Chapter 72

8 0 0
                                    

"Wey, Edward! Kau okay, ke tak ni? Semua kawan-kawan dah berkumpul dah ni, lepas dah berkhawin dengan Sophia terus senyap kau ye?!" Cerita Erica pada Edward, ke semua kawan lama-lama di dunia lain itu berkumpul.


Edward memikirkan sesuatu apa yang menyebabkan dia teringatkan pada orang yang memanggilnya 'penipu' lagi-lagi isterinya pula memanggil wanita itu dengan panggil 'Stella'.


Siapakah wanita misteri itu? Bagaimana dia boleh tahu yang aku menipu? Apa yang kami semua sebenarnya lupa perkara itu?!!


"Walaupun kau dah dapat dia, bukan masanya untuk kau mendiamkan diri.. Cakap! Kau nak apa jumpa aku sekali?" Tanya Aidan yang hanya berdiri disebelah tingkap sahaja sambil memandang ke arah lain.






"Korang ada tak ingat kawan pada isteri aku? Yang sentiasa ada di sisi isteri aku dari sebelum dan selepas berkhawin? Aku tak pernah tanya isteri aku pasal kawannya dan aku langsung tak ingat kalau isteri aku ada kawan yang terlalu rapat dengannya." Tanya Edward pada ke semua rakan-rakannya walaupun ada sampai menjadi musuh tetap mereka akan datang ke perbicaraan itu.


"Masa Sophia cakap yang aku mungkin kenal dia tapi sebab aku terburu-buru, korang semua dan tak sabar tunggu aku. Tapi kawan dia tahu yang aku tipu dan tak nak bercakap dengan kosong lagi-lagi dengan kawan isteri aku!" 


Cerita Edward yang tidak terus menunggu rakan-rakannya membalas apa-apa, kemudian menyambung lagi..

"Kemudian tiba-tiba, isteri aku panggil kawan dia dengan panggilan 'Stella' aku tak faham dengan hal tu? Jadi, ada sesiapa ingat tak kawan pada isteri aku? Namanya Stella.."

Cerita Edward yang seperti terlupakan sesuatu tetapi mereka tidak pasti apakah yang terjadi dan kenapa mereka boleh terlupa kawan baik Sophia?


'Stel...la..?!' Aidan mengingati sikit-sikit apabila seorang wanita menarik tangannya tanpa sedar kemudian meminta maaf itu.


Aidan juga memberi sebuah rantai kunci berbentuk burung besar lalu dia teringatkan sesuatu apa yang dia lupakan itu.


"Oi! Aidan, kau nak pergi mana tu?? Tunggu aku!!" Balas Edwin yang mengejar Aidan.. Begitu juga Wyatt, Johnny dan Dale. Kerana 5 antara mereka belum berkhawin lagi, jadi mereka sentiasa bersama-sama kemana sahaja.


Stella seakan-akan tahu jalan ke arah tempat persembunyiannya itu, dia kemudian masuk ke dalam gua yang tersembunyi kemudian masuk ke pintu yang terletak disebalik di dalam gua tersebut.


"Stella! Macam mana..? Andrea percayakan kau tak?" Tanya seorang lelaki yang tidak dikenalinya itu.


"Oh! Mungkin sebab kau terkena cahaya tu sampai kau terlupa, kot? Mereka semua ni dah jadi orang, terima kasih dekat kau juga!" Cerita lelaki itu lagi pada Stella, orang-orang yang ramai itu kemudian menunduk hormat pada Stella kemudian membalas..


"Aubrey Stella, terima kasih! Memandangkan kami dapat menjadi manusia biasa, kami akan sentiasa menjadi orang melindungi dan menjaga keselamatan Stella. Saya adalah Jonathan Oprah, bersama kumpulan dan lain-lain bangsa bersatu bersama akan mengikut ke mana sahaja Aubrey Stella berada!"


Cerita Oprah sambil menundukkan hormat pada Stella, Stella mengalirkan air matanya sambil tersenyum yang dia sebenarnya berjaya menyelamatkan ke semuanya sekali.


"Aku gembira juga, kau selamat Stella! Aku adalah kepulan asap yang kau seorang saja nampak dan aku juga yang minta kau selamatkan mereka ni masa aku sembang dalam minda kau. Tu pun kalau kau tak ingat, aku ingatkanlah ye? Oh! Nama aku adalah.. Graham Zachary dan aku berumur 27 tahun, hampir semua dalam dunia kau adalah ke semuanya sudah menjadi orang-orang di dunia lain yang dah sempurna menjadi manusia biasa!"


Cerita Graham pada Stella, Stella kemudian mengingati sesuatu yang dia perlu berjumpa dengan seseorang yang amat dirinduinya itu.


"Aidan..." Sepatah sahaja dari Stella, Stella kemudian sebelum keluar dari situ.. "Graham.. Aku dapat rasakan yang kau boleh alihkan pintu ruangan ketiga kan?"


"Yup! Nak bawa ke mana?" Tanya Graham pada Stella, Stella kemudian tersenyum lalu membalasnya.. " Majlis perkhawinan aku dan kali ini adalah pasti!"


"Aku dah agak dah.. Hubungan korang memang kuat! Aku pun dapat rasakan yang Aidan ingat kau, pergi cari dia dan dapatkan balik cinta kau.. Stella!" Cerita Graham yang bersemangat berkobar-kobar pada Stella, Stella kemudian menganggukkan kepalanya sahaja.


"Jom sambung main permainan tu, dengar semua! Kalau aku menang.. Aku nak 4 isteri!" Graham mencabar Oprah, Oprah hanya menepuk-nepuk bahu Graham lalu membalas.. "Mampu ke kau nak jaga? Kalau 1 pun susah nak jaga!"


"Apa dia? Abang cakap apa tadi?" Tanya isteri Oprah yang berpura-pura tidak dengar apa yang suaminya cakapkan tadi.


"Tak ada apa-apa, sayangku.. Buatkan abang air ye? Nanti kita pergi ke perkhawinan Stella, tau? Pakai baju yang cantik-cantik kemudian kita tunjukkan depan semua orang nak?" Cerita Oprah pada isterinya, lalu isterinya tersipu-sipu malu lalu membalas.. "Ada-adalah abang ni, baik. Biar saya siapkan air.. Ye, abang?"


"Pandai kau ambil hati ye, Oprah?" Tanya Graham pada Oprah, Oprah hanya tersenggih sahaja.. "Macam tu lah nak layan isteri, nanti kalau kau ada 4 isteri mampu ke..? Kau nak.. Layan macam aku layan isteri aku?"


"Akan aku pertimbangkan kalau aku nak 4 atau 1 isteri?" Balas Graham bersahaja, Oprah hanya ketawa sahaja dengan gelagat Graham.

Mysterious Richest GirlWhere stories live. Discover now