BAB 38

5.2K 38 2
                                    

" You know who is he ?" tanya Michael kepada Sheila.

" Who?"

" Zac. I mean Zachary Ezra." jawab Michael sambil meniup teh nya yang panas.

" Esmeralda's husband-to-be." jawab Sheila ringkas.

" Itu saya pun tahu awak. Dia yang sebenarnya awak tak tahu ke?"

" Is he a bad guy ? I should tell Esmeralda now."

" It's not like you think. " Michael mencegah tangan Sheila untuk mengambil handphone nya.

" Jadi dia tu siapa? "

Michael diam sejenak lalu mengatakannya dengan separuh berbisik.

" He is actually a prince. "

" OMG.. " melopong mulut Sheila apabila mengetahui kebenaran tersebut.

" I think I'm the only one who knows."

" Tapi kenapa dia sembunyikan?" tanya Sheila ingin tahu.

" His dad wills." jawab Michael sambil meniup semula tehnya.

" Jadi, selama ni Zachary.. "

" Yup. His dad is a royal blood. Unfortunately, Zachary's dad leave the palace after married with Zachary's mom. "

" Wow. I  betul-betul tak sangka."

Michael hanya mengangkat kening sambil melihat ke arah tingkap cafe.

***

Zachary kembali semula melihat keretanya. Namun kelihatan Esmeralda tiada di dalam kereta.

Zachary mula cemas. Detak jangtungnya seakan terhenti. Dia menuju ke pintu mansion nya.

" Selamat pulang Tengku." kata pelayan yang berada di mansion tersebut.

" Ada nampak seorang wanita tak masuk sini?"

" Ada." jawab pelayan sambil menundukkan badannya kepada Zachary.

" Where is she ?"

Pelayan mansion terus menunjukkan dimana Esmeralda berada.

" Oh, there you are." kata Zachary lega.

" STOP. RIGHT THERE. " cegah Esmeralda.

" Honey, can I explain this ? "

" Tengku? Kenapa?"

" Wait. Dengar dulu sayang." Zachary menghampiri Esmeralda yang sedang berpeluk tubuh.

" All this time. Kenapa sekarang baru nak bagitahu?" tanya Esmeralda dengan mata yang mulai berkaca.

" I know it's my fault. Please sayang, biar saya jelaskan. " kata Zachary lembut.

Esmeralda terdiam lalu memandang wajah Zachary yang serba zalah. Zachary membawa Esmeralda duduk di bangku taman lalu memaut bahu Esmeralda.

" Listen this. Yes. We are the royal blood. My dad. Selepas berkahwin dengan my mom yang bukan royal blood. The palace people keep discrimination my mom. So my dad make a big decision for his entire life. They leave the palace and begin an ordinary life. That was the time they meet your parents honey. " jelas Zachary panjang lebar.

" I'm sorry my dear. That's a wonderful love story. " kata Esmeralda sambil menyeka air matanya.

Pelukkan Zachary semakin erat.

MASIH ADA SYURGA BUATKU Where stories live. Discover now