Chapter 39

5 1 0
                                    

𝐒𝐨𝐩𝐡𝐢𝐚 𝐦𝐞𝐦𝐛𝐞𝐫𝐢𝐤𝐚𝐧 𝐦𝐞𝐫𝐞𝐤𝐚 𝐝𝐮𝐢𝐭 𝐬𝐞𝐣𝐮𝐦𝐥𝐚𝐡 𝟏𝟎𝟎 𝐭𝐫𝐢𝐥𝐥𝐢𝐨𝐧 𝐞𝐦𝐚𝐬 𝐬𝐲𝐢𝐥𝐢𝐧𝐠, 𝐒𝐨𝐩𝐡𝐢𝐚 𝐦𝐞𝐦𝐛𝐮𝐤𝐚 𝐩𝐢𝐧𝐭𝐮 𝐩𝐨𝐫𝐭𝐚𝐥 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐝𝐢𝐛𝐮𝐤𝐚 𝐮𝐧𝐭𝐮𝐤 𝐃𝐞𝐰𝐞𝐲 𝐤𝐞𝐥𝐮𝐚𝐫 𝐦𝐚𝐬𝐮𝐤 𝐦𝐞𝐧𝐣𝐚𝐠𝐚 𝐤𝐞𝐬𝐞𝐥𝐚𝐦𝐚𝐭𝐚𝐧 𝐩𝐚𝐝𝐚𝐧𝐠 𝐢𝐭𝐮.


Kemudian dibuka ke dalam dewan tersebut.. "Wait for a moment.."


"I have 142 type rare flowers, i prepared it.. seed and flower. the instructions how to growth the flower also in every seed and flower label, i also have 21 type rare animals, i can give babies of 21 types that you can take care. i give with male and female, that you could growth them all. also feed them and care them very well! i hope you can take car them well, if something you all dislike just give them to Henry family soon to be in laws! i cannot stay here any longer, i still have 2 business not completed yet." Cerita Sophia yang kemudian keluar dari dewan di dalam rumah tersebut dan menghilang.


"Ah! i forgot asking her name.." Balas suaminya yang masih dalam keadaan terkejut dengan pemberian lumayan itu pada keluarga menantu Henry tidak lama lagi.


𝐇𝐞𝐧𝐫𝐲 𝐭𝐮𝐫𝐮𝐧 𝐤𝐞 𝐛𝐚𝐰𝐚 𝐛𝐞𝐫𝐬𝐚𝐦𝐚-𝐬𝐚𝐦𝐚 𝐄𝐥𝐬𝐚 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐛𝐚𝐫𝐮 𝐭𝐞𝐫𝐧𝐚𝐦𝐩𝐚𝐤 𝐒𝐨𝐩𝐡𝐢𝐚 𝐦𝐞𝐧𝐢𝐧𝐠𝐠𝐚𝐥𝐤𝐚𝐧 𝐫𝐮𝐦𝐚𝐡 𝐭𝐞𝐫𝐬𝐞𝐛𝐮𝐭 𝐝𝐚𝐧 𝐦𝐞𝐧𝐠𝐡𝐢𝐥𝐚𝐧𝐠 𝐝𝐚𝐫𝐢 𝐩𝐢𝐧𝐭𝐮 𝐥𝐮𝐚𝐫.


"Woah! did my former master give all this?" Tanya Henry pada ibu dan ayah mertuanya, ketiga-tiga mereka menganggukkan kepala masing-masing sahaja.


"Then.. we forgot asking her names, that's so rude to us! we asking Eric about her name. but, he forgot already.. what her name, Henry?" Tanya ibu bapa mertuanya itu, sepanjang Henry berkhidmat pada perempuan tersebut.


"Sophia Andrea.." Serentak dari Elsa dan Henry, Henry tidak terkejut kerana mungkinnya Sophia memberitahu nama penuhnya itu.


Tetapi Elsa menjawab dengan spontannya.. "Nope, she not told her name.. but! i can read your mind after i receive Thread and Silk magic from her, i can read everyone else mind except her.."


"Hah! you cannot tell lies anymore, you would finish if you cheating!" Balas Eric yang mentertawakan bakal adik iparnya itu, kedua-dua mereka bergaduh kecil kerana akan hal kuasa Elsa itu.


𝐒𝐞𝐩𝐞𝐫𝐭𝐢𝐧𝐲𝐚 𝐬𝐞𝐛𝐮𝐚𝐡 𝐤𝐞𝐥𝐮𝐚𝐫𝐠𝐚 𝐢𝐭𝐮 𝐤𝐞𝐦𝐛𝐚𝐥𝐢 𝐜𝐞𝐫𝐢𝐚 𝐝𝐚𝐧 𝐛𝐚𝐡𝐚𝐠𝐢𝐚 𝐬𝐞𝐦𝐮𝐥𝐚 𝐬𝐞𝐩𝐞𝐫𝐭𝐢 𝐬𝐞𝐝𝐢𝐚 𝐤𝐚𝐥𝐚!






"Alright, people! we going to Edwter soon, let's moves out!" Balas Sophia yang meminta semua orang bersedia untuk berangkat ke negara Edwter pula.

Mysterious Richest GirlWhere stories live. Discover now