Chapter 29

10 2 0
                                    

𝐃𝐢𝐚 𝐛𝐞𝐫𝐩𝐮𝐫𝐚-𝐩𝐮𝐫𝐚 𝐭𝐚𝐤𝐮𝐭 𝐚𝐩𝐚𝐛𝐢𝐥𝐚 𝐤𝐞𝐭𝐮𝐚 𝐭𝐞𝐧𝐭𝐞𝐫𝐚 𝐢𝐭𝐮 𝐢𝐧𝐠𝐢𝐧 𝐦𝐞𝐦𝐛𝐚𝐰𝐚𝐧𝐲𝐚 𝐤𝐞 𝐭𝐞𝐦𝐩𝐚𝐭 𝐬𝐞𝐥𝐚𝐦𝐚𝐭, 𝐤𝐞𝐭𝐮𝐚 𝐭𝐞𝐧𝐭𝐞𝐫𝐚 𝐢𝐭𝐮 𝐦𝐞𝐧𝐣𝐚𝐝𝐢 𝐥𝐞𝐛𝐢𝐡 𝐦𝐚𝐫𝐚𝐡 𝐩𝐚𝐝𝐚 𝐭𝐮𝐤𝐚𝐧𝐠 𝐦𝐚𝐬𝐚𝐤 𝐭𝐞𝐭𝐬𝐞𝐛𝐮𝐭 𝐦𝐞𝐧𝐲𝐞𝐛𝐚𝐛𝐤𝐚𝐧 𝐭𝐮𝐤𝐚𝐧𝐠 𝐦𝐚𝐬𝐚𝐤 𝐢𝐭𝐮 𝐦𝐞𝐦𝐢𝐧𝐭𝐚 𝐦𝐚𝐚𝐟 𝐬𝐚𝐦𝐛𝐢𝐥 𝐦𝐞𝐧𝐠𝐠𝐚𝐧𝐭𝐢𝐤𝐚𝐧 𝐩𝐚𝐮 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐛𝐚𝐡𝐚𝐫𝐮 𝐩𝐚𝐝𝐚 𝐤𝐚𝐧𝐚𝐤-𝐤𝐚𝐧𝐚𝐤 𝐩𝐞𝐫𝐞𝐦𝐩𝐮𝐚𝐧 𝐢𝐭𝐮.


𝐒𝐨𝐩𝐡𝐢𝐚 𝐛𝐞𝐫𝐩𝐮𝐫𝐚-𝐩𝐮𝐫𝐚 𝐦𝐞𝐦𝐚𝐧𝐝𝐚𝐧𝐠 𝐤𝐞 𝐚𝐫𝐚𝐡 𝐤𝐞𝐭𝐮𝐚 𝐭𝐞𝐧𝐭𝐞𝐫𝐚 𝐢𝐭𝐮 𝐬𝐚𝐦𝐛𝐢𝐥 𝐛𝐞𝐫𝐠𝐢𝐥𝐢𝐫-𝐠𝐢𝐥𝐢𝐫 𝐦𝐞𝐦𝐚𝐧𝐝𝐚𝐧𝐠 𝐦𝐞 𝐚𝐫𝐚𝐡 𝐭𝐮𝐤𝐚𝐧𝐠 𝐦𝐚𝐬𝐚𝐤 𝐢𝐭𝐮, 𝐦𝐚𝐬𝐢𝐧𝐠-𝐦𝐚𝐬𝐢𝐧𝐠 𝐦𝐞𝐧𝐠𝐚𝐧𝐠𝐠𝐮𝐤𝐤𝐚𝐧 𝐤𝐞𝐩𝐚𝐥𝐚 𝐦𝐞𝐫𝐞𝐤𝐚 𝐬𝐚𝐡𝐚𝐣𝐚.


