Chapter 67

7 1 0
                                    

𝐒𝐞𝐭𝐞𝐥𝐚𝐡 𝐀𝐧𝐝𝐫𝐞𝐚 𝐝𝐚𝐩𝐚𝐭 𝐦𝐞𝐦𝐛𝐞𝐥𝐢 𝐬𝐞𝐦𝐮𝐚 𝐛𝐚𝐫𝐚𝐧𝐠𝐚𝐧, 𝐝𝐢𝐚 𝐬𝐞𝐠𝐞𝐫𝐚 𝐛𝐞𝐫𝐠𝐞𝐠𝐚𝐬 𝐮𝐧𝐭𝐮𝐤 𝐛𝐚𝐥𝐢𝐤 𝐤𝐞 𝐫𝐮𝐦𝐚𝐡𝐧𝐲𝐚.


"Tengoklah, kalau aku tak ada kerja malam ni.." Balas Stella sendirian sambil membeli kertas kosong 2 bungkus, 2 buku nota biasa, 1 kotak gam, 1 gunting, 1 paket pen merah, 1 paket pen biru dan 1 paket pen hitam.


𝐒𝐭𝐞𝐥𝐥𝐚 𝐦𝐞𝐦𝐛𝐮𝐚𝐭 𝐩𝐞𝐦𝐛𝐚𝐲𝐚𝐫𝐚𝐧 𝐬𝐞𝐭𝐞𝐥𝐚𝐡 𝐦𝐞𝐦𝐛𝐞𝐥𝐢𝐧𝐲𝐚, 𝐒𝐭𝐞𝐥𝐥𝐚 𝐤𝐞𝐦𝐮𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐤𝐞 𝐤𝐞𝐝𝐚𝐢 𝐛𝐮𝐧𝐠𝐚 𝐮𝐧𝐭𝐮𝐤 𝐦𝐞𝐦𝐛𝐞𝐥𝐢 𝐛𝐮𝐧𝐠𝐚 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐬𝐞𝐠𝐚𝐫 𝐝𝐚𝐧 𝐦𝐞𝐤𝐚𝐫.


"Tumpang tanya.. macam mana kiraan bunga? sekuntum harga berapa ye? boleh campur-campur tak?" Tanya Stella soalan yang agak bertubi-tubi itu, tukang jual bunga itu terlihat seorang lelaki yang dikenali itu kemudian menganggukkan kepalanya sahaja.


"Untuk kamu pelanggan yang ke-100 semua jenis is adalah percuma, hendak berapa banyak ye?" Tanya penjual bunga tersebut pada Stella.


"Eh?!" Stella hanya membalas sepatah kerana terkejut, tidak mungkin kebetulan sampai macam begitu.


"Um.. saya ambil 1 jenis setiap yang ada boleh?" Tanya Stella pada tukang jual bunga itu.


"Kalau macam begitu saya bagi 1 jenis setiapnya sebagai percuma ye, ambil sahaja.. saya ikhlas!" Balas penjual bunga itu kemudian membungkuskan bunga-bunga tersebut.


"Terima kasih, bagi saya percuma. nanti kalau saya singgah sini lagi, saya bagi sedikit hadiah sebagai ucapan terima kasih! terima dengan bunga ni ye.." Stella kemudian meninggalkan penjual bunga itu, lalu penjual bunga itu hanya melambai-lambai sahaja.







𝐃𝐚𝐥𝐚𝐦 𝐩𝐞𝐫𝐣𝐚𝐥𝐚𝐧𝐚𝐧 𝐒𝐭𝐞𝐥𝐥𝐚 𝐡𝐞𝐧𝐝𝐚𝐤 𝐩𝐮𝐥𝐚𝐧𝐠 𝐤𝐞 𝐫𝐮𝐦𝐚𝐡, 𝐒𝐭𝐞𝐥𝐥𝐚 𝐛𝐞𝐫𝐡𝐞𝐧𝐭𝐢 𝐝𝐢 𝐭𝐚𝐧𝐚𝐦 𝐛𝐞𝐫𝐝𝐞𝐤𝐚𝐭𝐚𝐧 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐦𝐞𝐦𝐩𝐮𝐧𝐲𝐚𝐢 𝐩𝐨𝐧𝐝𝐨𝐤 𝐛𝐞𝐫𝐜𝐚𝐡𝐚𝐲𝐚 𝐦𝐚𝐦𝐩𝐮 𝐮𝐧𝐭𝐮𝐤 𝐝𝐢𝐚 𝐦𝐞𝐥𝐚𝐤𝐮𝐤𝐚𝐧 𝐤𝐞𝐫𝐣𝐚-𝐤𝐞𝐫𝐣𝐚 𝐢𝐭𝐮.


𝐒𝐞𝐭𝐞𝐥𝐚𝐡 𝐦𝐞𝐫𝐞𝐤𝐚 𝐛𝐞𝐤𝐚𝐬 𝐛𝐮𝐧𝐠𝐚 𝐝𝐚𝐫𝐢 𝐤𝐞𝐫𝐭𝐚𝐬 𝐮𝐧𝐭𝐮𝐤 𝐝𝐢𝐛𝐞𝐫𝐢𝐤𝐚𝐧 𝐩𝐚𝐝𝐚 𝐤𝐚𝐧𝐚𝐤-𝐤𝐚𝐧𝐚𝐤 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐭𝐞𝐫𝐥𝐚𝐧𝐭𝐚𝐫 𝐝𝐢𝐡𝐨𝐬𝐩𝐢𝐭𝐚𝐥 𝐭𝐞𝐫𝐬𝐞𝐛𝐮𝐭, 𝐤𝐞𝐫𝐚𝐧𝐚 𝐒𝐭𝐞𝐥𝐥𝐚 𝐚𝐦𝐚𝐭 𝐤𝐫𝐞𝐚𝐭𝐢𝐟.


𝐒𝐭𝐞𝐥𝐥𝐚 𝐦𝐞𝐫𝐞𝐤𝐚 𝐛𝐚𝐧𝐲𝐚𝐤 𝐬𝐚𝐦𝐩𝐚𝐢 𝐚𝐝𝐚 𝐥𝐞𝐛𝐢𝐡𝐚𝐧𝐧𝐲𝐚, 𝐬𝐞𝐥𝐞𝐛𝐢𝐡𝐚𝐧 𝐛𝐮𝐧𝐠𝐚 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐭𝐢𝐧𝐠𝐠𝐚𝐥 𝐚𝐤𝐚𝐧 𝐝𝐢𝐛𝐚𝐰𝐚 𝐤𝐞𝐦𝐛𝐚𝐥𝐢 𝐤𝐞 𝐫𝐮𝐦𝐚𝐡𝐧𝐲𝐚.

Mysterious Richest GirlWhere stories live. Discover now