Zachary yang sedang makan pizza tiba-tiba terdengar bunyi dentuman kuat.
" Lama juga Es ni.." bicara Zachary sendirian.
Zachary berjalan menuju pintu kamar mandi untuk memastikan tiada apa-apa yang berlaku.
Apabila pintu terbuka, kelihatan Esmeralda yang sedang duduk bersila di tepi pintu tandas sambil memicit dahinya.
" Es, kenapa ni? "
Zachary melihat dahi Esmeralda yang menjadi kemerah-merahan lalu memapahnya bangun.
" Ary.."
Zachary segera memalingkan pandangannya ke arah Esmeralda.
" Wait, what? Awak panggil saya apa tadi?" tanya Zachary ingin kepastian.
" A..ry.." suara Esmeralda terketar-ketar.
Zachary tanpa banyak bicara terus memeluk Esmeralda dengan erat.
" Do you remember me?" tanya Zachary lagi.
Esmeralda hanya mengangguk sambil menangis.
Zachary terus mendukung Esmeralda ke katil. Pandangan Esmeralda terhadap Zachary tidak beralih. Esmeralda terus menatap wajah Zachary semahunya.
" I should thanks the door then. " kata Esmeralda berseloroh.
" Should I tell the doctor?" tanya Zachary.
Esmeralda terus mengucup bibir Zachary sambil menggelengkan kepalanya.
" Ary, awak nak tahu tak. Awak dulu crush saya tau." kata Esmeralda tersipu malu.
" I know. " jawab Zachary sambil mencium tangan Esmeralda.
" Kenapa saya tak ingat awak?" tiba-tiba soalan itu terpancul keluar dari benak fikiran Esmeralda.
" I don't want to remind your bad memories. Just let it go honey." kata Zachary sambil memeluk Esmeralda.
" Mesti saya banyak kecewakan awak kan?" kata Esmeralda dengan nada yang kesal.
" Ya."
" Really?"
Esmeralda menjadi serba salah. Wajahnya kelihatan hendak menangis.
" Tak sayang, saya tahu awak sakit. Memang niat saya tak nak kusutkan lagi fikiran awak. Masa tu awak bahagia dengan Andrian. Itu pun dah memadai bagi saya."
" Tapi.. "
" Shshh, tak payah fikir lagi. Tinggal beberapa hari lagi kita akan sah jadi husband and wife. " kata Zachary sambil tersenyum bahagia.
Esmeralda meleraikan pelukkan Zachary dan memandang ke arah jendela yang terbentang luas.
" Ary, I am not virgin anymore. "
" I know. "
" I don't deserve you Ary. "
" Itu semua tak penting. Yang penting saya akan jaga awak. Saya akan bahagiakan awak. Itu janji saya." kata Zachary sambil menggenggam erat kedua tangan Esmeralda.
Esmeralda hanya menundukkan wajahnya. Zachary kemudian memeluk Esmeralda kembali.
Ingatan Esmeralda telah pulih, satu persatu persoalannya terhadap Zachary terjawab dan bercantum semula.
Zachary mendukung Esmeralda untuk kembali ke katil.
" Ary, you know what?"
" What honey?"
YOU ARE READING
MASIH ADA SYURGA BUATKU
Romance[ COMPLETED- -] 🔞 🖋️KISAH INI TIDAK ADA KENA MENGENA DENGAN YANG HIDUP ATAUPUN YANG SUDAH TIADA. CERITA INI ADALAH SEBAGAI HIBURAN DAN PENGAJARAN SAHAJA. ⚠️AMARAN KERAS KEPADA PEMBACA BAWAH UMUR 18 🔞 . Esmeralda meleraikan pelukkan Zachary dan m...