Chapter 4

62 2 0
                                    

( 𝚃𝚑𝚒𝚜 𝚙𝚕𝚊𝚌𝚎... ) Dewey terkejut dengan melihat padang lapang dengan rumput yang sangat bersih dan cuaca sangat nyaman itu.


( 𝙴𝚖𝚙𝚝𝚢 𝙵𝚒𝚎𝚕𝚍, 𝚒 𝚍𝚘𝚗'𝚝 𝚝𝚑𝚒𝚗𝚔 𝚒 𝚌𝚊𝚗 𝚜𝚝𝚊𝚢 𝚑𝚎𝚛𝚎 𝚏𝚘𝚛𝚎𝚟𝚎𝚛.. 𝚒'𝚖 𝚝𝚑𝚒𝚗𝚔𝚒𝚗𝚐 𝚒 𝚌𝚊𝚗 𝚞𝚜𝚎𝚍 𝚑𝚎𝚛𝚎 𝚝𝚘 𝚑𝚎𝚕𝚙 𝚘𝚝𝚑𝚎𝚛 𝚕𝚒𝚔𝚎 𝚢𝚘𝚞, 𝙳𝚎𝚠𝚎𝚢.. 𝚊𝚗𝚍 𝚒 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚊𝚟𝚎 𝚊𝚗𝚢 𝚙𝚕𝚊𝚗𝚝𝚜, 𝚏𝚕𝚘𝚠𝚎𝚛𝚜 𝚎𝚟𝚎𝚗 𝚊𝚗𝚒𝚖𝚊𝚕𝚜 𝚝𝚘 𝚕𝚒𝚟𝚎 𝚑𝚎𝚛𝚎! 𝚘𝚏 𝚌𝚘𝚞𝚛𝚜𝚎, 𝚒 𝚠𝚊𝚗𝚝𝚎𝚍 𝚑𝚊𝚟𝚎 𝚎𝚟𝚎𝚛𝚢𝚝𝚑𝚒𝚗𝚐 𝚑𝚎𝚛𝚎 𝚝𝚘𝚘 𝚕𝚘𝚘𝚔𝚜 𝚕𝚒𝚟𝚎𝚕𝚢.. 𝚝𝚑𝚒𝚜 𝚙𝚕𝚊𝚌𝚎 𝚍𝚘𝚗'𝚝 𝚑𝚊𝚟𝚎 𝚊𝚗𝚢 𝚎𝚗𝚍𝚒𝚗𝚐 𝚠𝚊𝚢 𝚊𝚗𝚍 𝚒𝚝'𝚜 𝚝𝚘𝚘 𝚋𝚒𝚐𝚐𝚎𝚛 𝚝𝚘 𝚕𝚎𝚊𝚟𝚒𝚗𝚐 𝚊𝚕𝚘𝚗𝚎! 𝚜𝚘, 𝚒 𝚠𝚒𝚕𝚕 𝚕𝚎𝚝 𝚢𝚘𝚞 𝚔𝚗𝚘𝚠 𝚒𝚏 𝚒 𝚖𝚎𝚎𝚝 𝚜𝚘𝚖𝚎𝚝𝚑𝚒𝚗𝚐 𝚝𝚑𝚊𝚝 𝚒 𝚌𝚊𝚗 𝚍𝚘 𝚠𝚒𝚝𝚑 𝚘𝚝𝚑𝚎𝚛 𝚝𝚑𝚒𝚗𝚐𝚜.. 𝙳𝚎𝚠𝚎𝚢! 𝚒'𝚖 𝚜𝚝𝚘𝚙𝚙𝚒𝚗𝚐 𝚑𝚎𝚛𝚎, 𝚒 𝚗𝚎𝚎𝚍 𝚌𝚕𝚎𝚊𝚛 𝚎𝚟𝚎𝚛𝚢𝚝𝚑𝚒𝚗𝚐 𝚒𝚗𝚜𝚒𝚍𝚎 𝚢𝚘𝚞𝚛 𝚙𝚕𝚊𝚌𝚎 𝚊𝚗𝚍 𝚝𝚊𝚔𝚎 𝚙𝚕𝚊𝚌𝚎 𝚊𝚜 𝚖𝚢 𝚗𝚎𝚠 𝚑𝚘𝚖𝚎! 𝚗𝚘𝚠, 𝚢𝚘𝚞 𝚠𝚒𝚕𝚕 𝚗𝚘𝚝 𝚋𝚘𝚛𝚒𝚗𝚐 𝚕𝚎𝚊𝚟𝚎 𝚑𝚎𝚛𝚎 𝚊𝚕𝚘𝚗𝚎! 𝚝𝚑𝚒𝚜 𝚒𝚜 𝚒 𝚌𝚊𝚕𝚕𝚎𝚍 𝚌𝚕𝚘𝚞𝚍 𝚖𝚘𝚗𝚒𝚝𝚘𝚛 𝚝𝚑𝚊𝚝 𝚜𝚑𝚘𝚠 𝚎𝚟𝚎𝚛𝚢𝚝𝚑𝚒𝚗𝚐 𝚠𝚑𝚊𝚝 𝚒 𝚜𝚊𝚠 𝚊𝚗𝚍 𝚠𝚑𝚘 𝚒 𝚖𝚎𝚎𝚝. 𝚒𝚏 𝚢𝚘𝚞 𝚗𝚎𝚎𝚍 𝚊𝚗𝚢𝚝𝚑𝚒𝚗𝚐 𝚝𝚘 𝚎𝚊𝚝 𝚘𝚛 𝚍𝚛𝚒𝚗𝚔 𝚓𝚞𝚜𝚝 𝚝𝚑𝚒𝚗𝚔𝚒𝚗𝚐 𝚢𝚘𝚞𝚛 𝚏𝚘𝚘𝚍, 𝚒𝚝 𝚠𝚒𝚕𝚕 𝚊𝚙𝚙𝚎𝚊𝚛 𝚒𝚗 𝚏𝚛𝚘𝚗𝚝 𝚢𝚘𝚞. 𝚝𝚑𝚎𝚗 𝚐𝚘𝚘𝚍𝚋𝚢𝚎 𝚗𝚘𝚠! )


