Chapter 44

4 2 0
                                    

"Oh! Henry.. congratulations of your marriage! Sophia told me before she leaving again." Balas Ashton tersenggih sahaja bila ternampak Henry yang hampir-hampir datang ke arah kumpulan yang dikenalinya.


"What? Sophia, go there? when it happens?!" Tanya Henry yang tiba-tiba tegas dengan kata-katanya itu.


"Huh? oh! she came after 3 days ago and go again.. why?" Tanya Ashton pada Henry yang ketika memandang Henry dengan pandangan yang agak hairan itu.


"What..? this is must something wrong with this.." Balas Elsa pula yang berasa agak hairan dengan jawapan Ashton itu.


"What do you mean, something wrong? could you tell us, what happened actually here? we all still confused too, that's why we all coming here to confirmed something!" Balas Ashton yang berasa membuang masa cakap lebih-lebih, dia kemudian menunggu apa yang sedang Henry sedang fikiran itu.


"Edward.. who is your bride name again?" Tanya Henry yang cuba menenangkan fikirannya dan bertanya lebih sopan pada abangnya itu.


"Of course, Theresa Diane. what's wrong?" Tanya Edward yang tidak mengerti kata-katanya adiknya itu.


"What?!!" Jawab serentak oleh Henry, Elsa dan Eric selepas mengetahui orang yang Edward khawin bukanlah Sophia Andrea tetapi orang tersebut adalah Theresa Diane?!


"How is happening?" Tanya Henry lagi pada Edward, Edward tidak memahaminya lalu meminta Henry menjelaskan apa yang terjadi sebenarnya.


"Let me tell you! don't you told me.. Sophia Andrea that you wanted make her your wife, how can possibly now you told us.. You marriage with Theresa Diane?!! What's wrong in your mind, brother!" Balas Henry yang akhirnya memberitahu hal sebenar yang Edward adalah abangnya pada Henry.


𝐀𝐬𝐡𝐭𝐨𝐧 𝐝𝐚𝐧 𝐥𝐚𝐢𝐧-𝐥𝐚𝐢𝐧𝐧𝐲𝐚 𝐭𝐞𝐫𝐜𝐞𝐧𝐠𝐠𝐚𝐧𝐠 𝐚𝐩𝐚𝐛𝐢𝐥𝐚 𝐦𝐞𝐧𝐠𝐞𝐭𝐚𝐡𝐮𝐢 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐇𝐞𝐧𝐫𝐲 𝐬𝐞𝐛𝐞𝐧𝐚𝐫𝐧𝐲𝐚 𝐛𝐞𝐫𝐝𝐚𝐫𝐚𝐡 𝐫𝐚𝐣𝐚 𝐝𝐚𝐧 𝐩𝐞𝐬𝐚𝐢𝐧𝐠 𝐚𝐧𝐭𝐚𝐫𝐚 𝐧𝐞𝐠𝐚𝐫𝐚 𝐉𝐨𝐬𝐫𝐚𝐞 𝐑𝐞𝐧𝐧𝐝𝐚 𝐢𝐭𝐮 𝐬𝐞𝐧𝐝𝐢𝐫𝐢.


"Sophia.. Sophia.. Sophia Andrea??" 𝐄𝐝𝐰𝐚𝐫𝐝 𝐜𝐮𝐛𝐚 𝐦𝐞𝐧𝐠𝐢𝐧𝐠𝐚𝐭𝐤𝐚𝐧 𝐬𝐞𝐬𝐮𝐚𝐭𝐮 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐝𝐢𝐚 𝐬𝐞𝐧𝐝𝐢𝐫𝐢 𝐭𝐞𝐫𝐥𝐮𝐩𝐚 𝐢𝐭𝐮, 𝐄𝐝𝐰𝐚𝐫𝐝 𝐛𝐞𝐫𝐣𝐚𝐲𝐚 𝐦𝐞𝐦𝐞𝐜𝐚𝐡𝐤𝐚𝐧 𝐦𝐚𝐧𝐭𝐫𝐚 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐚𝐝𝐚 𝐝𝐢 𝐝𝐚𝐥𝐚𝐦 𝐝𝐢𝐫𝐢𝐧𝐲𝐚.