𝐒𝐮𝐩𝐚𝐲𝐚 𝐦𝐞𝐧𝐞𝐫𝐢𝐦𝐚 𝐩𝐚𝐮 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐛𝐚𝐡𝐚𝐫𝐮 𝐢𝐭𝐮 𝐩𝐚𝐝𝐚𝐧𝐲𝐚, 𝐒𝐨𝐩𝐡𝐢𝐚 𝐭𝐞𝐫𝐚𝐠𝐚𝐤-𝐚𝐠𝐚𝐤 𝐮𝐧𝐭𝐮𝐤 𝐦𝐞𝐧𝐠𝐚𝐦𝐛𝐢𝐥𝐧𝐲𝐚 𝐭𝐞𝐭𝐚𝐩𝐢 𝐝𝐢𝐚 𝐦𝐞𝐧𝐠𝐚𝐦𝐛𝐢𝐥 𝐣𝐮𝐠𝐚 𝐤𝐞𝐦𝐮𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐤𝐞𝐭𝐮𝐚 𝐭𝐞𝐧𝐭𝐞𝐫𝐚 𝐢𝐭𝐮 𝐩𝐚𝐩𝐚𝐡 𝐤𝐚𝐧𝐚𝐤-𝐤𝐚𝐧𝐚𝐤 𝐩𝐞𝐫𝐞𝐦𝐩𝐮𝐚𝐧 𝐭𝐞𝐫𝐬𝐞𝐛𝐮𝐭 𝐤𝐞 𝐭𝐞𝐦𝐩𝐚𝐭 𝐬𝐞𝐥𝐚𝐦𝐚𝐭 𝐝𝐚𝐧 𝐝𝐢𝐫𝐚𝐰𝐚𝐭 𝐥𝐮𝐤𝐚𝐧𝐲𝐚 𝐤𝐞𝐫𝐚𝐧𝐚 𝐭𝐢𝐝𝐚𝐤 𝐛𝐨𝐥𝐞𝐡 𝐛𝐚𝐧𝐠𝐮𝐧 𝐚𝐤𝐢𝐛𝐚𝐭 𝐝𝐢𝐩𝐮𝐤𝐮𝐥 𝐝𝐚𝐧 𝐝𝐢𝐭𝐞𝐧𝐝𝐚𝐧𝐠 𝐢𝐭𝐮.


"What is your name child?" Tanya ketua tentera itu pada kanak-kanak perempuan yang diselamatkannya itu.


"And..rea.." Balas Sophia pada ketua tentera itu, walaupun teragak-agak untuk memberi namanya.


"My name is Johnny Gabriel, you can call me John or Gab." Balas Johnny pada Andrea sambil tersenyum mesra ketika Andrea dirawat menggunakan kuasa kesembuhan itu.


Sophia berpura-pura terkejut.. "I don't feel pains...?"


"Most human don't have power much like us, but we so thankful to reborn here.. we received power much more powerful, none of creatures can fight with us!" Balas Johnny bersemangat menceritakan hal itu pada Andrea dan Sophia berpura-pura merasa ingin tahu lebih lanjut mengenai hal itu sambil makan pau tersebut tetapi tidak menyentuh langsung isi di dalam pau tersebut.


𝐓𝐢𝐛𝐚-𝐭𝐢𝐛𝐚 𝐝𝐚𝐭𝐚𝐧𝐠 𝐤𝐞𝐭𝐮𝐚 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐦𝐞𝐧𝐠𝐞𝐭𝐮𝐚𝐢 𝐤𝐮𝐦𝐩𝐮𝐥𝐚𝐧 𝐤𝐡𝐞𝐦𝐚𝐡-𝐤𝐡𝐞𝐦𝐚𝐡 𝐤𝐞𝐜𝐢𝐥 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐝𝐢𝐝𝐢𝐫𝐢𝐤𝐚𝐧 𝐚𝐠𝐚𝐤 𝐣𝐚𝐮𝐡 𝐝𝐚𝐫𝐢 𝐤𝐞𝐝𝐢𝐚𝐦𝐚𝐧 𝐛𝐮𝐫𝐮𝐧𝐠-𝐛𝐮𝐫𝐮𝐧𝐠 𝐛𝐞𝐬𝐚𝐫 𝐢𝐭𝐮.


"Johnny.. Boss kita panggil! tukang masak cakap, kau benarkan budak miskin ni makan dengan bagi rawat luka budak tu. Kau pasti ke? budak tu betul-betul manusia ataupun tiruan?! Boss panggil kau.." Balas lelaki itu yang amat marah pada Johnny lalu Johnny hanya tersenggih sahaja kemudian berlalu untuk berjumpa ketua yang mengetuai semua rancangan untuk memusnahkan binatang-binatang itu.


