𝐃𝐢𝐬𝐞𝐛𝐚𝐛𝐤𝐚𝐧 𝐛𝐚𝐧𝐲𝐚𝐤 𝐛𝐚𝐧𝐭𝐮𝐚𝐧 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐦𝐞𝐦𝐛𝐚𝐧𝐭𝐮 𝐤𝐞𝐫𝐣𝐚-𝐤𝐞𝐫𝐣𝐚 𝐩𝐞𝐦𝐛𝐢𝐧𝐚𝐚𝐧, 𝐢𝐚𝐧𝐲𝐚 𝐡𝐚𝐧𝐲𝐚 𝐦𝐚𝐤𝐚𝐧 𝐬𝐞𝐥𝐚𝐦𝐚 𝐬𝐞𝐛𝐮𝐥𝐚𝐧 𝐮𝐧𝐭𝐮𝐤 𝐦𝐞𝐦𝐛𝐮𝐤𝐚 𝐭𝐞𝐦𝐩𝐚𝐭 𝐛𝐚𝐡𝐚𝐫𝐮 𝐢𝐭𝐮.
𝐓𝐞𝐦𝐩𝐚𝐭 𝐛𝐚𝐡𝐚𝐫𝐮 𝐢𝐭𝐮 𝐩𝐞𝐫𝐥𝐮𝐤𝐚𝐧 𝐧𝐚𝐦𝐚 𝐛𝐚𝐡𝐚𝐫𝐮 𝐣𝐮𝐠𝐚, 𝐒𝐨𝐩𝐡𝐢𝐚 𝐦𝐞𝐧𝐠𝐠𝐚𝐛𝐮𝐧𝐠𝐤𝐚𝐧 𝐧𝐚𝐦𝐚-𝐧𝐚𝐦𝐚 𝐤𝐞𝐝𝐮𝐚-𝐝𝐮𝐚 𝐭𝐞𝐦𝐩𝐚𝐭 𝐢𝐭𝐮 𝐝𝐚𝐧 𝐛𝐢𝐥𝐚 𝐝𝐢𝐠𝐮𝐛𝐚𝐡 𝐦𝐞𝐧𝐣𝐚𝐝𝐢𝐥𝐚𝐡 𝐩𝐚𝐝𝐚 𝐉𝐨𝐧𝐫𝐚𝐡 𝐃𝐚𝐥𝐫𝐨𝐲.
𝐒𝐞𝐜𝐚𝐫𝐚 𝐫𝐚𝐬𝐦𝐢𝐧𝐲𝐚 𝐧𝐚𝐦𝐚 𝐭𝐞𝐦𝐩𝐚𝐭 𝐛𝐚𝐡𝐚𝐫𝐮 𝐢𝐭𝐮 𝐚𝐝𝐚𝐥𝐚𝐡 𝐉𝐨𝐧𝐫𝐚𝐡 𝐃𝐚𝐥𝐫𝐨𝐲, 𝐬𝐞𝐭𝐞𝐥𝐚𝐡 𝐭𝐞𝐦𝐩𝐚𝐭 𝐦𝐞𝐧𝐣𝐚𝐝𝐢 𝐚𝐦𝐚𝐧.