𝐒𝐞𝐫𝐭𝐚 𝐦𝐞𝐫𝐭𝐚 𝐢𝐧𝐠𝐚𝐭𝐚𝐧 𝐄𝐝𝐰𝐚𝐫𝐝 𝐤𝐞𝐦𝐛𝐚𝐥𝐢 𝐬𝐞𝐦𝐮𝐥𝐚, 𝐝𝐢𝐦𝐚𝐭𝐚 𝐒𝐨𝐩𝐡𝐢𝐚 𝐦𝐞𝐦𝐚𝐧𝐠 𝐚𝐝𝐚 𝐬𝐞𝐝𝐢𝐡 𝐝𝐚𝐧 𝐩𝐢𝐥𝐮 𝐭𝐞𝐭𝐚𝐩𝐢 𝐝𝐢𝐚 𝐬𝐞𝐧𝐝𝐢𝐫𝐢 𝐭𝐢𝐝𝐚𝐤 𝐛𝐞𝐫𝐢 𝐩𝐞𝐫𝐡𝐚𝐭𝐢𝐚𝐧 𝐬𝐞𝐩𝐞𝐧𝐮𝐡𝐧𝐲𝐚 𝐤𝐞𝐭𝐢𝐤𝐚 𝐢𝐭𝐮.


𝐌𝐚𝐥𝐚𝐡𝐚𝐧 𝐭𝐞𝐫𝐥𝐚𝐥𝐮 𝐠𝐞𝐦𝐛𝐢𝐫𝐚 𝐝𝐞𝐧𝐠𝐚𝐧 𝐤𝐞𝐩𝐮𝐥𝐚𝐧𝐠𝐚𝐧 𝐒𝐨𝐩𝐡𝐢𝐚 𝐩𝐚𝐝𝐚 𝐬𝐚𝐚𝐭 𝐢𝐭𝐮!


𝐄𝐝𝐰𝐚𝐫𝐝 𝐡𝐚𝐧𝐲𝐚 𝐭𝐞𝐫𝐝𝐮𝐝𝐮𝐤 𝐤𝐞𝐫𝐚𝐧𝐚 𝐬𝐮𝐝𝐚𝐡 𝐭𝐞𝐫𝐥𝐚𝐦𝐛𝐚𝐭 𝐮𝐧𝐭𝐮𝐤 𝐛𝐞𝐫𝐛𝐮𝐚𝐭 𝐬𝐞𝐝𝐞𝐦𝐢𝐤𝐢𝐚𝐧 𝐚𝐩𝐚𝐛𝐢𝐥𝐚 𝐃𝐢𝐚𝐧𝐞 𝐝𝐚𝐧 𝐝𝐢𝐚 𝐬𝐮𝐝𝐚𝐡 𝐛𝐞𝐫𝐬𝐞𝐭𝐮𝐛𝐮𝐡 𝐬𝐞𝐛𝐞𝐥𝐮𝐦 𝐦𝐚𝐣𝐥𝐢𝐬 𝐩𝐞𝐫𝐤𝐡𝐚𝐰𝐢𝐧𝐚𝐧 𝐦𝐞𝐫𝐞𝐤𝐚 𝐝𝐢𝐥𝐚𝐤𝐬𝐚𝐧𝐚𝐤𝐚𝐧 𝐩𝐚𝐝𝐚 𝐰𝐚𝐤𝐭𝐮 𝐢𝐭𝐮.


"I'm so sorry! this is all my fault, she being like that.. i'm so sorry!!" Balas Edward yang tidak puas meminta maaf pada ke semuanya.


"Useless to apologise now, she reminded missing! everyone don't know where she goes, her magic also gone.. we came to confirmed the truth, looks like we knew how's it happens! we should leave now and starting searching somewhere else.." Balas Randy yang menyampaikan kata-kata Oprah sebelum Oprah memalingkan mukanya dari Henry, sambil menunggu kawan-kawannya mengangkat manusia kembali ke negara mereka.


