Toktoktoktok...
Esmeralda mengetuk pintu ofis Eric sambil membawa secawan coffee.
"Haha,minumlah kau coffee manis semanis cintaku. Cewahhh Es.." Esmeralda berkata di dalam hati.
"Ahh, tak ada jawapan. Mana mamat Eric ni?" desis Esmeralda dalam hati.
Tanpa membuang masa Esmeralda memulas tombol pintu dan melihat Eric sedang mengenakan suit di hadapan cermin sambil membelek wajahnya.
Esmeralda tersipu malu melihat ketampanan Eric.
Ahh,macho nya ciptaan Tuhan..
Eric ketawa melihat reaksi Esmeralda yang terpana melihatnya.
Esmeralda cepat-cepat menukar pandangannya ke arah meja kerja Eric.
"Hi Mr.Eric,saya bawakan awak coffee tanda maaf dari saya."
"Oh ya, Tengku ada buat salah kat saya harini ke?" Eric tersenyum nakal.
"Ha'ah, sebab itulah saya buatkan coffee untuk Encik Eric."
"Tak payah ber encik-encik, panggil jer Eric kan lebih elok. Kalau nak lagi manja. Panggil sayang." Eric tersenyum nakal.
Esmeralda meletakkan cawan coffee di atas meja Eric dan ingin berlalu pergi.
Eric mengejar Esmeralda dan menarik tangannya.
"Apa pendapat Tengku kalau kita chill kat sini sementara menunggu waktu kerja habis?" tanya Eric di telinga Esmeralda.
"Huh, are you crazy?" tanya Esmeralda berbisik di telinga Eric.
"I'm crazy about you right now. Many things I want to do with this body." Eric meraba-raba seluruh badan Esmeralda dan memicit puting payudara Esmeralda di balik bra yang digunakannya.
"Look here. I can't." jelas Esmeralda dengan nada tegas walaupun gelora hatinya bergelojak.
Eric menolak manja badan Esmeralda ke bahagian dinding yang tidak dapat dilihat pekerja lain sambil mengucup bibir Esmeralda yang mungil.
Esmeralda lemas di dalam godaan Eric. Aksi meraba-raba dan cumbuan terhenti apabila seseorang mengetuk pintu ruangan Eric.
Toktoktoktok.....
Eric membetulkan suit nya dan rambut depannya yang agak panjang kebelakang.
Esmeralda turut membetulkan pakaiannya. Kalut jadinya.
Eric membuka pintu sementara Esmeralda duduk di kerusi berhadapan kerusi Eric.
"Ohh-hoo..bro, long time no see." jerit Eric terhadap seseorang itu.
Eric memeluk badan yang sasa itu.
"How was it feel working at a new place huh? Bro, may I come in?" tanya lelaki itu.
"Yes, sure." Eric mempelawa lelaki itu masuk.
Alangkah tekejutnya Esmeralda melihat lelaki itu.
"ANDRIAN." kata Esmeralda separuh menjerit.
Eric berpaling ke arah Esmeralda dan berganti dengan Andrian.
"Wait, kau kenal Tengku ke?" tanya Eric kepada Andrian.
"Apa tak kenal bro, kan Dinda.." Andrian memandang Esmeralda dengan senyuman manisnya.
"Erk, ya...he is my personal doctor and my good friend." jelas Esmeralda kepada Eric.
Eric terlopong mendengar penjelasan Esmeralda.
Andrian memandang Eric aneh.
"Eh, bro kau dah kenapa terus pucat je muka. Kau ada hati kat Tengku ek?" seloroh Andrian.
" What, huh?" Eric pura-pura tidak mendengar kata-kata Andrian.
"Okay boys, I want to go now." Esmeralda bersuara bagi meleraikan awkward moments masing-masing.
Kedua lelaki memandang Esmeralda pergi sehingga hilang daripada pandangan mereka.
Mata bertentang mata. Eric dan Andrian melihat ke arah masing-masing.
"Kau buat apa kat Es?" tanya Andrian tegas.
"Chill bro, tak ada apa-apa, kita cuma discuss beberapa hal kerja jer." jawab Eric teragak-agak.
"Baik, aku terima jawapan kau. Tapi aku nak bagi warning kat kau. Tengku aku punya tau." kata Andrian bernada tegas.
"Kalau dah itu yang kau cakap. Aku simpan kau punya warning tu ye. Dahlah aku tak nak gaduh pasal perempuan." Eric kembali duduk di kerusi dan mulai mengemas alatan kerjanya.
"Aku nampak lah cara kau pandang Tengku semacam. I am not stupid." nada Andrian sedikit mengeras.
"Nampaknya kau jealous tak bertempat ni bro. Aku tak nak rosakkan moment kita ni. Kau baru je sampai sini jumpa aku kan." Eric terasa jauh hati.
Andrian terdiam sejenak.
" I am sorry bro, cepatlah kau kemas meja tu. Aku nak ajak kau ke tempat baik punya." ajak Andrian.
"Eh, tak nak lah minum-minum ni bro, taubat aku." kata Eric menolak pelawaan Andrian.
" Amboi, macam tak biasa. Bukan kah kau dulu suka layan benda macam ni." kata Andrian sedikit mencabar keimanan Eric.
" Itu dulu bro masa masih student, sekarang ni dah berkerjaya, esok datang kerja mabuk-mabuk. Karang kena tendang Tengku dari ofis pulak." seloroh Eric.
" Aisehmen, kau ni kan. Kalau macam tu kita pergi tempat budak baik ye good boy." usik Andrian lagi.
" Kau kalau tak menyakat aku tak sempurna hari kau kan. " kata Eric separuh merajuk.
" Geli lah aku. Sejak kau balik dari Paris ni macam lain dah. Banyak berubah. Harap perangai playboy kau tu hilang di telan masa juga lah ye. " kata-kata Andrian menusuk ke dalam hati Eric.
" Baiklah Pak Cik Joyah pot-pet-pot-pet dari tadi. Jum kita lepak mamak je lah. " cadang Eric kepada Andrian.
" Let's go bro. " saut Andrian sambil memaut bahu Eric.
====================================
Hi pembaca Masih Ada Syurga Buatku,
Maafkan saya sebab lambat mengupload babak baru 🙏🏻
Terima kasih sebab masih setia menanti, sarange ❤️Adakah Eric masih ingin meneruskan permainan yang baru dimulai dengan Esmeralda atau mengalah sahaja untuk sahabatnya Andrian? Stay Tuned ❤️😚
Salam sayang,
DeLunarFairy 🌙
YOU ARE READING
MASIH ADA SYURGA BUATKU
Romance[ COMPLETED- -] 🔞 🖋️KISAH INI TIDAK ADA KENA MENGENA DENGAN YANG HIDUP ATAUPUN YANG SUDAH TIADA. CERITA INI ADALAH SEBAGAI HIBURAN DAN PENGAJARAN SAHAJA. ⚠️AMARAN KERAS KEPADA PEMBACA BAWAH UMUR 18 🔞 . Esmeralda meleraikan pelukkan Zachary dan m...