"Welcome back.. um! what happened here?" Tanya Ashton yang melihat ke semua baru lepas habis menangis itu, ada juga antaranya tidak boleh menahan tangisan masing-masing.
"Mister event, please continue!" Balas Sophia yang bersemangat itu, yang juga bersorak walaupun masih terkesan dengan nasihat perempuan misteri tersebut.
"Alright! since our owner wanted put everything in the stage we will do right now! we had 21 rares animals example.. Horse, Python, Cow, Monkey, Lion, Beetle, Cat, Bird, Tiger, Kangaroo, Antelope, Camel and Chicken. other than that similar like what i said, the price lock by owner is 5b gold coins!" Ashton mengerling sahaja kerana Sophia yang menandakan ini peluang Sophia untuk mengaut ke semuanya.
Tiba-tiba ada orang yang tidak datang apabila mendengar harga haiwan-haiwan tersebut.. "10b gold coins!!!"
"It's that belonged 'collapsed' top 1?! Luke Richard, Crystal Betty and Wyatt Jayden! Anyway their bid price giving 5b gold coins, how about your new arrivals rival miss mistery?" Tanya Ashton yang tertunggu-tunggu orang seperti ini sekali lagi.
"Nice..! Nice! my price of bid is 35b gold coins.." Balas Sophia sambil ketawa kecil sahaja pada ketiga-tiga orang yang baru sahaja sampai ke rumah lelongan itu.
"Fine! i take that as challenge.. my price of bid is 50b gold coins!" Balas Luke yang memandang tajam pada perempuan misteri tersebut.
"My price of bid now is.. 75b gold coins!" Balas Sophia dengan tenang sahaja, sambil tersenyum sinis.
"Wha.. Fine! my last price is.. 80b gold coins!" Balas Luke yang tidak menjangka ada lawannya malahan duit yang dibawannya cukup-cukup untuk membeli haiwan-haiwan tersebut.
"Mister event, i let you know my last bid is.. 100b gold coins!" Balas Sophia yang memandang tajam pada Luke yang ketika itu hanya Luke dapat merasakan tubuhnya mengigil lalu membalas.. "Pass!!!"
"Thank you for cooperation!" Balas Sophia yang sengaja mencabar Luke pula, sasarannya untuk menghilangkan bosannya itu.
"Whatever! give us anot..." Belum sempat dihabiskan kata-katanya.
𝐏𝐞𝐧𝐠𝐚𝐜𝐚𝐫𝐚 𝐢𝐭𝐮 𝐦𝐞𝐦𝐛𝐮𝐤𝐚 𝐬𝐞𝐦𝐮𝐚 𝐩𝐢𝐧𝐭𝐮 𝐛𝐢𝐧𝐚𝐭𝐚𝐧𝐠-𝐛𝐢𝐧𝐚𝐭𝐚𝐧𝐠 𝐢𝐭𝐮 𝐝𝐚𝐧 𝐩𝐞𝐫𝐞𝐦𝐩𝐮𝐚𝐧 𝐦𝐢𝐬𝐭𝐞𝐫𝐢 𝐭𝐞𝐫𝐬𝐞𝐛𝐮𝐭 𝐦𝐞𝐦𝐛𝐮𝐤𝐚 𝐩𝐨𝐫𝐭𝐚𝐥𝐧𝐲𝐚 𝐮𝐧𝐭𝐮𝐤 𝐦𝐞𝐦𝐛𝐞𝐧𝐚𝐫𝐤𝐚𝐧 𝐤𝐞 𝐬𝐞𝐦𝐮𝐚 𝐛𝐢𝐧𝐚𝐭𝐚𝐧𝐠-𝐛𝐢𝐧𝐚𝐭𝐚𝐧𝐠 𝐢𝐭𝐮 𝐦𝐚𝐬𝐮𝐤 𝐤𝐞 𝐝𝐚𝐥𝐚𝐦𝐧𝐲𝐚.
