Chapter 74 (End Season 2)

26 0 0
                                    

Wyatt menghantar video di dalam kumpulan sembangnya itu sambil tag kawan-kawan lainnya itu..


𝙒𝙮𝙖𝙩𝙩 : 𝙏𝙚𝙣𝙜𝙤𝙠 𝙫𝙞𝙙𝙚𝙤 𝙮𝙖𝙣𝙜 𝙖𝙠𝙪 𝙗𝙖𝙜𝙞 𝙣𝙞 𝙨𝙚𝙢𝙪𝙖𝙣𝙮𝙖! @𝘿𝙖𝙧𝙧𝙚𝙣 @𝙍𝙖𝙘𝙝𝙚𝙡 @𝙆𝙚𝙞𝙩𝙝 @𝘾𝙖𝙧𝙡𝙖 @𝙍𝙞𝙘𝙠 @𝙅𝙪𝙙𝙞𝙩𝙝 @𝙅𝙤𝙖𝙣𝙣𝙖 @𝙅𝙖𝙧𝙚𝙙 @𝙑𝙖𝙣𝙚𝙨𝙨𝙖 @𝘿𝙖𝙣𝙞𝙚𝙡 @𝙇𝙚𝙖𝙝 @𝘼𝙙𝙧𝙞𝙖𝙣 @𝘾𝙤𝙪𝙧𝙩𝙣𝙚𝙮 @𝙇𝙪𝙠𝙚 @𝘽𝙚𝙩𝙩𝙮 @𝙔𝙪𝙣𝙤 @𝙔𝙤𝙠𝙤 @𝙅𝙖𝙢𝙚𝙨 @𝙆𝙞𝙢 @𝙀𝙫𝙖 @𝙀𝙧𝙞𝙘𝙖 @𝘼𝙡𝙛𝙧𝙚𝙙 @𝙀𝙙𝙬𝙖𝙧𝙙 @𝘿𝙖𝙢𝙞𝙖𝙣 . 𝙈𝙖𝙣𝙖 𝙮𝙖𝙣𝙜 𝙩𝙖𝙠 𝙩𝙚𝙧𝙨𝙚𝙣𝙖𝙧𝙖𝙞 𝙨𝙚𝙥𝙚𝙧𝙩𝙞 𝙗𝙚𝙧𝙞𝙠𝙪𝙩 : @𝙀𝙙𝙬𝙞𝙣 @𝙅𝙤𝙝𝙣𝙣𝙮 @𝘿𝙖𝙡𝙚 𝙙𝙖𝙣 𝙖𝙠𝙪 𝙗𝙚𝙧𝙖𝙙𝙖 𝙙𝙞 𝙩𝙚𝙢𝙥𝙖𝙩 𝙫𝙞𝙙𝙚𝙤 𝙞𝙩𝙪 𝙙𝙞𝙧𝙖𝙠𝙖𝙢, 𝙨𝙚𝙠𝙞𝙖𝙣!


Setelah Wyatt 'tag' nama mereka semua, ke semuanya melihat rakaman yang dibuat oleh Wyatt itu.


Terkejut dengan penamilan Stella dan Stella menceritakan hal sebenarnya sekali termasuk dalam video tersebut.


Lagi-lagi bila Stella menambahkan kalau ibu bapa angkatnya ingin mengetahui hal itu, nanti juga akan jumpa ibu ayah Stella yang sebenarnya.


Stella juga meminta maaf pada semuanya kerana sudah menipu dengan ramai orang, akan kerana itu akan datang mereka akan berkhawin buat kali ketiganya.


Bila ditanya kenapa kali ketiga? Stella cerita yang dia tidak pernah lupa perkhawinan Erica dan Alfred terjadi di Josrae Rennda, Erica juga meminta dia berkhawin sekali lagi untuk meriahkan perkhawinan Erica itu.


Kerana itulah Stella memberitahu pada semuanya yang dia akan berkhawin sekali lagi, kali yang ketiganya.


Erica yang mendengar cerita itu dari Wyatt, Erica sendiri terkejut kerana Stella mengingati walaupun dia sendiri ingat-ingat lupa perkhawinan baru-barunya di dunia mereka sebelum muncul didunia Stella.


Erica memberitahu pada Aidan jangan lupa jemput mereka semua dan pastinya akan datang beramai-ramai untuk menyambut perkhawinan Stella dan Aidan itu.


Perkhawinan yang sangat berharga itulah simpulannya yang tidak dapat diungkapkan dengan bicara, buat pertama untuk dalam sejarah di dunianya adalah suatu sejarah yang paling bermakna sekali.





"Graham! Kau telah membuka minda dan fikiran wanita misteri itu, dia kini cukup bahagia hidup bersama kehidupannya. Kita tidak perlu mengacau lagi, mari kita balik.." Balas seorang wanita yang juga mempunyai nama yang sama seperti Stella, Aubrey Stella.

"Kerana dia tidak sama seperti permaisuri Stella, aku menurut perintahnya." Balas Graham yang kemudian tersenyum sahaja, kerana kisah itu menuju kebahagiaan daripada kemusnahan seperti mereka berdua.


"Permaisuri! Perlukah kita tunggu di masa mereka..." Belum sempat Graham menghabiskan kata-katanya, permaisuri Aubrey segera membalasnya..


"Tidak perlu! Yang paling penting itu memilih jalan yang baik, kita tidak boleh pisahkannya lagi. Hati mereka sangat kuat dan melindunginya walaupun kuasa masing-masing sudah tidak wujud di dunia itu! Tetap hati mereka kuat itu melepasi kuasa-kuasa yang pernah menjadi milik mereka, mereka gadaikan deminya. Terlalu sungguh berharga!"


'Aubrey Stella! Selamat maju jaya..' Permaisuri Aubrey dan Graham segera meninggalkan dunia itu melalui portal miliknya dan menghilang.







Stella seakan-akan mendengar suara seseorang yang ketika itu meriahkan majlis perkhawinannya, Stella mendongak lalu membalas.. 'Semestinya itu yang pasti!'


Walaupun Stella tidak berapa memahami tetapi suara itu seakan-akan amat dikenalinya.


"Sayang? Ada apa-apa ke di awan?" Tanya Aidan yang membisik telinga Stella, Stella mengelengkan kepalanya sahaja kemudian membalas.. "Langit sungguh cerah, seakan-akan menghiburkan perkhawinan kita dengan cahaya yang sangat cantik!"


"Betul tu! Mari kembali ke parti majlis kita? Semua keluarga dan kawan-kawan sedang tunggu kita! Sayangku.. Aubrey Stella!" Aidan merangkul pinggang Stella kemudian berlalu situ bersama-sama dengannya untuk kembali ke majlis perkhawinan mereka.


- TAMAT -

Mysterious Richest GirlWhere stories live. Discover now