Chapter 5

42 2 0
                                    

𝐒𝐞𝐭𝐞𝐥𝐚𝐡 𝐬𝐚𝐦𝐩𝐚𝐢 𝐤𝐞 𝐫𝐮𝐦𝐚𝐡 𝐥𝐞𝐥𝐨𝐧𝐠𝐚𝐧 𝐢𝐭𝐮, 𝐫𝐚𝐦𝐚𝐢 𝐝𝐢𝐤𝐚𝐥𝐚𝐧𝐠𝐚𝐧 𝐦𝐞𝐫𝐞𝐤𝐚 𝐛𝐞𝐫𝐚𝐭𝐮𝐫 𝐩𝐚𝐧𝐣𝐚𝐧𝐠. 𝐒𝐨𝐩𝐡𝐢𝐚 𝐬𝐚𝐥𝐚𝐡 𝐬𝐞𝐨𝐫𝐚𝐧𝐠 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐭𝐢𝐝𝐚𝐤 𝐬𝐮𝐤𝐚 𝐮𝐧𝐭𝐮𝐤 𝐛𝐞𝐫𝐚𝐭𝐮𝐫 𝐩𝐚𝐧𝐣𝐚𝐧𝐠 𝐥𝐚𝐠𝐢-𝐥𝐚𝐠𝐢 𝐦𝐞𝐧𝐝𝐚𝐩𝐚𝐭𝐤𝐚𝐧 𝐤𝐞𝐫𝐮𝐬𝐢 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐦𝐮𝐧𝐠𝐤𝐢𝐧 𝐛𝐨𝐥𝐞𝐡 𝐦𝐞𝐡𝐢𝐥𝐚𝐧𝐠𝐤𝐚𝐧 𝐚𝐧𝐠𝐢𝐧𝐧𝐲𝐚 𝐚𝐩𝐚𝐛𝐢𝐥𝐚 𝐦𝐞𝐧𝐢𝐤𝐦𝐚𝐭𝐢 𝐩𝐞𝐫𝐬𝐞𝐦𝐛𝐚𝐡𝐚𝐧 𝐥𝐞𝐥𝐨𝐧𝐠𝐚𝐧 𝐢𝐭𝐮!


𝐒𝐨𝐩𝐡𝐢𝐚 𝐤𝐞𝐦𝐮𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐭𝐞𝐫𝐥𝐢𝐡𝐚𝐭 𝐚𝐝𝐚 𝟏 𝐥𝐚𝐥𝐮𝐚𝐧 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐝𝐢𝐬𝐞𝐝𝐢𝐚𝐤𝐚𝐧 𝐮𝐧𝐭𝐮𝐤 𝐠𝐨𝐥𝐨𝐧𝐠𝐚𝐧 𝐨𝐫𝐚𝐧𝐠 𝐤𝐞𝐥𝐚𝐬 𝐚𝐭𝐚𝐬 𝐢𝐭𝐮, 𝐒𝐨𝐩𝐡𝐢𝐚 𝐤𝐞𝐦𝐮𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐤𝐞 𝐬𝐚𝐧𝐚 𝐛𝐞𝐫𝐬𝐚𝐦𝐚-𝐬𝐚𝐦𝐚 𝐝𝐞𝐧𝐠𝐚𝐧 𝐝𝐞𝐧𝐠𝐚𝐧 𝐇𝐞𝐧𝐫𝐲 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐦𝐞𝐧𝐣𝐚𝐝𝐢 𝐩𝐞𝐧𝐠𝐢𝐫𝐢𝐧𝐠𝐧𝐲𝐚 𝐢𝐭𝐮.


𝐓𝐢𝐛𝐚-𝐭𝐢𝐛𝐚 𝐝𝐢𝐚 𝐝𝐢𝐭𝐚𝐡𝐚𝐧 𝐨𝐥𝐞𝐡 𝐩𝐞𝐧𝐣𝐚𝐠𝐚 𝐩𝐢𝐧𝐭𝐮 𝐤𝐞𝐥𝐚𝐬 𝐚𝐭𝐚𝐬 𝐢𝐭𝐮 𝐤𝐞𝐦𝐮𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐦𝐞𝐦𝐛𝐚𝐥𝐚𝐬.. "This route only allowed top 5 family richest in this country!"


"I hate to admit that, but.. tell me, how many i need pay to make you opening this at least 1 more people?" Tanya Sophia pada penjaga pintu laluan kelas atas itu.


"What do you mean? hey, young lady! Don't think.." Belum sempat penjaga pintu itu menghabiskan kata-katanya itu, Sophia menjeling tajam padanya menyebabkan penjaga tersebut menjadi ketakutan tiba-tiba.


"You.." Balas sepatah oleh penjaga pintu laluan kelas atas itu.


"You are too rude to my lady! Should you just said that.. how many price for 1 more place for my lady?" Tanya Henry yang kedengaran agak tegas itu.


"Wait! don't you are the person serve family top 1?!!" Tanya penjaga lelaki laluan kelas atas itu.

"Before yes, but now.. i quitting! to stay still with my new home and new master." Balas Henry yang ada bangga sedikit di mukanya apabila dia mengaku yang Sophia adalah tuan barunya.

"Even you did serve family top 1, the price of another more seat is free.. please enter, i will make another chair for both of you! also please enjoying the auction performance, buy whatever you like it.. my lady!" Balas penjaga pintu laluan kelas atas itu sambil menunduk hormat pada remaja perempuan tersebut.