"Dewey! Your new friends coming, remember! You are the head of my field.." Jerit Sophia yang memasukkan kepalanya sahaja setelah binatang-binatang itu masuk ke dalam pintu portal itu, Sophia kemudian keluarkan kepalanya lalu menutup semula pintu portal tersebut.
"Welcome.. welcome.. my name is Alexander Dewey, our master name is Sophia Andrea. you all should be happy, you got new home! only our master can provide this.." Balas Dewey sambil membawa sekumpulan binatang itu ke kawasannya.
"Ahem! here another arrived new items, we just making combo items for all like recently and again our buyer still miss mystery! price our owner lock is 111b gold coins.." Ashton sekali lagi memandang ke arah Sophia, kerana Sophia sahaja mampu membelinya.
𝐌𝐞𝐫𝐞𝐤𝐚-𝐦𝐞𝐫𝐞𝐤𝐚 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐦𝐚𝐬𝐢𝐡 𝐛𝐞𝐫𝐚𝐝𝐚 𝐝𝐢 𝐬𝐢𝐭𝐮 𝐭𝐞𝐫𝐮𝐬 𝐦𝐞𝐧𝐣𝐚𝐝𝐢 𝐩𝐞𝐧𝐨𝐧𝐭𝐨𝐧 𝐬𝐚𝐡𝐚𝐣𝐚 𝐬𝐚𝐦𝐛𝐢𝐥 𝐦𝐞𝐧𝐜𝐚𝐫𝐢 𝐨𝐫𝐚𝐧𝐠 𝐬𝐞𝐭𝐞𝐫𝐮𝐬𝐧𝐲𝐚 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐦𝐚𝐦𝐩𝐮 𝐦𝐞𝐥𝐚𝐰𝐚𝐧 𝐜𝐢𝐤 𝐦𝐢𝐬𝐭𝐞𝐫𝐢 𝐭𝐞𝐫𝐬𝐞𝐛𝐮𝐭.
"Fine! 150b gold coins then.." Balas Sophia kerana dia ternampak banyak tumbuhan-tumbuhan yang jarang di nampak di mana-mana itu, setelah membuat pembayaran tersebut.
𝙎𝙤𝙥𝙝𝙞𝙖 𝙢𝙚𝙢𝙞𝙣𝙩𝙖 𝙃𝙚𝙣𝙧𝙮 𝙮𝙖𝙣𝙜 𝙢𝙚𝙣𝙜𝙪𝙧𝙪𝙨𝙠𝙖𝙣 𝙥𝙞𝙣𝙩𝙪 𝙥𝙤𝙧𝙩𝙖𝙡 𝙩𝙚𝙧𝙨𝙚𝙗𝙪𝙩 𝙨𝙚𝙡𝙚𝙥𝙖𝙨 𝙎𝙤𝙥𝙝𝙞𝙖 𝙢𝙚𝙢𝙗𝙚𝙧𝙞𝙠𝙖𝙣 𝙃𝙚𝙣𝙧𝙮 𝙜𝙚𝙡𝙖𝙣𝙜 𝙮𝙖𝙣𝙜 𝙢𝙚𝙢𝙗𝙤𝙡𝙚𝙝𝙠𝙖𝙣 𝙙𝙞𝙖 𝙢𝙖𝙨𝙪𝙠 𝙠𝙚 𝙙𝙖𝙡𝙖𝙢 𝙥𝙤𝙧𝙩𝙖𝙡 𝙩𝙚𝙧𝙨𝙚𝙗𝙪𝙩.
"Dewey, also help Henry to put my another flower and plants but different place from flowers seed! thanks.." Balas Sophia yang ketika itu Henry sedang dibantu oleh staf-staf di luar untuk pindahkan 21 jenis tanaman ke dalam portal Sophia itu.
"Alright! hey, Henry! We meet again.. You see shine light? you can put at there! I cannot help much since i need build more forest for new animals living." Cerita Dewey yang menunjukkan kawasan yang bercahaya itu, dan Henry tersenyum lalu menganggukkan kepalanya sahaja.