Chapter 26

12 2 0
                                    

"Who make for you? you need tell me the truth too!" Balas Sophia yang mengeluh kecil.


𝐊𝐞𝐫𝐚𝐧𝐚 𝐒𝐨𝐩𝐡𝐢𝐚 𝐛𝐨𝐥𝐞𝐡 𝐦𝐞𝐧𝐠𝐚𝐠𝐚𝐤 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐝𝐢𝐧𝐞𝐠𝐚𝐫𝐚 𝐢𝐭𝐮 𝐭𝐢𝐝𝐚𝐤 𝐦𝐮𝐧𝐠𝐤𝐢𝐧 𝐨𝐫𝐚𝐧𝐠 𝐝𝐢𝐬𝐞𝐤𝐢𝐭𝐚𝐫𝐧𝐲𝐚 𝐭𝐢𝐝𝐚𝐤 𝐦𝐞𝐧𝐠𝐠𝐮𝐧𝐚𝐤𝐚𝐧 𝐤𝐮𝐚𝐬𝐚 𝐥𝐚𝐠𝐢-𝐥𝐚𝐠𝐢 𝐤𝐮𝐚𝐬𝐚 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐝𝐢𝐥𝐚𝐫𝐚𝐧𝐠 𝐢𝐭𝐮.


"My own little sister..!" Balas Eric sambil menunjuk ke arah adik perempuannya yang hanya tersenyum sahaja melihat Eric akhirnya memilih salah pihak untuk hidup.


"You make me looks stupid now, Eric.." Balas wanita yang belum dikenali nama itu.


"I never knew about that, i thought you told me that you already have your own power Elsa! you lies to me..!!" Balas Eric yang mempercayai kata adiknya itu.


"You end up let people knew my name? you really indeed choose wrong side, Eric! dumb brother should die now.." Balas Elsa yang kemudian mengambil semula kuasa larangan yang ada pada abangnya itu.


𝐄𝐫𝐢𝐜 𝐣𝐚𝐭𝐮𝐡 𝐬𝐚𝐤𝐢𝐭 𝐬𝐞𝐦𝐮𝐥𝐚 𝐭𝐞𝐭𝐚𝐩𝐢 𝐝𝐢𝐚 𝐭𝐢𝐝𝐚𝐤 𝐡𝐞𝐧𝐝𝐚𝐤 𝐦𝐞𝐦𝐢𝐥𝐢𝐡 𝐬𝐚𝐥𝐚𝐡 𝐨𝐫𝐚𝐧𝐠 𝐥𝐚𝐠𝐢, 𝐄𝐫𝐢𝐜 𝐦𝐞𝐥𝐢𝐡𝐚𝐭 𝐤𝐞 𝐚𝐫𝐚𝐡 𝐒𝐨𝐩𝐡𝐢𝐚 𝐝𝐚𝐧 𝐦𝐞𝐦𝐢𝐧𝐭𝐚 𝐩𝐞𝐫𝐭𝐨𝐥𝐨𝐧𝐠𝐚𝐧 𝐝𝐚𝐫𝐢 𝐰𝐚𝐧𝐢𝐭𝐚 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐛𝐚𝐤𝐚𝐥 𝐣𝐚𝐝𝐢 𝐩𝐞𝐫𝐦𝐚𝐢𝐬𝐮𝐫𝐢 𝐫𝐚𝐣𝐚 𝐭𝐢𝐝𝐚𝐤 𝐥𝐚𝐦𝐚 𝐥𝐚𝐠𝐢.


"Eric.. i'm glad she take back her forbidden magic from your own body, Elsa.. how about we fight at empty field? i don't wanted we ruins everything here, also Henry.. bring Eric together with us, you know what i need to do after we go empty field right?" Tanya Sophia sambil mengarahkan Henry bagi menyelamatkan nyawa Eric.


"Your highness the queen, i must stay beside you! i'm ready to becoming your personal maid even i'm myself head of royal maid, please!" Balas Janet yang menghentikan Sophia ketika ingin ke arah padang yang luas itu.


"Stay beside Henry, i don't want you hurt beside me.. just stay beside Henry, Janet!" Balas Sophia dan ketika itu Edward juga menunjukkan dirinya juga ingin berada di sisi Sophia, Sophia hanya menghelakan nafas sahaja dan meminta Edward berada di sekitar Henry sahaja.





