"Ladies and gentlemen! this is very-very rares for our guest, who are coming and bids for our new items! here the first items. Rainbow magic, bid starte.." Belum sempat pengacara itu menghabiskan ayatnya ada orang mengangkat tangannya sambil membalas.. "Lock!"
"Oh! looks like duaghter from top 5 richest family locked the items, can you tell.." Belum sempat pengacara itu menghabiskan kata-katanya lagi, wanita itu kemudian membalas.. "1k gold coins!"
𝐁𝐞𝐫𝐠𝐞𝐦𝐚 𝐬𝐞𝐥𝐮𝐫𝐮𝐡 𝐩𝐚𝐫𝐚 𝐭𝐞𝐭𝐚𝐦𝐮 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐡𝐚𝐝𝐢𝐫 𝐛𝐢𝐥𝐚 𝐦𝐞𝐧𝐝𝐞𝐧𝐠𝐚𝐫 𝐡𝐚𝐫𝐠𝐚 𝐩𝐞𝐫𝐭𝐚𝐫𝐮𝐡𝐚𝐧 𝐝𝐚𝐫𝐢 𝐜𝐢𝐤 𝐦𝐮𝐝𝐚 𝐂𝐨𝐮𝐫𝐭𝐧𝐞𝐲 𝐆𝐞𝐨𝐫𝐠𝐢𝐚 𝐬𝐞𝐩𝐞𝐫𝐭𝐢 𝐛𝐢𝐚𝐬𝐚 𝐢𝐭𝐮.
𝐒𝐞𝐭𝐞𝐥𝐚𝐡 𝐢𝐭𝐮 𝐩𝐞𝐧𝐠𝐚𝐜𝐚𝐫𝐚 𝐢𝐭𝐮 𝐤𝐞𝐦𝐮𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐦𝐞𝐥𝐚𝐮𝐧𝐠𝐤𝐚𝐧 𝐩𝐞𝐫𝐭𝐚𝐫𝐮𝐡𝐚𝐧 𝐜𝐢𝐤 𝐦𝐮𝐝𝐚 𝐢𝐭𝐮 𝐭𝐞𝐭𝐚𝐩𝐢 𝐭𝐢𝐚𝐝𝐚 𝐬𝐞𝐬𝐢𝐚𝐩𝐚 𝐦𝐞𝐧𝐠𝐚𝐦𝐛𝐢𝐥𝐧𝐲𝐚, 𝐡𝐚𝐤 𝐢𝐭𝐮 𝐦𝐞𝐧𝐣𝐚𝐝𝐢 𝐭𝐞𝐭𝐚𝐩 𝐝𝐢𝐦𝐢𝐥𝐢𝐤 𝐨𝐥𝐞𝐡 𝐂𝐨𝐮𝐫𝐭𝐧𝐞𝐲.
𝐂𝐨𝐮𝐫𝐭𝐧𝐞𝐲 𝐡𝐚𝐧𝐲𝐚 𝐩𝐞𝐫𝐥𝐮 𝐦𝐞𝐦𝐛𝐚𝐲𝐚𝐫 𝐬𝐲𝐢𝐥𝐢𝐧𝐠 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐝𝐢𝐩𝐞𝐫𝐭𝐚𝐫𝐮𝐡𝐤𝐚𝐧 𝐢𝐭𝐮, 𝐨𝐫𝐚𝐧𝐠-𝐨𝐫𝐚𝐧𝐠 𝐫𝐮𝐦𝐚𝐡 𝐭𝐨𝐩 𝟓 𝐢𝐭𝐮 𝐭𝐞𝐫𝐮𝐬 𝐦𝐚𝐬𝐮𝐤 𝐮𝐧𝐭𝐮𝐤 𝐦𝐞𝐧𝐠𝐚𝐦𝐛𝐢𝐥 𝐛𝐚𝐫𝐚𝐧𝐠 𝐩𝐞𝐫𝐭𝐚𝐦𝐚 𝐝𝐢𝐛𝐞𝐥𝐢 𝐨𝐥𝐞𝐡 𝐜𝐢𝐤 𝐦𝐮𝐝𝐚 𝐦𝐞𝐫𝐞𝐤𝐚.
