"Stella, okay ke ni?" Tanya Andrea pada Stella setelah ibu bapa pada Stella menghantar dia dan Stella depan sekolah mereka berdua.
"Aku okay saja, semalam aku tak trauma. bagaikan cuma dapat mimpi yang buat aku ketawa saja, oh! kita nak jumpa orang yang bagi kau surat tu pukul berapa?" Tanya Stella yang hanya ketawa kecil sahaja, Andrea berasa lega kerana kawannya tidak apa-apa.
"Dalam pukul 6:30 pagi, kita letak beg dulu. lepas tu kita pergi sana, okay?" Tanya Andrea pada Stella, Stella menganggukkan kepalanya sahaja.
𝐒𝐞𝐭𝐞𝐥𝐚𝐡 𝐣𝐚𝐦 𝐦𝐞𝐧𝐮𝐧𝐣𝐮𝐤𝐤𝐚𝐧 𝐩𝐮𝐤𝐮𝐥 𝟔:𝟑𝟎 𝐩𝐚𝐠𝐢, 𝐀𝐧𝐝𝐫𝐞𝐚 𝐝𝐚𝐧 𝐒𝐭𝐞𝐥𝐥𝐚 𝐤𝐞 𝐛𝐞𝐥𝐚𝐤𝐚𝐧𝐠 𝐬𝐞𝐤𝐨𝐥𝐚𝐡 𝐮𝐧𝐭𝐮𝐤 𝐦𝐞𝐧𝐮𝐧𝐠𝐠𝐮 𝐬𝐞𝐬𝐞𝐨𝐫𝐚𝐧𝐠 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐛𝐞𝐫𝐢𝐤𝐚𝐧 𝐝𝐢𝐚 𝐬𝐮𝐫𝐚𝐭 𝐭𝐞𝐫𝐬𝐞𝐛𝐮𝐭.
𝐒𝐞𝐤𝐮𝐦𝐩𝐮𝐥𝐚𝐧 𝐩𝐞𝐥𝐚𝐣𝐚𝐫 𝐥𝐞𝐥𝐚𝐤𝐢 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐭𝐞𝐫𝐤𝐞𝐧𝐚𝐥 𝐝𝐞𝐧𝐠𝐚𝐧 𝐠𝐚𝐧𝐠𝐬𝐭𝐞𝐫𝐧𝐲𝐚 𝐦𝐞𝐧𝐲𝐮𝐤𝐚𝐢 𝐒𝐭𝐞𝐥𝐥𝐚 𝐦𝐞𝐥𝐚𝐥𝐮𝐢 𝐀𝐧𝐝𝐫𝐞𝐚, 𝐝𝐢𝐚 𝐭𝐚𝐡𝐮 𝐤𝐚𝐰𝐚𝐧 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐚𝐤𝐚𝐧 𝐝𝐢𝐢𝐤𝐮𝐭𝐧𝐲𝐚 𝐡𝐚𝐧𝐲𝐚𝐥𝐚𝐡 𝐀𝐧𝐝𝐫𝐞𝐚.
𝟐 𝐥𝐞𝐥𝐚𝐤𝐢 𝐦𝐞𝐦𝐮𝐧𝐜𝐮𝐥𝐤𝐚𝐧 𝐝𝐢𝐫𝐢𝐧𝐲𝐚 𝐮𝐧𝐭𝐮𝐤 𝐛𝐞𝐫𝐣𝐮𝐦𝐩𝐚 𝐝𝐞𝐧𝐠𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐝𝐫𝐞𝐚, 𝐀𝐧𝐝𝐫𝐞𝐚 𝐛𝐞𝐫𝐚𝐬𝐚 𝐭𝐚𝐤𝐮𝐭 𝐬𝐚𝐦𝐩𝐚𝐢 𝐛𝐞𝐫𝐬𝐞𝐦𝐛𝐮𝐧𝐲𝐢 𝐝𝐢 𝐛𝐞𝐥𝐚𝐤𝐚𝐧𝐠 𝐒𝐭𝐞𝐥𝐥𝐚.
"Hai.. um, Andrea dan Stella kan?" Tanya lelaki itu pada Stella tetapi bukannya memandang ke arah Stella.
"Apa yang kau nak dengan Andrea?" Tanya Stella yang membiarkan Andrea bersembunyi dibelakangnya.
"Awak tak baca sekali ke surat tu?" Tanya lelaki tersebut, Stella kemudian tergelak sambil tersenyum sinis lalu membalas dengan pandangan tajam itu.. "Perlu ke? aku ambil tahu kalau kawan aku yang dapat surat cinta tu.. ke? kau salah hantar tapi hantar dekat dia?"