"You know? i'm waiting like i'm already at old age! why bringing your comrades? Scare with me?! i loves to see you scared to me, after all i'm the strongest! i should take back my power from everywhere.." Balas Elsa yang kemudian menjampi sesuatu untuk mengambil semula kuasanya itu, setelah beberapa jam yang lama Elsa menyedut semula kuasa laranganya itu.


"Elsa.. i wanted asking to you, before you fond out my own power too.. would you be scare to me?" Tanya Sophia pada Elsa, Elsa hanya tercenggang kemudian ketawa terbahak-bahak.


"Impossible weak people like you trying match my power like this? how dare you trying match power like mine?!!" Balas Elsa yang menekankan nadanya pada Sophia.


"Then.. not going to take back, just what you already said.. okay?" Tanya Sophia yang kemudian ke arah Henry dan Henry membuka portalnya, meinta Dewey mengubati Eric ketika Henry sedang menahannya.


𝐒𝐨𝐩𝐡𝐢𝐚 𝐤𝐞𝐦𝐮𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐦𝐞𝐧𝐠𝐠𝐮𝐧𝐚𝐤𝐚𝐧 𝐤𝐮𝐚𝐬𝐚𝐧𝐲𝐚 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐥𝐚𝐠𝐢 𝐜𝐞𝐩𝐚𝐭 𝐢𝐭𝐮 𝐦𝐞𝐧𝐠𝐠𝐮𝐧𝐚𝐤𝐚𝐧 𝐤𝐞𝐫𝐣𝐚𝐬𝐚𝐦𝐚 𝐛𝐚𝐢𝐤 𝐝𝐞𝐧𝐠𝐚𝐧 𝐩𝐨𝐤𝐨𝐤, 𝐛𝐮𝐧𝐠𝐚 𝐝𝐚𝐧 𝐛𝐢𝐧𝐚𝐭𝐚𝐧𝐠 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐥𝐚𝐠𝐢 𝐣𝐚𝐡𝐚𝐭, 𝐠𝐚𝐧𝐚𝐬 𝐝𝐚𝐧 𝐛𝐞𝐫𝐤𝐮𝐚𝐬𝐚 𝐥𝐞𝐛𝐢𝐡 𝐛𝐞𝐬𝐚𝐫 𝐝𝐚𝐫𝐢 𝐄𝐥𝐬𝐚 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐦𝐞𝐧𝐠𝐡𝐚𝐫𝐚𝐩𝐤𝐚𝐧 𝐤𝐮𝐚𝐬𝐚 𝐥𝐚𝐫𝐚𝐧𝐠𝐚𝐧 𝐢𝐭𝐮.


𝐏𝐨𝐤𝐨𝐤, 𝐛𝐮𝐧𝐠𝐚 𝐝𝐚𝐧 𝐡𝐚𝐢𝐰𝐚𝐧 𝐝𝐢𝐬𝐞𝐤𝐢𝐭𝐚𝐫 𝐦𝐞𝐫𝐞𝐤𝐚 𝐦𝐞𝐧𝐠𝐡𝐨𝐫𝐦𝐚𝐭𝐢 𝐒𝐨𝐩𝐡𝐢𝐚 𝐬𝐞𝐛𝐞𝐥𝐮𝐦 𝐦𝐞𝐧𝐠𝐞𝐩𝐮𝐧𝐠 𝐄𝐥𝐬𝐚.


𝐏𝐨𝐤𝐨𝐤 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐭𝐮𝐦𝐛𝐮𝐡 𝐦𝐞𝐥𝐢𝐚𝐫 𝐢𝐭𝐮 𝐦𝐞𝐥𝐢𝐥𝐢𝐭 𝐭𝐮𝐛𝐮𝐡 𝐄𝐥𝐬𝐚 𝐰𝐚𝐥𝐚𝐮𝐩𝐮𝐧 𝐄𝐥𝐬𝐚 𝐜𝐮𝐛𝐚 𝐦𝐞𝐥𝐞𝐩𝐚𝐬𝐤𝐚𝐧 𝐝𝐢𝐫𝐢𝐧𝐲𝐚 𝐭𝐞𝐭𝐚𝐩𝐢 𝐭𝐢𝐝𝐚𝐤 𝐥𝐞𝐩𝐚𝐬 𝐤𝐞𝐫𝐚𝐧𝐚 𝐤𝐮𝐚𝐬𝐚 𝐩𝐨𝐤𝐨𝐤-𝐩𝐨𝐤𝐨𝐤 𝐭𝐞𝐫𝐬𝐞𝐛𝐮𝐭 𝐭𝐞𝐫𝐚𝐦𝐚𝐭 𝐤𝐮𝐚𝐭, 𝐥𝐚𝐠𝐢-𝐥𝐚𝐠𝐢 𝐩𝐨𝐤𝐨𝐤 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐦𝐞𝐦𝐚𝐧𝐠 𝐬𝐮𝐝𝐚𝐡 𝐝𝐮𝐝𝐮𝐤 𝐥𝐚𝐦𝐚 𝐝𝐢 𝐡𝐮𝐭𝐚𝐧 𝐧𝐞𝐠𝐚𝐫𝐚 𝐄𝐝𝐰𝐭𝐞𝐫 𝐢𝐭𝐮.