𝐒𝐞𝐭𝐞𝐥𝐚𝐡 𝐉𝐨𝐡𝐧𝐧𝐲 𝐦𝐞𝐧𝐢𝐧𝐠𝐠𝐚𝐥𝐤𝐚𝐧 𝐤𝐚𝐧𝐚𝐤-𝐤𝐚𝐧𝐚𝐤 𝐩𝐞𝐫𝐞𝐦𝐩𝐮𝐚𝐧 𝐢𝐭𝐮, 𝐥𝐞𝐥𝐚𝐤𝐢 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐝𝐚𝐭𝐚𝐧𝐠 𝐦𝐞𝐧𝐞𝐠𝐮𝐫 𝐤𝐚𝐧𝐚𝐤-𝐤𝐚𝐧𝐚𝐤 𝐩𝐞𝐫𝐞𝐦𝐩𝐮𝐚𝐧 𝐭𝐞𝐫𝐬𝐞𝐛𝐮𝐭 𝐦𝐞𝐧𝐞𝐩𝐢𝐬 𝐩𝐚𝐮 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐛𝐚𝐡𝐚𝐫𝐮 𝐝𝐚𝐫𝐢 𝐭𝐚𝐧𝐠𝐚𝐧 𝐤𝐚𝐧𝐚𝐤-𝐤𝐚𝐧𝐚𝐤 𝐩𝐞𝐫𝐞𝐦𝐩𝐮𝐚𝐧 𝐢𝐭𝐮.


𝐊𝐞𝐦𝐮𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐦𝐞𝐧𝐠𝐠𝐮𝐧𝐚𝐤𝐚𝐧 𝐛𝐚𝐡𝐚𝐬𝐚𝐧𝐲𝐚 𝐮𝐧𝐭𝐮𝐤 𝐭𝐞𝐫𝐮𝐬 𝐦𝐞𝐧𝐠𝐮𝐭𝐮𝐤 𝐧𝐚𝐬𝐢𝐛 𝐤𝐚𝐧𝐚𝐤-𝐤𝐚𝐧𝐚𝐤 𝐦𝐚𝐥𝐚𝐧𝐠 𝐢𝐭𝐮!






"Apa kau ni?! kita datang sini bukan nak selamatkan budak-budak malang, kita ke sini untuk memusnahkan binatang-binatang yang tak kuat! nanti dalam sejarah dah tak ada benda pelik-pelik semua ni! kau faham tak, Johnny? Walaupun kita berkawan baik dah lama dah.. tapi! kalau bab benda remeh-temeh ni, kau tak payahlah ambil berat langsung. kalau kau rasa nak dunia ni aman, masa sekarang ni jugak kau kena hapuskan binatang-binatang tu semua! kalau kau rasa.. kau tak kuat, aku gantikan kau pada 'gendut' jer! aku penat nak nasihatkan kau lagilah.." Ketua untuk rancangan misi itu penat membebel mengingatkan Johnny akan misi mereka tersebut.


"Tapi, Rissa.. kau tak kesian ke dengan kanak-kanak perempuan yang malang macam tu? kalau kita nak bunuh apa-apa pun, tak kan kau tak nak orang-orang yang hidup dekat sini akan ingat kau? lepas tu masuk dalam sejarah di dalamnya.. kalau kau nak....." Belum sempat Johnny menghabiskan kata-katanya, Rissa membaling garpu pada Johnny dan Johnny mengelaknya segera.


"Aku bagi kau peluang, tetapi kau lawan aku balik?! kau memang tak berguna dan susah untuk ikut aku, kalau nak jaga sangat budak malang tu.. aku terpaksa ambil balik kuasa rekaan aku dari kau! kau boleh pergi berambus dengan budak malang tu, jangan kacau rancangan aku!" Balas Rissa yang kemudian menarik semula kuasa Johnny, Johnny segera keluar kemudian menendang 'gendut' lalu menyelamatkan kanak-kanak perempuan tersebut lalu meninggalkan khemah itu.


'Aku tak mati untuk mengharapkan kuasa rekaan cipta kau masa dekat dunia sebelum datang sinilah, Rissa! orang macam kaulah, hapusnya sejarah yang telah dicipta..' Johnny terlampau emosi sewaktu keluar dari hutan bersama-sama dengan kanak-kanak perempuan itu.


"Where are we going, mister?" Tanya Sophia yang berpura-pura sakit pada tangannya kerana dipegang dengan emosinya tengah marah itu.


"Oh! i'm so sorry.. are you hurt?" Tanya Johnny yang melepaskan pegangannya itu, Sophia menganggukkan kecil sahaja.


"I have friends, most of them like me too.. we don't like following our leader to follow their mission, i know.. you would not know what i'm trying said, but we not enter someone else body like some method said. since we came using science technology from our world! but, now.. we are powerless and we must need becoming normal people living, we also cannot going back since our power remove from our body. bit hard to understand right? i'm sorry! let's meet my other friends, Andrea." Cerita Johnny pada Andrea, Sophia hanya menganggukkan kepalanya sahaja dan Johnny memimpin tangan Andrea dimana kawan-kawannya berada sekarang ini.

Mysterious Richest GirlWhere stories live. Discover now