"Alright! next items, is.. Restoration magic, bid..." Belum sempat dihabiskan oleh pengacara itu, sekali lagi dikunci oleh Courtney dan harga yang diletaknya masih dalam 1 ribu syiling emas.
Sophia hanya tersenyum sahaja kemudian mengangkat tangan sebelum mampu pengacara itu membalas apa-apa.. "2k gold coins!"
Pengaca itu berpaling ke arah lawan tersebut termasuk Courtney yang terkejut kerana ada lawannya itu, akan kerana Courtney tidak ingin mengaku kalah dia segera membalas.. "5k gold coins!"
"6k gold coins!" Balas Sophia sambil tersenyum kecil sahaja pada Courtney, dan Courtney berasa tercabar lalu meletakkan harga pertaruhan termahal sekali iaitu.. "50k gold coins!!"
𝐒𝐨𝐩𝐡𝐢𝐚 𝐭𝐞𝐫𝐝𝐢𝐚𝐦 𝐬𝐞𝐣𝐞𝐧𝐚𝐤, 𝐂𝐨𝐮𝐫𝐭𝐧𝐞𝐲 𝐛𝐞𝐫𝐟𝐢𝐤𝐢𝐫 𝐩𝐞𝐫𝐞𝐦𝐩𝐮𝐚𝐧 𝐢𝐭𝐮 𝐭𝐢𝐝𝐚𝐤 𝐢𝐧𝐠𝐢𝐧 𝐦𝐞𝐦𝐩𝐞𝐫𝐭𝐚𝐫𝐮𝐡𝐤𝐚𝐧 𝐰𝐚𝐧𝐠𝐧𝐲𝐚 𝐢𝐭𝐮.
𝐋𝐚𝐠𝐢𝐩𝐮𝐧 𝐭𝐢𝐝𝐚𝐤 𝐚𝐝𝐚 𝐬𝐞𝐬𝐢𝐚𝐩𝐚 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐛𝐨𝐥𝐞𝐡 𝐦𝐞𝐥𝐚𝐰𝐚𝐧 𝐡𝐚𝐫𝐠𝐚 𝐭𝐞𝐫𝐬𝐞𝐛𝐮𝐭.
Sophia tersenyum lalu membalas, bila pengacara itu mengulang harga kali kedua.. "55k gold coins!"
𝐏𝐞𝐧𝐠𝐚𝐜𝐚𝐫𝐚 𝐢𝐭𝐮 𝐣𝐮𝐠𝐚 𝐂𝐨𝐮𝐫𝐭𝐧𝐞𝐲 𝐭𝐞𝐫𝐤𝐞𝐣𝐮𝐭 𝐛𝐞𝐬𝐚𝐫 𝐤𝐞𝐫𝐚𝐧𝐚 𝐦𝐞𝐥𝐚𝐰𝐚𝐧 𝐡𝐚𝐫𝐠𝐚 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐝𝐢𝐛𝐮𝐚𝐭 𝐨𝐥𝐞𝐡 𝐂𝐨𝐮𝐫𝐭𝐧𝐞𝐲 𝐬𝐞𝐧𝐝𝐢𝐫𝐢, 𝐬𝐞𝐤𝐚𝐥𝐢 𝐥𝐚𝐠𝐢 𝐩𝐞𝐧𝐠𝐚𝐜𝐚𝐫𝐚 𝐢𝐭𝐮 𝐦𝐞𝐧𝐠𝐡𝐚𝐛𝐢𝐬𝐤𝐚𝐧 𝐝𝐚𝐧 𝐦𝐞𝐧𝐠𝐮𝐥𝐚𝐧𝐠𝐢 𝐡𝐚𝐫𝐠𝐚 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐝𝐢𝐛𝐮𝐚𝐭 𝐨𝐥𝐞𝐡 𝐩𝐞𝐫𝐞𝐦𝐩𝐮𝐚𝐧 𝐦𝐢𝐬𝐭𝐞𝐫𝐢 𝐢𝐭𝐮.
"Sold out to our mystery guest!! please pay to our people who can transfer coins to our storage, just said that to 55k gold coins transfer to auction house storage!"