𝐒𝐨𝐩𝐡𝐢𝐚 𝐤𝐞𝐦𝐮𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐦𝐚𝐬𝐮𝐤 𝐤𝐞 𝐩𝐨𝐫𝐭𝐚𝐥𝐧𝐲𝐚 𝐦𝐞𝐧𝐮𝐤𝐚𝐫 𝐛𝐚𝐣𝐮 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐝𝐢𝐬𝐢𝐦𝐩𝐚𝐧𝐧𝐲𝐚 𝐝𝐢 𝐝𝐚𝐥𝐚𝐦 𝐩𝐨𝐫𝐭𝐚𝐥 𝐫𝐮𝐦𝐚𝐡𝐧𝐲𝐚 𝐢𝐭𝐮, 𝐝𝐚𝐧 𝐤𝐞𝐦𝐛𝐚𝐥𝐢 𝐤𝐞 𝐝𝐮𝐧𝐢𝐚 𝐢𝐭𝐮 𝐮𝐧𝐭𝐮𝐤 𝐦𝐞𝐦𝐮𝐬𝐧𝐚𝐡𝐤𝐚𝐧 𝐄𝐥𝐬𝐚.


"For those, i still like wearing my own clothes. that's better!" Balas Sophia pada dirinya sendiri."Do you want i coming, Sophia?" Tanya Dewey pada Sophia yang sudah pun menyembuhkan Eric, tetapi masih ingin menolong Sophia.


"Care to help? But, i'm afraid if she too shock about you.." Balas Sophia pada Dewey sambil mengeluh kecil sahaja.


"Change space portal, Sophia. I'm going to scared her!!" Balas Dewey pada Sophia dengan nada yang serius. 𝐒𝐨𝐩𝐡𝐢𝐚 𝐤𝐞𝐦𝐮𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐦𝐞𝐧𝐮𝐭𝐮𝐩 𝐬𝐞𝐦𝐮𝐥𝐚 𝐩𝐨𝐫𝐭𝐚𝐥 𝐢𝐭𝐮 𝐤𝐞𝐦𝐮𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐦𝐞𝐦𝐢𝐧𝐝𝐚𝐡𝐤𝐚𝐧 𝐤𝐞 𝐚𝐫𝐚𝐡 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐢𝐧𝐠𝐢𝐧 𝐃𝐞𝐰𝐞𝐲 𝐦𝐞𝐦𝐮𝐧𝐜𝐮𝐥𝐤𝐚𝐧 𝐝𝐢𝐫𝐢𝐧𝐲𝐚, 𝐃𝐞𝐰𝐞𝐲 𝐤𝐞𝐥𝐮𝐚𝐫 𝐝𝐞𝐧𝐠𝐚𝐧 𝐝𝐢𝐫𝐢𝐧𝐲𝐚 𝐚𝐝𝐚𝐥𝐚𝐡 𝐬𝐞𝐞𝐤𝐨𝐫 𝐧𝐚𝐠𝐚 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐡𝐚𝐦𝐩𝐢𝐫 𝐭𝐢𝐝𝐚𝐤 𝐝𝐢𝐩𝐞𝐞𝐜𝐚𝐲𝐚𝐢 𝐨𝐥𝐞𝐡 𝐬𝐞𝐦𝐮𝐚 𝐭𝐞𝐧𝐭𝐚𝐧𝐠 𝐤𝐞𝐰𝐮𝐣𝐮𝐝𝐚𝐧 𝐭𝐞𝐫𝐬𝐞𝐛𝐮𝐭.


"Huh?! why Dewey come out?" Tanya Henry yang terkejut dengan kehadiran Dewey keluar dari pintu portal itu.


"I don't know too, Dewey said something serious.. i just let him go and we just going to see, what happened with them!" Balas Sophia sambil memerhatikan sahaja Dewey bersama-sama dengan Elsa.

Mysterious Richest GirlWhere stories live. Discover now