𝐀𝐧𝐚𝐤-𝐚𝐧𝐚𝐤 𝐎𝐩𝐫𝐚𝐡 𝐝𝐢𝐤𝐞𝐦𝐛𝐚𝐥𝐢𝐤𝐚𝐧 𝐬𝐞𝐦𝐮𝐥𝐚 𝐝𝐚𝐫𝐢 𝐩𝐞𝐧𝐣𝐚𝐠𝐚𝐚𝐧 𝐀𝐯𝐞𝐫𝐲 𝐤𝐞𝐭𝐢𝐤𝐚 𝐢𝐭𝐮, 𝐚𝐧𝐚𝐤-𝐚𝐧𝐚𝐤 𝐦𝐞𝐫𝐞𝐤𝐚 𝐠𝐞𝐦𝐛𝐢𝐫𝐚 𝐦𝐞𝐥𝐢𝐡𝐚𝐭 𝐚𝐲𝐚𝐡 𝐝𝐚𝐧 𝐢𝐛𝐮𝐧𝐲𝐚 𝐣𝐮𝐠𝐚 𝐤𝐮𝐦𝐩𝐮𝐥𝐚𝐧𝐧𝐲𝐚 𝐦𝐚𝐬𝐢𝐡 𝐠𝐚𝐠𝐚𝐡 𝐝𝐚𝐧 𝐬𝐞𝐦𝐛𝐮𝐡 𝐬𝐞𝐭𝐞𝐥𝐚𝐡 𝐝𝐢𝐬𝐞𝐥𝐚𝐦𝐚𝐭𝐤𝐚𝐧 𝐤𝐞𝐜𝐮𝐚𝐥𝐢 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐦𝐚𝐭𝐢 𝐢𝐭𝐮 𝐝𝐢 𝐭𝐚𝐧𝐚𝐦 𝐛𝐞𝐫𝐬𝐞𝐛𝐞𝐥𝐚𝐡𝐚𝐧 𝐤𝐚𝐰𝐚𝐬𝐚𝐧 𝐤𝐮𝐛𝐮𝐫 𝐝𝐢𝐦𝐚𝐧𝐚 𝐩𝐞𝐧𝐠𝐚𝐤𝐡𝐢𝐫𝐚𝐧 𝐩𝐞𝐫𝐭𝐞𝐦𝐩𝐮𝐫𝐚𝐧 𝐢𝐭𝐮.
𝐒𝐨𝐩𝐡𝐢𝐚 𝐣𝐮𝐠𝐚 𝐛𝐞𝐫𝐩𝐮𝐚𝐬 𝐡𝐚𝐭𝐢 𝐝𝐞𝐧𝐠𝐚𝐧 𝟏𝟓 𝐨𝐫𝐚𝐧𝐠 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐦𝐞𝐦𝐛𝐚𝐧𝐭𝐮 𝐛𝐞𝐫𝐬𝐚𝐦𝐚-𝐬𝐚𝐦𝐚, 𝐬𝐞𝐥𝐚𝐦𝐚 𝐬𝐞𝐛𝐮𝐥𝐚𝐧 𝐬𝐚𝐡𝐚𝐣𝐚.
𝐌𝐞𝐫𝐞𝐤𝐚 𝐬𝐮𝐝𝐚𝐡 𝐦𝐞𝐧𝐣𝐚𝐝𝐢 𝐤𝐚𝐰𝐚𝐧 𝐛𝐚𝐢𝐤, 𝐛𝐚𝐡𝐤𝐚𝐧 𝐒𝐨𝐩𝐡𝐢𝐚 𝐣𝐮𝐠𝐚 𝐭𝐞𝐫𝐬𝐞𝐧𝐲𝐮𝐦 𝐦𝐞𝐥𝐢𝐡𝐚𝐭 𝐭𝐞𝐥𝐚𝐭𝐚𝐡 𝐦𝐞𝐫𝐞𝐤𝐚 𝐬𝐞𝐦𝐮𝐚.
𝐒𝐞𝐤𝐚𝐫𝐚𝐧𝐠 𝐣𝐮𝐠𝐚 𝐦𝐞𝐫𝐞𝐤𝐚 𝐦𝐞𝐧𝐠𝐞𝐫𝐭𝐢 𝐚𝐭𝐮𝐫𝐚𝐧 𝐝𝐢 𝐝𝐮𝐧𝐢𝐚 𝐢𝐭𝐮, 𝐬𝐞𝐛𝐞𝐧𝐚𝐫𝐧𝐲𝐚 𝐚𝐝𝐚 𝐨𝐫𝐚𝐧𝐠 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐭𝐞𝐫𝐬𝐞𝐦𝐛𝐮𝐧𝐲𝐢 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐦𝐞𝐧𝐠𝐮𝐫𝐮𝐬𝐤𝐚𝐧 𝐬𝐞𝐬𝐮𝐚𝐭𝐮 𝐩𝐞𝐫𝐤𝐚𝐫𝐚 𝐢𝐭𝐮.