Cerita Sophia yang kemudian segera keluar dari portal itu kembali ke dalam gua Dewey yang kini menjadi milik Sophia.


"Henry.. Close your eyes, i will said open back if i told you to opening your eyes!" Balas Sophia yang mengarah pada Henry dan Henry mempercayai Sophia lalu memejamkan matanya tanpa melihat walaupun sedikit.





𝐒𝐞𝐭𝐞𝐥𝐚𝐡 𝐛𝐞𝐛𝐞𝐫𝐚𝐩𝐚 𝐣𝐚𝐦 𝐥𝐚𝐦𝐚𝐧𝐲𝐚, 𝐡𝐚𝐬𝐢𝐥 𝐤𝐮𝐭𝐢𝐩 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐝𝐢𝐚 𝐝𝐚𝐩𝐚𝐭 𝐦𝐞𝐧𝐠𝐮𝐦𝐩𝐮𝐥𝐤𝐚𝐧 𝐡𝐚𝐫𝐭𝐚 𝐬𝐞𝐭𝐞𝐥𝐚𝐡 𝐦𝐞𝐧𝐣𝐚𝐝𝐢 𝐡𝐚𝐤 𝐦𝐢𝐥𝐢𝐤𝐧𝐲𝐚!


𝐓𝐞𝐫𝐝𝐚𝐩𝐚𝐭 𝐬𝐮𝐚𝐭𝐮 𝐤𝐮𝐚𝐬𝐚 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐝𝐢𝐣𝐚𝐠𝐚 𝐨𝐥𝐞𝐡 𝐃𝐞𝐰𝐞𝐲 𝐢𝐚𝐢𝐭𝐮 𝐤𝐮𝐚𝐬𝐚 𝐝𝐮𝐢𝐭 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐭𝐢𝐝𝐚𝐤 𝐩𝐞𝐫𝐧𝐚𝐡 𝐡𝐚𝐛𝐢𝐬 𝐨𝐥𝐞𝐡 𝐬𝐢𝐩𝐞𝐦𝐚𝐤𝐚𝐢𝐧𝐲𝐚 𝐰𝐚𝐥𝐚𝐮𝐩𝐮𝐧 𝐬𝐮𝐝𝐚𝐡 𝐛𝐞𝐫𝐭𝐮𝐤𝐚𝐫 𝐩𝐢𝐡𝐚𝐤 𝐩𝐞𝐦𝐢𝐥𝐢𝐤 𝐭𝐞𝐫𝐬𝐞𝐛𝐮𝐭.

Mysterious Richest GirlWhere stories live. Discover now