"Good morning ladies." sapa Andrian ceria.
Sheila melihat Andrian dengan pandangan yang musykil. Hanya bik Nani yang kelihatan tenang.
"Hey bro, kau tidur sini ek?" tanya Sheila pada Andrian.
Andrian tidak menjawab hanya memberikan senyuman manis nya seperti selalu.
"Bik Nani, kok Doktor Andrian ada di sini yah? Neng sakit ya bik?" tanya Sheila serius.
"She is fine Sheila." Andrian menjawab bagi pihak bik Nani.
Wajah Sheila cemberut bertukar lega mendengar jawapan Andrian.
"Kau tak buat apa-apa kan kat Es?" tanya Sheila lagi.
Andrian hanya tersenyum dan menghulurkan roti bakar yang sudah disalut nutella kepada Sheila.
"Just eat and enjoy your breakfast." Andrian tersenyum lagi.
Eishh mamat ni, senyum senyum macam dah berjangkit sasau dari si Es..
Taptaptaptap......
Bunyi ketukan heels yand dikenakan Esmeralda.."Wah, korang breakfast je lah ye.. Aku dah lambat ni. Ada meeting dengan suppliers.
"Eh, dah nak pergi ke sweetheart? Sebelum pergi minum susu ni dulu ya.
Andrian menghampiri Esmeralda sambil membawa susu hangat. Esmeralda minum perlahan-lahan ketika Andrian memegang coffee cup itu untuknya.
Sesudah itu..sebuah kucupan landing di ubun-ubun Esmeralda yang membuatnya blushing tiba-tiba.
"Andrian, Shey nampak lah." kata Esmeralda separuh berbisik.
Andrian mengeleng kepalanya dan dan membelai rambut Esmeralda. Andrian tersenyum.
Esmeralda bergegas keluar dan meminta skuad dua mengekorinya. Harini dia nak drive sendiri. Skuad dua terdiri daripada lima orang pasukan iaitu Mike, Lindsey, Tan, James dan Rocky.
Skuad dua sudah bersedia di garaj di mana Si Roro diparkir. Rolls Royce Ghost dengan nombor ES 89 A akan dipandu sendiri oleh Esmeralda ditemani Lindsey.
"Lamanya tak pandu kau ni Roro, let's go!"
Esmeralda menghidupkan Roro diikuti Gran Turismo Racer membuntuti Esmeralda.
Di luar bangunan yang tinggi,.tersergam indah papan tanda yang berkilau-kilauan. Esmeralda memberhentikan si Roro dan keluar.
"Nah, bawa si Roro baik-baik ya." Esmeralda memberikan kunci kepada Lindsey.
BEBEAUTY BLUSH.CO
Esmeralda melangkah masuk dan semua staf menyambutnya dengan hormat.
Sesampainya di lif, Esmeralda terpandang sosok yang membuat hatinya berdegup kencang, dengan kemeja yang ketat menampakkan otot.
Urghh...
Esmeralda mengigit bibirnya..Pemuda kacak itu menghampiri Esmeralda kerana pintu lif di depannya terbuka. Esmeralda masuk bersama pemuda itu. Hanya mereka berdua.
"Cik, tingkat berapa ya?" tanya pemuda itu.
"22 please." sahut Esmeralda dengan suara yang manja.
"Wah, saya pun ke tingkat yang sama." kata pemuda itu.
Pemuda kacak itu menekan butang 22 dan terdiam sekilas memandang Esmeralda.
"Awak orang baru ek? Sebab saya rasa saya baru nampak awak." tanya Esmeralda dengan manja lagi.
"Er..er..ya Cik. Harini saya nak jumpa ladyboss company ni. Seminggu saya kat sini tapi belum jumpa beliau. Kata staf kat sini, harini dia ada masuk office. " sambil dia membetulkan rambutnya yang disikat rapi ke belakang.
"Oh ya, hmm.. Good luck then." Esmeralda memakai sunglasses kembali walaupun tak ada matahari untuk menutupi perasaan membara-bara.
Gatal kau Es...
"Aras 22. Have a nice day."
Suara operator lif kedengaran.Esmeralda keluar dengan confident mengenakan skirt pendek atas peha dan blazzer baby blue tanpa menghiraukan pemuda tadi menuju office nya.
Apabila Esmeralda berada di office nya, dia membetulkan make-up nya. Menambah bedak dan lipstick.
There you go..
Sambil berposing di hadapan cermin.. Memperlihatkan body nya yang sexy..Tiba-tiba...
"Selamat pagi Tengku, ada yang nak berjumpa dengan Tengku.."suara Memey jelas terdengar dari intercom.
"Bagi dia masuk Mey." kataku dengan nada serius.
Beberapa saat kemudian...
===============================
*
Hi pembaca Masih Ada Syurga Buatku,
Terima kasih sebab dah baca karya pertama saya dari Bab 1.
Semoga korang terhibur. Maafkan saya jikalau ada kesilapan.May God Bless You All, ❤️
Nak tahu siapa pemuda kacak tu tadi? Adakah pemuda itu menjadi mainan Esmeralda? Tunggu Bab seterusnya... ✨
Lots Of Loves from me,
DeLunarFairy 🌙
YOU ARE READING
MASIH ADA SYURGA BUATKU
Romance[ COMPLETED- -] 🔞 🖋️KISAH INI TIDAK ADA KENA MENGENA DENGAN YANG HIDUP ATAUPUN YANG SUDAH TIADA. CERITA INI ADALAH SEBAGAI HIBURAN DAN PENGAJARAN SAHAJA. ⚠️AMARAN KERAS KEPADA PEMBACA BAWAH UMUR 18 🔞 . Esmeralda meleraikan pelukkan Zachary dan m...