Chapter 15

23 2 0
                                    

"Mister event, just continue it.. Henry still becoming my servant for my seconds times!" Balas Sophia pada Ashton yang meminta itu memulakan sahaja untuk barangan seterusnya itu.


"Alright! i can recalled this as expensive food and barely hard to find even rares items what we can said.. our list and type food have 30 and our owner of auction house locked bid price, here it it's! 239b gold coins." Balas Ashton yang kemudian mengerling ke arah Sophia, Sophia menganggukkan kepalanya lalu membalas.. "339b gold coins!"


𝐒𝐞𝐦𝐞𝐧𝐭𝐚𝐫𝐚 𝐝𝐢𝐚 𝐦𝐚𝐬𝐢𝐡 𝐦𝐞𝐦𝐛𝐮𝐤𝐚 𝐩𝐨𝐫𝐭𝐚𝐥𝐧𝐲𝐚 𝐝𝐚𝐧 𝐬𝐭𝐚𝐟-𝐬𝐭𝐚𝐟 𝐝𝐢𝐥𝐮𝐚𝐫 𝐦𝐞𝐦𝐛𝐚𝐧𝐭𝐮 𝐇𝐞𝐧𝐫𝐲 𝐩𝐮𝐥𝐚 𝐤𝐞𝐭𝐢𝐤𝐚 𝐢𝐭𝐮.


"Um! do you wanted we help you?" Tanya Adrian dan Daniel yang berdiri di belakang kerusi Sophia.


"Wait for a moment.." Balas Sophia yang kemudian membuka pintu keduanya pula, Sophia segera masuk lalu meletakkan semua meja-meja yang disediakan untuk mencukupkan makanan-makanan tersebut.


"Alright! i just let you do this once since we don't have enough people to help us, i already put table at there just arrange in there very well. let me know if everything finish! Here.." Arah Sophia yang kemudian memberi Adrian dan Daniel gelang untuk memasuki pintu kedua bahagian pemakanan itu sambil dibantu oleh staf-staf lain.





Ashton kemudian menepuk tangannya sahaja untuk mengambil perhatian kepada semuanya.. "Alright, ladies and gentlemen! we have 5 expensive set cosmetic products and it can only give to 5 people it also can buy for all and give to someone else personal.. what you guys think? do we have our pockets here?!"


Ashton ketawa kecil sahaja, lalu melihat muka Sophia yang tersenyum tetapi dia dapat merasa tubuhnya mengigil yang kemudian meminta maaf lalu menyambung lagi.. "Ahem! Our lock price is 500b gold coins, that means 1 of expensive set cosmetic products worth 100b gold coins! Anyway this is still bid, more higher price more worth of expensive set cosmetic products is!"


"550b gold coins, i pay it and i wanted choose people who are give me a lot help and even i also feels that should have it.." Balas Sophia setelah membayar pada Ashton sebelum mengenal pasti siapa yang layak untuk mendapatkan barangan tersebut.


"My lady.. everything is done!" Balas Henry yang kepenatan itu, kemudian mengeluarkan muatiaranya untuk minumannya itu.


𝐒𝐨𝐩𝐡𝐢𝐚 𝐤𝐞𝐦𝐮𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐦𝐞𝐧𝐮𝐭𝐮𝐩 𝐩𝐢𝐧𝐭𝐮 𝐩𝐨𝐫𝐭𝐚𝐥𝐧𝐲𝐚 𝐝𝐢𝐦𝐚𝐧𝐚 𝐃𝐞𝐰𝐞𝐲 𝐝𝐚𝐧 𝐤𝐚𝐰𝐚𝐧-𝐤𝐚𝐰𝐚𝐧 𝐛𝐚𝐡𝐚𝐫𝐮𝐧𝐲𝐚 𝐛𝐞𝐫𝐚𝐝𝐚, 𝐬𝐞𝐭𝐞𝐥𝐚𝐡 𝐇𝐞𝐧𝐫𝐲 𝐬𝐞𝐥𝐞𝐬𝐚𝐢 𝐛𝐞𝐫𝐞𝐡𝐚𝐭.


𝐃𝐢𝐚 𝐦𝐮𝐥𝐚 𝐦𝐞𝐦𝐛𝐚𝐧𝐭𝐮 𝐝𝐢 𝐩𝐢𝐧𝐭𝐮 𝐤𝐞𝐝𝐮𝐚 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐦𝐚𝐬𝐢𝐡 𝐭𝐞𝐫𝐛𝐮𝐤𝐚 𝐢𝐭𝐮 𝐩𝐮𝐥𝐚, 𝐭𝐚𝐧𝐩𝐚 𝐝𝐢𝐬𝐮𝐫𝐮𝐡 𝐨𝐥𝐞𝐡 𝐒𝐨𝐩𝐡𝐢𝐚 𝐤𝐞𝐭𝐢𝐤𝐚 𝐢𝐭𝐮.


"Mister event, i decided already.. first is Vanessa, please wrap very well and sent it to her. second is Leah, third is Courtney, fourth give to our late arrivals.. Miss Betty and lastly i save myself for Henry next future life!" Balas Sophia yang tersenyum sahaja pada Ashton ketika diminta untuk diberikan barangan kosmetik itu.


"That's another emotional story again, alright we do move next items! here 3 only expensive clothes set for men and women! for couple, married or siblings! owner lock price is 600b gold coins." Cerita Ashton yang terus segera ke bahagian barangan seterusnya tanpa melihat muka Sophia itu.


"800b gold coins!" Balas Sophia, setalah membayarnya dia segera menyambungnya.. "I give to Vanessa, Courtney and miss Betty. If you asking why i still give them? i still cannot accepted you calling them 'collapsed' family.. so, they be lucky since i still continue bid!"


"I'm so sorry, miss mistery! I never noticed you actually sharp what just i did said that time.." Balas Ashton yang mengaku salah kerana memburuk-burukkan keluar yang baharu sahaja hadir itu.


"Um! We completed, miss mistery!" Balas Adrian dan Daniel itu yang kemudian menghulurkan tangan mereka untuk Sophia senang membuka kuasanya yang menjadikan gelang pada tangan Adrian dan Daniel itu.


"Thank you for help, it was helpful. Daniel and Adrian!" Balas Sophia kemudian duduk semula di kerusi masing-masing, begitu juga Henry.


"Oh! Henry.. here, give this to your future girlfriend or bride soon!" Balas Sophia menjelaskan pada Henry, Henry sekali lagi terharu lalu dia menganggukkan kepalanya sahaja.


"Do you wanted i keep it for you, until you get girlfriend or bride soon?" Tanya Sophia kalau Henry inginkan Sophia menyimpannya, Henry menganggukkan kepalanya sahaja. 


Sophia membalas.. "Alright! storage, keep this safely for me.. Thank you!"

Mysterious Richest GirlWhere stories live. Discover now