"Bukan ke korang berdua kawan rapat?" Tanya lelaki itu lagi pada Stella seakan-akan cintanya ditolak.
"Hal peribadi kawan aku, aku takkan masuk campur melainkan dia perlukan bantuan aku, aku malas nak masuk campur sebenarnya sebab aku merisaukan keselamatan kawan baik aku. jadi, korang kena fahamlah.. kenapa aku sentiasa ada dimana-mana!"
Cerita Stella pada kumpulan gangster sekolah yang terkenal itu, lalu seorang ketua gangster keluar dari kumpulan yang besar lalu maju kehadapan dimana kedua-dua orangnya sedang mengajak Stella berborak dengan mereka.
"Stella right? ever you like handsome boy example, me?" Tanya ketua kumpulan lelaki itu, lalu Stella membalasnya.. "Aku dah jumpa seseorang yang lagi kacak dari kau, tak payah nak 'speaking-speaking tunjuk kau bagus sangat.. kalau antara korang tak suka Andrea, cakap saja!"
𝐒𝐭𝐞𝐥𝐥𝐚 𝐢𝐧𝐠𝐢𝐧 𝐦𝐞𝐦𝐛𝐚𝐰𝐚 𝐀𝐧𝐝𝐫𝐞𝐚 𝐩𝐞𝐫𝐠𝐢 𝐝𝐚𝐫𝐢 𝐬𝐢𝐭𝐮 𝐭𝐞𝐭𝐚𝐩𝐢 𝐤𝐞 𝐬𝐞𝐦𝐮𝐚 𝐣𝐚𝐥𝐚𝐧 𝐝𝐢𝐭𝐮𝐭𝐮𝐩𝐢 𝐨𝐥𝐞𝐡 𝐤𝐮𝐦𝐩𝐮𝐥𝐚𝐧-𝐤𝐮𝐦𝐩𝐮𝐥𝐚𝐧 𝐠𝐚𝐧𝐠𝐬𝐭𝐞𝐫 𝐭𝐞𝐫𝐤𝐞𝐧𝐚𝐥 𝐝𝐢 𝐬𝐞𝐤𝐨𝐥𝐚𝐡 𝐢𝐭𝐮.
"Siapa yang dapat cinta kau?!!" Tanya ketua gangster itu lagi yang sampai ingin memeluk leher Stella dan ingin mendekatkan dirinya pada Stella.
Tiba-tiba Stella tersebut nama seseorang yang amat dikenalinya tetapi dia berpura-pura terlupa siapakah lelaki tersebut.. "Aidan Eli."
'𝘍𝘰𝘶𝘯𝘥 𝘺𝘰𝘶, 𝘮𝘺 𝘸𝘪𝘧𝘦! 𝘵𝘢𝘬 𝘴𝘪𝘢-𝘴𝘪𝘢 𝘴𝘦𝘭𝘢𝘮𝘢 𝘯𝘪 𝘴𝘢𝘺𝘢 𝘪𝘬𝘶𝘵 𝘢𝘸𝘢𝘬, 𝘴𝘢𝘺𝘢𝘯𝘨𝘬𝘶..'
𝐓𝐞𝐭𝐚𝐩𝐢 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐦𝐞𝐧𝐣𝐚𝐝𝐢 𝐦𝐚𝐬𝐚𝐥𝐚𝐡 𝐀𝐢𝐝𝐚𝐧 𝐚𝐝𝐚𝐥𝐚𝐡 𝐮𝐧𝐭𝐮𝐤 𝐦𝐞𝐧𝐠𝐞𝐭𝐚𝐡𝐮𝐢 𝐤𝐞𝐧𝐚𝐩𝐚 𝐝𝐚𝐧 𝐚𝐩𝐚 𝐩𝐞𝐫𝐛𝐞𝐳𝐚𝐚𝐧 𝐧𝐚𝐦𝐚-𝐧𝐚𝐦𝐚, 𝐤𝐞𝐝𝐮𝐚-𝐝𝐮𝐚 𝐬𝐚𝐡𝐚𝐛𝐚𝐭 𝐢𝐭𝐮.
𝐒𝐞𝐛𝐞𝐧𝐚𝐫-𝐛𝐞𝐧𝐚𝐫𝐧𝐲𝐚 𝐰𝐚𝐧𝐢𝐭𝐚 𝐢𝐭𝐮 𝐬𝐚𝐧𝐠𝐚𝐭-𝐬𝐚𝐧𝐠𝐚𝐭 𝐦𝐢𝐬𝐭𝐞𝐫𝐢!