"I'am planning to do that, thank you for reminds me!" Balas Sophia yang ketika itu sudah memasangkan topeng yang diterima oleh penjaga pintu laluan kelas atas itu bersama-sama dengan Henry.





"Looks like they not believe us?! this seat is not good for you.. master!" Balas Henry yang melihat kerusi itu seakan-akan sudah rapuh.


"Don't worry, we not going to seat for this.. standing already good enough to stay looking this auction!"


Balas Sophia yang sambil itu menanggalkan topeng tersebut yang sebenarnya dijampi untuk bagi tidak nampak barangan lelongan itu, Sophia juga membantu Henry membuka topengnya itu.


"And second things too! i almost got stuck into the mask.." Balas Henry yang terbatuk-batuk, bila mata-mata melihat Henry yang batuk dan boleh bernafas semula itu terus menjadi takut lalu membuka topeng masing.


𝐑𝐮𝐩𝐚-𝐫𝐮𝐩𝐚𝐧𝐲𝐚 𝐦𝐞𝐫𝐞𝐤𝐚 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐥𝐚𝐢𝐧 𝐣𝐮𝐠𝐚 𝐦𝐞𝐧𝐠𝐚𝐥𝐚𝐦𝐢 𝐛𝐞𝐧𝐝𝐚 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐬𝐚𝐦𝐚 𝐬𝐞𝐩𝐞𝐫𝐭𝐢 𝐚𝐩𝐚 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐭𝐞𝐫𝐣𝐚𝐝𝐢 𝐩𝐚𝐝𝐚 𝐇𝐞𝐧𝐫𝐲 𝐭𝐚𝐝𝐢!


"That means this aution selling not only normal things, but also rare things even crazy things.. we should stay alert, Henry! We must buy it."


Sophia kembali bersemangat kerana bukan mereka berdua menerima nasib yang malang itu, malahan orang yang mendapat topeng-topeng itu juga mengalami perkara yang sama seperti Henry tadi.


𝐀𝐝𝐚 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐦𝐚𝐬𝐢𝐡 𝐦𝐞𝐦𝐩𝐞𝐫𝐬𝐨𝐚𝐥𝐤𝐚𝐧 𝐛𝐚𝐠𝐚𝐢𝐦𝐚𝐧𝐚 𝐥𝐞𝐥𝐚𝐤𝐢 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐭𝐚𝐝𝐢 𝐛𝐨𝐥𝐞𝐡 𝐭𝐞𝐫𝐛𝐚𝐭𝐮𝐤 𝐝𝐚𝐧 𝐦𝐚𝐬𝐢𝐡 𝐛𝐨𝐥𝐞𝐡 𝐛𝐞𝐫𝐧𝐚𝐟𝐚𝐬, 𝐭𝐞𝐭𝐚𝐩𝐢 𝐫𝐞𝐦𝐚𝐣𝐚 𝐩𝐞𝐫𝐞𝐦𝐩𝐮𝐚𝐧 𝐢𝐭𝐮 𝐭𝐢𝐝𝐚𝐤 𝐚𝐝𝐚 𝐬𝐞𝐝𝐢𝐤𝐢𝐭 𝐩𝐮𝐧 𝐭𝐞𝐫𝐤𝐞𝐧𝐚 𝐞𝐟𝐞𝐤 𝐝𝐚𝐫𝐢 𝐭𝐨𝐩𝐞𝐧𝐠 𝐭𝐞𝐫𝐬𝐞𝐛𝐮𝐭.


"Shh.. show almost started!" Balas Sophia yang boleh mendengar perbualan mereka yang duduk dikerusi mereka itu.


𝐒𝐞𝐠𝐞𝐫𝐚 𝐦𝐞𝐫𝐞𝐤𝐚 𝐦𝐞𝐧𝐝𝐢𝐚𝐦𝐤𝐚𝐧 𝐝𝐢𝐫𝐢 𝐬𝐚𝐡𝐚𝐣𝐚 𝐰𝐚𝐥𝐚𝐮𝐩𝐮𝐧 𝐚𝐝𝐚 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐦𝐞𝐦𝐮𝐣𝐢 𝐤𝐞𝐡𝐞𝐛𝐚𝐭𝐚𝐧 𝐫𝐞𝐦𝐚𝐣𝐚 𝐢𝐭𝐮 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐛𝐨𝐥𝐞𝐡 𝐦𝐞𝐧𝐝𝐞𝐧𝐠𝐚𝐫 𝐩𝐞𝐫𝐛𝐮𝐚𝐥𝐚𝐧 𝐦𝐞𝐫𝐞𝐤𝐚.


𝐏𝐞𝐧𝐠𝐚𝐜𝐚𝐫𝐚 𝐚𝐜𝐚𝐫𝐚 𝐥𝐞𝐥𝐨𝐧𝐠𝐚𝐧 𝐢𝐭𝐮 𝐤𝐞𝐦𝐮𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐦𝐞𝐦𝐮𝐥𝐚𝐤𝐚𝐧 𝐩𝐞𝐦𝐛𝐮𝐤𝐚𝐚𝐧 𝐩𝐞𝐫𝐭𝐚𝐦𝐚 𝐩𝐞𝐫𝐬𝐞𝐦𝐛𝐚𝐡𝐚𝐧 𝐢𝐭𝐮..

Mysterious Richest GirlWhere stories live. Discover now