𝐏𝐞𝐧𝐠𝐚𝐜𝐚𝐫𝐚 𝐢𝐭𝐮 𝐦𝐞𝐧𝐞𝐫𝐚𝐧𝐠𝐤𝐚𝐧 𝐛𝐚𝐠𝐚𝐢𝐦𝐚𝐧𝐚 𝐟𝐮𝐧𝐠𝐬𝐢𝐧𝐲𝐚 𝐤𝐚𝐥𝐚𝐮 𝐦𝐞𝐦𝐢𝐥𝐢𝐤𝐢 𝐣𝐮𝐦𝐥𝐚𝐡 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐛𝐚𝐧𝐲𝐚𝐤 𝐢𝐭𝐮, 𝐬𝐞𝐭𝐞𝐥𝐚𝐡 𝐩𝐞𝐦𝐛𝐚𝐲𝐚𝐫𝐚𝐧 𝐭𝐞𝐥𝐚𝐡 𝐝𝐢𝐛𝐮𝐚𝐭.
𝐏𝐞𝐧𝐠𝐚𝐜𝐚𝐫𝐚 𝐢𝐭𝐮 𝐦𝐞𝐧𝐚𝐧𝐲𝐚𝐤𝐚𝐧 𝐤𝐚𝐥𝐚𝐮 𝐩𝐞𝐫𝐞𝐦𝐩𝐮𝐚𝐧 𝐦𝐢𝐬𝐭𝐞𝐫𝐢 𝐢𝐭𝐮 𝐢𝐧𝐠𝐢𝐧 𝐭𝐞𝐫𝐮𝐬 𝐦𝐞𝐦𝐚𝐤𝐚𝐢 𝐤𝐮𝐚𝐬𝐚 𝐭𝐞𝐫𝐬𝐞𝐛𝐮𝐭, 𝐭𝐞𝐭𝐚𝐩𝐢 𝐝𝐢𝐚 𝐦𝐞𝐧𝐠𝐞𝐥𝐞𝐧𝐠𝐤𝐚𝐧 𝐤𝐞𝐩𝐚𝐥𝐚𝐧𝐲𝐚 𝐬𝐚𝐡𝐚𝐣𝐚 𝐤𝐞𝐦𝐮𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐦𝐞𝐦𝐛𝐮𝐤𝐚 𝐩𝐨𝐫𝐭𝐚𝐥𝐧𝐲𝐚 𝐢𝐭𝐮.
"Dewey, take it.. i will decided that later!" Arah Sophia pada Dewey ketika portal itu dibuka, semua orang terkejut dengan kuasa perempuan misteri itu termasuk Courtney sendiri.
( 𝙰𝚕𝚛𝚒𝚐𝚑𝚝, 𝚖𝚊𝚜𝚝𝚎𝚛! 𝚑𝚞𝚛𝚛𝚢 𝚐𝚒𝚟𝚎 𝚖𝚎.. ) Balas Dewey sambil mengeluarkan tangan naganya itu, Sophia menganggukkan kepalanya supaya meletakkan kuasa itu ditangan naga tersebut.
"I'm so sorry for my behave lady, she starting like to coming this auction!" Balas Henry yang cuba menerangkan salah faham tersebut.
"Sorry too! we don't have enough people yet, only Henry that i have. our home far from here!" Cerita Sophia yang dari gembira bertukar pada pandangan tajamnya.. "But, i hate gossiping people. please not gossip since i still can hear around you!"
"Alright..! alright..! we starting new items, please don't fighting anymore. here new items.. Sand Magic! anyone wanted lock or starting bid? how about you, miss mystery?" Tanya pengacara itu sambil memandang ke arah perempuan misteri itu kalau-kalau dia ingin menawarkan harga, tetapi Sophia mengelengkan kepalanya sahaja.
"Then.. i started put bid, it started 100 gold coins!" Pengacara itu sedikit kecewa apabila Courtney juga tidak hendakkan kuasa tersebut, setelah selesai pengacara itu kemudian ke barang yang baru pula.
"Here! Season magic..." Belum sempat pengacara itu menghabiskan kata-katanya, Courtney dan perempuan misteri itu sama-sama kunci harga yang belum dikenal pasti oleh pengacara itu.
"Then.. i started with miss mystery? what price you locked?" Tanya pengacara itu, tetapi Sophia ingin mendengar dari Courtney terlebih dahulu harga yang dibuatnya.
"Then..! since you wanted hear my prices, i will tell you! Stupid girl.." Balas Courtney kemudian menyambung lagi.. "55k gold coins!!"