𝐒𝐚𝐥𝐚𝐡 𝐬𝐚𝐭𝐮𝐧𝐲𝐚 𝐚𝐝𝐚𝐥𝐚𝐡 𝐒𝐨𝐩𝐡𝐢𝐚 𝐀𝐧𝐝𝐫𝐞𝐚, 𝐦𝐚𝐧𝐮𝐬𝐢𝐚 𝐩𝐞𝐫𝐭𝐚𝐦𝐚 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐝𝐚𝐭𝐚𝐧𝐠 𝐝𝐚𝐫𝐢 𝐩𝐞𝐫𝐣𝐚𝐥𝐚𝐧𝐚𝐧 𝐦𝐚𝐬𝐚 𝐭𝐚𝐧𝐩𝐚 𝐦𝐞𝐧𝐠𝐠𝐮𝐧𝐚𝐤𝐚𝐧 𝐬𝐚𝐢𝐧𝐬 𝐬𝐞𝐛𝐞𝐥𝐮𝐦 𝐦𝐞𝐫𝐞𝐤𝐚 𝐬𝐚𝐦𝐩𝐚𝐢 𝐤𝐞 𝐝𝐮𝐧𝐢𝐚 𝐢𝐭𝐮.
𝐌𝐞𝐫𝐞𝐤𝐚 𝐬𝐞𝐦𝐮𝐚 𝐢𝐧𝐠𝐢𝐧 𝐛𝐞𝐫𝐤𝐡𝐢𝐝𝐦𝐚𝐭 𝐮𝐧𝐭𝐮𝐤 𝐒𝐨𝐩𝐡𝐢𝐚, 𝐭𝐞𝐭𝐚𝐩𝐢 𝐒𝐨𝐩𝐡𝐢𝐚 𝐭𝐢𝐝𝐚𝐤 𝐢𝐧𝐠𝐢𝐧 𝐦𝐞𝐧𝐚𝐦𝐛𝐚𝐡 𝐫𝐚𝐦𝐚𝐢 𝐨𝐫𝐚𝐧𝐠 𝐤𝐞𝐫𝐚𝐧𝐚 𝐝𝐢𝐚 𝐛𝐞𝐫𝐠𝐞𝐫𝐚𝐤 𝐬𝐞𝐧𝐝𝐢𝐫𝐢𝐚𝐧 𝐝𝐚𝐧 𝐡𝐚𝐧𝐲𝐚 𝐚𝐝𝐚 𝐬𝐞𝐨𝐫𝐚𝐧𝐠 𝐬𝐚𝐡𝐚𝐣𝐚 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐝𝐢𝐚𝐦𝐛𝐢𝐥 𝐬𝐞𝐛𝐚𝐠𝐚𝐢 𝐩𝐞𝐧𝐨𝐥𝐨𝐧𝐠𝐧𝐲𝐚.
"Kamu berlima belas, lulus dengan hukuman ini. terima kasih! setelah itu kamu semua belajar bagaimana untuk meneruskan hidup disini, betul? jadi saya tiada apa-apa untuk bagi kamu duduk di sini, mungkin ada lagi yang tidak senang dengan korang semua. jadi hanya ada 2 negara yang aku boleh bagi tempat tinggal dekat korang semua, Johnny dan Diane. Ikut juga ye?" Cerita Sophia pada 15 orang yang terselamat juga Johnny dan Diane, mereka menganggukkan kepala sahaja.
"Dewey, get back inside.. i think Avery feel sad, you will know after you going inside. After that we need take Henry and Bethany before we go towards Edwter country!" Jelas Sophia pada Dewey, Dewey hanya mengehelakan nafas sahaja dengan perasaan Avery.
𝐃𝐢𝐚 𝐤𝐞𝐦𝐮𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐦𝐞𝐥𝐚𝐦𝐛𝐚𝐢 𝐬𝐚𝐡𝐚𝐣𝐚, 𝐩𝐚𝐝𝐚 𝐤𝐚𝐰𝐚𝐧-𝐤𝐚𝐰𝐚𝐧 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐛𝐞𝐫𝐬𝐞𝐤𝐞𝐩𝐚𝐥𝐚 𝐝𝐞𝐧𝐠𝐚𝐧𝐧𝐲𝐚 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐭𝐞𝐫𝐩𝐚𝐤𝐬𝐚 𝐛𝐚𝐥𝐢𝐤 𝐬𝐞𝐦𝐮𝐥𝐚 𝐤𝐞 𝐝𝐚𝐥𝐚𝐦 𝐤𝐮𝐚𝐬𝐚 𝐒𝐨𝐩𝐡𝐢𝐚 𝐝𝐚𝐧 𝐩𝐢𝐧𝐭𝐮𝐧𝐲𝐚 𝐭𝐞𝐫𝐭𝐮𝐭𝐮𝐩 𝐬𝐞𝐦𝐮𝐥𝐚 𝐬𝐞𝐭𝐞𝐥𝐚𝐡 𝐃𝐞𝐰𝐞𝐲 𝐦𝐚𝐬𝐮𝐤 𝐤𝐞 𝐝𝐚𝐥𝐚𝐦.
