never thought my brother use forbidden magic even he don't have any magic.." Vanessa terpaksa berterus-terang sahaja kerana ada yang sudah mati dan ada yang sakit misteri itu.
"I asking to my friends, Dewey.. he said, someone can be helped. people have power to save their own life. he said miss Vanessa, miss Leah and mister Daniel have power that can help me to created new potion to save people life.. would you help me, to save people life?" Tanya Sophia yang baru sahaja menutup semula pintu portalnya sambil duduk lalu menutupkan matanya, Henry menolong apa-apa sahaja yang ingin Sophia inginkan bantuannya itu.