𝐇𝐞𝐧𝐫𝐲 𝐣𝐮𝐠𝐚 𝐭𝐞𝐫𝐝𝐮𝐝𝐮𝐤 𝐝𝐞𝐧𝐠𝐚𝐧 𝐥𝐞𝐬𝐮 𝐝𝐚𝐧 𝐦𝐞𝐧𝐲𝐞𝐬𝐚𝐥 𝐝𝐚𝐧 𝐁𝐞𝐭𝐡𝐚𝐧𝐲 𝐣𝐮𝐠𝐚 𝐦𝐞𝐧𝐚𝐧𝐠𝐢𝐬 𝐭𝐞𝐫𝐞𝐬𝐚𝐤-𝐞𝐬𝐚𝐤 𝐤𝐞𝐫𝐚𝐧𝐚 𝐥𝐞𝐛𝐢𝐡 𝐦𝐞𝐦𝐢𝐤𝐢𝐫𝐤𝐚𝐧 𝐤𝐞𝐛𝐚𝐡𝐚𝐠𝐢𝐚𝐚𝐧𝐧𝐲𝐚 𝐝𝐚𝐫𝐢 𝐦𝐞𝐦𝐢𝐤𝐢𝐫𝐤𝐚𝐧 𝐤𝐞𝐬𝐚𝐤𝐢𝐭𝐚𝐧 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐝𝐢𝐫𝐚𝐬𝐚𝐢 𝐨𝐥𝐞𝐡 𝐒𝐨𝐩𝐡𝐢𝐚.






𝐒𝐨𝐩𝐡𝐢𝐚 𝐭𝐞𝐫𝐩𝐚𝐤𝐬𝐚 𝐦𝐞𝐧𝐠𝐠𝐮𝐧𝐚𝐤𝐚𝐧 𝐧𝐚𝐦𝐚 𝐬𝐚𝐦𝐚𝐫𝐚𝐧𝐧𝐲𝐚 𝐢𝐚𝐢𝐭𝐮 '𝐒𝐨𝐫𝐚' 𝐮𝐧𝐭𝐮𝐤 𝐦𝐞𝐧𝐲𝐞𝐦𝐛𝐮𝐧𝐲𝐢𝐤𝐚𝐧 𝐢𝐝𝐞𝐧𝐭𝐢𝐭𝐢 𝐬𝐞𝐛𝐞𝐧𝐚𝐫𝐧𝐲𝐚 𝐢𝐭𝐮.


'𝙄 𝙛𝙚𝙚𝙡 𝙗𝙖𝙙 𝙡𝙚𝙖𝙫𝙞𝙣𝙜 𝙩𝙝𝙚𝙢 𝙡𝙞𝙠𝙚 𝙩𝙝𝙖𝙩 𝙗𝙪𝙩.. 𝙞 𝙧𝙚𝙖𝙡𝙡𝙮 𝙞𝙣 𝙗𝙖𝙙 𝙢𝙤𝙤𝙙 𝙣𝙤𝙬, 𝙞 𝙟𝙪𝙨𝙩 𝙝𝙤𝙥𝙞𝙣𝙜 𝙣𝙤𝙩𝙝𝙞𝙣𝙜 𝙗𝙖𝙙 𝙝𝙖𝙥𝙥𝙚𝙣𝙚𝙙 𝙗𝙚𝙩𝙬𝙚𝙚𝙣 2 𝙘𝙤𝙪𝙣𝙩𝙧𝙮.'


𝐒𝐨𝐩𝐡𝐢𝐚 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐤𝐞𝐭𝐢𝐤𝐚 𝐢𝐭𝐮 𝐡𝐚𝐧𝐲𝐚 𝐝𝐮𝐝𝐮𝐤 𝐝𝐢 𝐩𝐨𝐫𝐭𝐚𝐥 𝐤𝐞𝐝𝐮𝐚𝐧𝐲𝐚 𝐬𝐚𝐡𝐚𝐣𝐚, 𝐤𝐞𝐫𝐚𝐧𝐚 𝐤𝐚𝐰𝐚𝐬𝐚𝐧 𝐭𝐞𝐦𝐩𝐚𝐭 𝐩𝐞𝐧𝐲𝐢𝐦𝐩𝐚𝐧 𝐛𝐚𝐫𝐚𝐧𝐠 𝐬𝐚𝐡𝐚𝐣𝐚 𝐤𝐚𝐰𝐚𝐬𝐚𝐧 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐛𝐨𝐥𝐞𝐡 𝐦𝐞𝐧𝐠𝐡𝐢𝐥𝐚𝐧𝐠𝐤𝐚𝐧 𝐝𝐢𝐚 𝐝𝐚𝐫𝐢 𝐫𝐚𝐝𝐚𝐫 𝐭𝐞𝐫𝐬𝐞𝐛𝐮𝐭.

Mysterious Richest GirlWhere stories live. Discover now