Chapter 9

30 2 0
                                    

"Do you feel that?" Tanya Sophia tersenyum kecil sahaja, Leah kemudian menganggukkan kepalanya sahaja sambil tersenyum manis.


"Then! you should be proud and cannot becoming too greedy, people have this power mostly need becoming humble way. while i giving this i can feel your pains! so, try to be more cheerful next time.." 𝐒𝐨𝐩𝐡𝐢𝐚 𝐬𝐞𝐬𝐞𝐤𝐚𝐥𝐢 𝐦𝐞𝐦𝐛𝐞𝐫𝐢𝐤𝐚𝐧 𝐧𝐚𝐬𝐢𝐡𝐚𝐭 𝐩𝐚𝐝𝐚 𝐋𝐞𝐚𝐡 𝐬𝐚𝐦𝐛𝐢𝐥 𝐦𝐞𝐥𝐞𝐭𝐚𝐤𝐤𝐚𝐧 𝐭𝐚𝐧𝐠𝐚𝐧𝐧𝐲𝐚 𝐩𝐚𝐝𝐚 𝐚𝐭𝐚𝐬 𝐤𝐞𝐩𝐚𝐥𝐚 𝐋𝐞𝐚𝐡, 𝐝𝐚𝐧 𝐋𝐞𝐚𝐡 𝐭𝐞𝐫𝐬𝐞𝐧𝐲𝐮𝐦 𝐦𝐚𝐧𝐢𝐬 𝐥𝐚𝐥𝐮 𝐦𝐞𝐧𝐠𝐚𝐧𝐠𝐠𝐮𝐤𝐤𝐚𝐧 𝐤𝐞𝐩𝐚𝐥𝐚𝐧𝐲𝐚 𝐬𝐚𝐡𝐚𝐣𝐚.


𝐓𝐞𝐫𝐬𝐞𝐧𝐲𝐮𝐦 𝐬𝐚𝐡𝐚𝐣𝐚 𝐦𝐞𝐥𝐢𝐡𝐚𝐭 𝐤𝐞𝐠𝐞𝐦𝐛𝐢𝐫𝐚𝐚𝐧 𝐋𝐞𝐚𝐡 𝐢𝐭𝐮, 𝐝𝐢𝐚 𝐤𝐞𝐦𝐮𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐤𝐞𝐦𝐛𝐚𝐥𝐢 𝐤𝐞 𝐬𝐢𝐬𝐢 𝐇𝐞𝐧𝐫𝐲 𝐬𝐞𝐦𝐮𝐥𝐚.


"Dewey take it from, mister event now! also.. let's start new items!!" Balas Sophia yang tadi nampak wajah sedih dan gembirany itu kembali bertukar kepada serius semula.


"That's very emotional moment, i almost.." Belum sempat pengacara itu menghabiskan kata-katanya dia berasa perempuan misteri itu sedang memandang ke arahnya dengan pandangan tajam, lalu dia segera mengeluarkan barang seterusnya pula.. "Ahem! next.. we have toy magic, anyone wanted bid?" Tanya pengacara itu, kemudian Sophia pula hanya mengelengkan kepalanya sahaja, begitu juga Adrian dan Courtney. Akhirnya kuasa itu terus di ambil oleh Leah sekali lagi!


"Next.. Voice Switching magic!" Balas pengacara itu, kemudian Sophia mengangkat tangannya lalu menawarkan harga.. "60m gold coins!" Nada suaranya juga bertukar pada serius sambil memandang tajam seperti apa yang dilakukan tadi.


Pengacara itu kemudian menghabiskan kata-katanya dan kuasa itu terjual dan pembelinya adalah perempuan misteri itu lagi.. "The last rare magic items is.. Zodiac magic and owner locked the price is!!! 120m gold coins." Pengacara itu kemudian segera memandang ke arah Sophia lalu ada orang lain yang menawarkan harga lagi tinggi dari itu.


"This is i'm waiting for.. i bid 150m gold coins!" Balas lelaki itu yang kemudian berdiri sahaja sambil menawarkan harga.


"Looks like he from family top 2!! Charles Jared and his little sister Vanessa Abigail.. how about you, miss mystery? do you want bid? mostly powerful and richest people trying make you enemies right now, miss mystery!" Balas pengacara itu yang sengaja menghasut perempuan misteri itu sekali lagi.


"Without you provoke me or not, i still take that! 200m gold coins!!" Balas Sophia yang tersenyum sinis pada Jared yang sengaja menawarkan 150 juta syiling emas itu.


"500m gold coins my last price.. how about you? still trying make enemies with me, young dumb girl?!" Tanya Jared yang bangga kerana belum ada yang boleh menawarkan lebih-lebih selain top 1 yang mampu menumpaskannya itu.


Sophia hanya ketawa sahaja lalu berhenti ketawa.. "Still you not on my level yet, mister Jared? my bid is.. 550m gold coins, mister event!"


"No..!! no!!! this is not gonna happening!!! No!! I cannot take it!! Fred!! give me a little bit gold coins, i pay back next time.." Balas Jared yang menendang kerusi di hadapannya itu.

"Sorry Jared.. i cannot provoke her, she helping my little sister just now!" Balas Daniel yang merendahkan dirinya sahaja.

"You idiot, Fred! how can you bow someone like her?!! i'm going to kill her.." Balas Jared yang ingin ke arah perempuan misteri itu untuk membunuhnya, adiknya Vanessa segera menghalangnya dengan kuasanya lalu membalas.. "My brother loose his cool, we leaving now.. sorry to let your joy ruining! Miss mystery." Balas Vanessa yang kemudian mengheret abangnya itu keluar daripada rumah lelongan itu.


"Yes! you should leave your 'little' brother.. If not, he would already died in my hands! please be careful next time, miss Vanessa! because i might become like what you see now, i can do anything to take your brother life.." Balas Sophia yang menakutkan adik perempuan Jared yang sebenarnya mengeletar apabila mata perempuan misteri itu hanya tertumpu padanya sahaja.

𝐉𝐚𝐫𝐞𝐝 𝐝𝐚𝐩𝐚𝐭 𝐦𝐞𝐫𝐚𝐬𝐚𝐤𝐚𝐧 𝐭𝐮𝐛𝐮𝐡 𝐚𝐝𝐢𝐤𝐧𝐲𝐚 𝐦𝐞𝐧𝐠𝐢𝐠𝐢𝐥 𝐤𝐞𝐫𝐚𝐧𝐚 𝐢𝐭𝐮 𝐣𝐮𝐠𝐚 𝐝𝐢𝐚 𝐡𝐚𝐧𝐲𝐚 𝐦𝐞𝐧𝐝𝐢𝐚𝐦𝐤𝐚𝐧 𝐝𝐢𝐫𝐢𝐧𝐲𝐚 𝐬𝐚𝐡𝐚𝐣𝐚 𝐝𝐚𝐧 𝐦𝐞𝐧𝐢𝐧𝐠𝐠𝐚𝐥𝐤𝐚𝐧 𝐫𝐮𝐦𝐚𝐡 𝐥𝐞𝐥𝐨𝐧𝐠𝐚𝐧 𝐢𝐭𝐮.

Mysterious Richest GirlWhere stories live. Discover now