Lima bulan kemudian..
" Arghhhh!"
Zachary yang sedang berada di bilik mandi terkejut mendengar jeritan Esmeralda. Kelam-kabut Zachary keluar daripada kamar mandi dalam keadaan berbogel dengan syampu yang masih berbuih di kepalanya.
" What's wrong hun ?" tanya Zachary cemas.
Esmeralda menekup mulutnya lalu menyuakan pregnancy kit kepada Zachary.
Zachary melihat ada dua garisan merah terang. Zachary memandang wajah Esmeralda kembali.
" Oh my God. I'm now our child dad." kata Zachary dengan nada yang separuh menjerit.
Esmeralda hanya mengangguk gembira melihat reaksi Zachary. Mereka saling berpelukkan. Akibat terlalu gembira Zachary mendukung Esmeralda menuju ke kamar mandi White Room.
" Do you have this kind of mood now babe ?" tanya Zachary dengan nada yang seksi.
" Take me where you want my dear."
" As you wish."
Mereka berdua melakukan hubungan asmara di dalam tub mandi diiringi dengan alunan musik yang romantis.
***
3 Tahun Kemudian..." Daddy, where are we going ? "
" Surprise."
" Mummy, you look beautiful. "
" Aww, thanks darling. "
Esmeralda mencuit pipi anaknya yang didukung oleh Zachary ketika dia bersiap untuk ke majlis hari jadi anaknya itu.
" Take your time honey." kata Zachary lalu mencium dahi Esmeralda.
Zachary mengambil bag yang dipenuhi keperluan anak lelakinya itu menuju perkarangan mansion.
" Dear, dah siap dah." kata Esmeralda sambil memegang sepatunya.
" Eh, jap. Kenapa tak pasang kasut dulu. "
Zachary terus menyuakan anaknya kepada pengasuh sementara memasang kasut untuk Esmeralda.
" It's done honey." katanya lalu mengecup bibir Esmeralda.
" Daddy kiss mummy, so sweet." kata anak genit itu dengan pelatnya.
" Nanti dah besar jangan buat jahat kat gegirl tau." pesan Esmeralda lalu mencuit lagi pipi anaknya itu.
" Honey, dia masih baby lagi. Mana dia nak faham." kata Zachary sambil tersenyum mengelengkan kepalanya.
" Dah siap ke Tuan?" tanya driver rasmi keluarga Zachary.
" Ya. Sudah ni. "
Mereka bertiga masuk ke dalam Limousine untuk ke majlis tersebut.
Sesampainya di sana, dikelilingi cahaya kamera Zachary keluar membawa puteranya lalu menyambut Esmeralda.
" I love you. " ucap Esmeralda." I love you more hun." kata Zachary sambil tersenyum.
Mereka bertiga berjalan beriringan sambil melambai tangan ke arah wartawan yang datang.
Sampainya di dewan, mereka dikejutkan dengan nyanyian selamat hari jadi buat Putera Ethan Zyler Ezra.
Apabila nyanyian selesai mereka pergi ke arah meja kek untuk acara pemotongan kek.
Zachary dan Esmeralda memegang tangan putera mereka untuk memotong kek tersebut.
" Yeayy, my sweety pie turn 1 year." kata Esmeralda sambil mencium pipi anaknya.
" Kiss Ethan je?" tanya Zachary cemberut.
Melihat muncung bibir suaminya Esmeralda mengecup bibir Zachary.
Kedengaran sorakan daripada tetamu yang hadir apabila melihat adegan tersebut.
Dengan acara pemotongan kek maka bermulalah makan malam. Kedengaran bunyi sudu dan garfu tetamu yang hadir memenuhi seluruh ruangan.
Esmeralda memandang Zachary yang berjalan sambil mendukung anak mereka dengan perasaan syukur.
" Eh mana cucu mama?" tanya Elisa.
" Yalah, rindu cucu mummy." kata Fiona lagi.
" Tu, ha.. Kat Ary." jawab Esmeralda sambil menunjuk ke arah dimana Zachary berada.
" Ary, bawa sini Ethan." jerit Fiona.
Zachary menghampiri kedua ibunya. Lalu menyuakan Ethan kepada mereka berdua.
Esmeralda hanya tersenyum menggelengkan kepala melihat kelakuan mama dan mummy nya.
Zachary memandang Esmeralda lalu membuat isyarat kenyit mata untuk mengambil udara di luar.
Esmeralda mengerti maksud Zachary lalu berpesan kepada Elisa dan Fiona untuk menjaga Ethan malam ini.
Elisa dan Fiona mengangguk gembira. Mana tidaknya sudah lama tidak berjumpa dengan cucu mereka. Rindu mereka bukan main lagi.
Zachary dan Esmeralda menuju balkoni dewan majlis itu.
" Cantik bulan malam ini." kata Zachary sambil memeluk Esmeralda.
" Iya, sangat cantik. Dear nak tahu tak?"
" Hmm.. Nak tahu apa dia honey ?"
" I found my paradise."
Zachary memandang wajah Esmeralda lalu mencumbu bibir Esmeralda.
" Ya, aku temui syurgaku. Ya. It's you Zachary Ezra."
-----------------------TAMAT------------------------
YOU ARE READING
MASIH ADA SYURGA BUATKU
Romance[ COMPLETED- -] 🔞 🖋️KISAH INI TIDAK ADA KENA MENGENA DENGAN YANG HIDUP ATAUPUN YANG SUDAH TIADA. CERITA INI ADALAH SEBAGAI HIBURAN DAN PENGAJARAN SAHAJA. ⚠️AMARAN KERAS KEPADA PEMBACA BAWAH UMUR 18 🔞 . Esmeralda meleraikan pelukkan Zachary dan m...