Masa seakan berhenti seketika.
10 TAHUN YANG LALU,
"Shey, Shey where are you?" Esmeralda yang masih kanak-kanak berlari mencari tempat persembunyian Sheila. Mereka bermain hide-and-seek.
Tanpa disedari, Esmeralda tersasar jauh daripada tempat orang ramai.
"Shey, Shey,..where are you? I am scared." Esmeralda kecil mulai menangis.
Di dalam hutan belakang sekolah, ada sebuah rumah kabin putih yang sangat cantik. Esmeralda menghampiri kabin tersebut. Maka keluarlah sosok berbadan sasa menghulurkan cotton candy kepada Esmeralda kecil.
Bagai dipukau Esmeralda kecil mengikuti sosok tersebut ke dalam rumah kabin.
Nginggggggggg........!!!!
Kepala berpinar-pinar......satu persatu cebisan memori bercantum..."Jangan uncle, jangan!!!!" lelaki tersebut tidak mempedulikan tangisan Esmeralda.
"Arghhhh.. Diammm!!!" dalam keadaan marah lelaki tersebut menyumbatkan kain ke dalam mulut Esmeralda kecil.
Air mata Esmeralda kecil terus mengalir deras.
Aku diperkosa tanpa belas kasihan sewaktu aku berumur 10tahun.
Di kamar bersama Andrian...
"Hey, sweetheart.. Look at me.." Andrian menatap mata Esmeralda dengan sinaran yang menenangkan.
Esmeralda menangis dalam pelukan Andrian.
Andrian mengusap kepalaku, membelai rambutku mencium ubun-ubun ku. Aku merasa tenang.
"Saya dah tak suci lagi Andrian. Saya kotor, saya hina." Esmeralda menangis teresak-esak sambil berkata satu persatu.
"Kanda faham, Kanda dapat rasa apa yang Dinda rasa. Kanda terima Dinda seadanya." Andrian meleraikan pelukan dan meratapi wajah sayu Esmeralda.
"Tak, saya belum sedia. Saya belum dapat terima seseorang."
"Oh God, Kanda tak paksa Dinda, tapi bagi Kanda peluang ya." Andrian mengesat air mata Esmeralda dengan ibu jarinya.
Esmeralda mengangguk beberapa kali dan Andrian memeluknya kembali dengan senyuman.
"But I can't promise you Andrian."
"Just give me a chance." Andrian mengucup bibir Esmeralda.
Andrian adalah anak kepada sahabat Papa Tan Sri Edward. Andrian juga sahabatku sewaktu di Universiti.
Kami berdua agak rapat sehingga keputusan Andrian untuk menjadi doktor peribadi kepada keluargaku, hubungan menjadi sedikit rengang.
Namun, sejak beberapa bulan ni, Andrian semakin rapat denganku dan membuatkan aku rasa selesa apabila bersama dengannya. Dan sudah semestinya Andrian tahu perangai Playgirl ku itu. Tapi Andrian tetap setia menunggu jawapan pasti.
Aku terjaga daripada lena.
Shit! I'm late..
"Good morning sweetheart, jum breakfast." Andrian yang kelihatan sedang memakai jam tangan sudah siap dengan berbaju long-sleeved berwarna baby blue tersenyum memandangku yang masih mengenakan lingerie sexy.
Esmeralda tergamam seketika, memerhati Andrian dari atas ke bawah. Esmeralda menggigit bibirnya.
"What's on your mind sweetheart?" tanya Andrian dekat dengan wajah Esmeralda yang pucat.
Ahhh..hey there brain, please compromise with this body. I'm getting late now.
"Good morning, saya rasa dah lambat ni, saya pergi mandi dulu. Awak breakfast dulu ya. Mungkin Shey ada di bawah." sepantas kilat Esmeralda mencapai tualanya dan menghilangkan diri ke kamar mandi.
Andrian tersenyum nakal.
"Kanda masuk bersama boleh?" tanya Andrian sambil mengetuk pintu kamar mandi.
"Andrian, behave..." kata Esmeralda dengan gelak ketawa.
"Baiklah Tengku." Andrian tersenyum sendiri.
"Ya Tuhan, bukakanlah pintu hati Esmeralda menerima cinta dariku." Andrian berdoa di dalam hati.
Setibanya Andrian ke ruangan santapan, Andrian melihat Sheila bersama bik Nani.
YOU ARE READING
MASIH ADA SYURGA BUATKU
Romance[ COMPLETED- -] 🔞 🖋️KISAH INI TIDAK ADA KENA MENGENA DENGAN YANG HIDUP ATAUPUN YANG SUDAH TIADA. CERITA INI ADALAH SEBAGAI HIBURAN DAN PENGAJARAN SAHAJA. ⚠️AMARAN KERAS KEPADA PEMBACA BAWAH UMUR 18 🔞 . Esmeralda meleraikan pelukkan Zachary dan m...