( 𝙾𝚙𝚛𝚊𝚑, 𝚒 𝚗𝚎𝚎𝚍 𝚢𝚘𝚞𝚛 𝚏𝚎𝚠 𝚋𝚒𝚛𝚍 𝚝𝚘 𝚑𝚎𝚕𝚙 𝚞𝚜. 𝚐𝚘 𝚝𝚘 𝙷𝚎𝚗𝚛𝚢 𝚎𝚜𝚙𝚎𝚌𝚒𝚊𝚕𝚕𝚢 𝚐𝚞𝚒𝚍𝚎 𝚠𝚑𝚘 𝚜𝚎𝚗𝚝 𝙴𝚛𝚒𝚌, 𝙱𝚎𝚝𝚑𝚊𝚗𝚢 𝚊𝚗𝚍 𝙷𝚎𝚗𝚛𝚢 𝚊𝚜𝚕𝚘 𝚐𝚎𝚝 𝚋𝚊𝚌𝚔 𝙴𝚍𝚠𝚝𝚎𝚛 𝚌𝚘𝚞𝚗𝚝𝚛𝚢 𝚠𝚒𝚝𝚑 𝚝𝚑𝚊𝚝 𝚊𝚗𝚍 𝚊𝚕𝚜𝚘 𝙹𝚘𝚜𝚛𝚊𝚎 𝚁𝚎𝚗𝚗𝚍𝚊, 𝚝𝚘𝚘𝚔 𝚕𝚘𝚗𝚐𝚎𝚛 𝚝𝚒𝚖𝚎.. 𝚒 𝚐𝚞𝚎𝚜𝚜? ) Tanya Sophia pada Oprah, Oprah hanya mentertawakan sahaja tuannya.
𝐒𝐨𝐩𝐡𝐢𝐚 𝐦𝐞𝐦𝐮𝐬𝐢𝐧𝐠𝐤𝐚𝐧 𝐛𝐚𝐝𝐚𝐧𝐧𝐲𝐚 𝐥𝐚𝐥𝐮 𝐎𝐩𝐫𝐚𝐡 𝐦𝐞𝐧𝐠𝐡𝐞𝐧𝐭𝐢𝐤𝐚𝐧 𝐤𝐞𝐭𝐚𝐰𝐚𝐧𝐲𝐚 𝐤𝐞𝐦𝐮𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐦𝐞𝐧𝐲𝐞𝐝𝐢𝐚𝐤𝐚𝐧 𝐛𝐞𝐛𝐞𝐫𝐚𝐩𝐚 𝐤𝐮𝐦𝐩𝐮𝐥𝐚𝐧 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐛𝐞𝐬𝐚𝐫 𝐮𝐧𝐭𝐮𝐤 𝐦𝐞𝐦𝐛𝐚𝐰𝐚 𝟏𝟕 𝐨𝐫𝐚𝐧𝐠 𝐭𝐞𝐫𝐦𝐚𝐬𝐮𝐤 𝐒𝐨𝐩𝐡𝐢𝐚 𝐝𝐢𝐦𝐚𝐧𝐚 𝐇𝐞𝐧𝐫𝐲 𝐛𝐞𝐫𝐚𝐝𝐚, 𝐝𝐚𝐧 𝐦𝐮𝐥𝐚 𝐛𝐞𝐫𝐬𝐞𝐝𝐢𝐚 𝐬𝐞𝐡𝐢𝐧𝐠𝐠𝐚 𝐦𝐞𝐫𝐞𝐤𝐚 𝐛𝐞𝐧𝐚𝐫-𝐛𝐞𝐧𝐚𝐫 𝐢𝐧𝐠𝐢𝐧 𝐩𝐞𝐫𝐠𝐢 𝐬𝐞𝐠𝐞𝐫𝐚.
Sophia ke arah Roy dan Randy pula kemudian membalas.. "It will took a long time to set teleport, especially. i must take my people also need to go Edwter country after i go back Josrea Rennda, if you saw something glow and circle it was from me. if that happens, Bruce try enter the teleport i make. okay?" Arah Sophia pada kedua-dua mereka yang sudah menjadi negara yang baru hendak bangun itu dengan meriahnya.