Toktoktoktok......
Bunyi ketukan pintu....."Come in." Esmeralda bersuara tegas.
Maka terserlahlah sosok yang kacak ke ruangan office Esmeralda.
Dengan wajah yang terkejut memandang Esmeralda di duduk santai di kerusi empuk miliknya itu. Dihiasi kain yang berbulu harimau bintang.
"Yes, my dear man. What can I help you?" Esmeralda menongkatkan dagunya di meja.
"Err...tak..tak..saya ke sini sebab my superior minta saya kenalkan diri kepada Cik, eh.. arr... Tengku..."
"Hmm..betul setiap staf baru akan masuk perkenalkan diri mereka pada saya. Supaya saya tahu ada yang baru masuk. Walaupun saya jarang ke office. But I will always watching all my staff." sambil Esmeralda mengangkat Ipad nya yang dipenuhi video dari cctv bangunan.
Esmeralda berdiri dan duduk di hadapan meja bertentangan pemuda tersebut menyilangkan kakinya yang langsing.
Gulpppp.....
Pemuda tersebut menelan air liurnya...Esmeralda berjalan menghampiri pemuda tersebut dan meraba bahagian colar kemeja dan bahu pemuda itu. Mulutnya menghampiri telinga pemuda tersebut dan berbisik.
"What's your name boy..?" Esmeralda berbisik di telinganya.
"Uish, apa perempuan ni buat kat aku.." desis pemuda itu dalam hati.
"Awak fikir apa tu?" sekali lagi Esmeralda berbisik sambil meniup telinga pemuda itu.
Pemuda itu berganjak daripada tempatnya berdiri merasa tidak selesa dengan kelakuan Esmeralda.
Tuttuttuttutt....
Intercom berbunyi..."Maafkan saya Tengku, klien dari Korea sedang menunggu Tengku di bilik mesyuarat." suara Memey jelas kedengaran.
Damn!
Esmeralda terus keluar dari office nya dan menuju ke bilik mesyuarat.
"Harap aku tak lambat..Es,Es.." Esmeralda menempik dahinya sendiri.
Setibanya di bilik mesyuarat. Klien menanti dengan senyuman yang lebar apabila melihat Esmeralda masuk ke ruangan mesyuarat.
"I am sorry ladies and gentleman, I've got some work discussion with my staff." kesemua klien senyum lebar melihat Esmeralda dan menghela nafas yang lega kerana klien yang ditemui hari ini sangat budiman.
Sewaktu pembentangan, aku perasan ada yang memerhatikan setiap gerak geri aku..
Satu jam setengah kemudian...rapat bersurai.
Esmeralda berjabat tangan dengan ahli mesyuarat yang hadir sambil tersenyum mesra.
"It was a great presentation lady, I hope that we can make it." kata salah seorang klien kepada Esmeralda.
"Jeo-doyo Kim Cheol ssi.." kataku sambil mengenyitkan mata kananku kepada Encik Kim Cheol.
"Whoa, do you speak korean?" tanya Encik Kim Cheol penuh kagum.
"Haha, I speak a little korean sir, I'm still learning some words." balas Esmeralda dengan senyuman.
"Eager to meet you soon lady." Encik Kim Cheol meleraikan genggaman tangannya.
Esmeralda meleret senyuman kesemua ahli mesyuarat. Namun ada kelibat yang masih memerhati dan masih tidak berganjak dari bilik mesyuarat.
"Eh,siapa pulak mamat ni? Dia tak balik ke? Baik aku pergi tanya mana tahu dia ada masalah dengan perbincangan tadi." kata Esmeralda sekadar menyedapkan hatinya.
Esmeralda menghampiri lelaki yang agak-agak berumur 30an itu.
Apabila Esmeralda amati raut wajahnya kerana dari tadi lagi pemuda itu ligat memerhatinya sewaktu pembentangan.
"Hi there, why not you joining the others?" tanyaku berharap dia akan pergi.
Esmeralda memanggil John melalui earbuds yang digunakannya selepas kejadian di shopping mall tempoh hari.
"CODE 9-9-0-2." Esmeralda berkata separuh berbisik.
Pemuda itupun bersuara..
"I know you Tengku. I do really miss you. Do you remember me sugar?" pemuda itupun terus menggenggam kedua belah tangan Esmeralda.
"I do not know you sir. Please let me go!" aku separuh menjerit.
PUNGGGGGGGGGG!!!!!!!
Pintu bilik mesyuarat terbuka dan kelihatan skuad dua bersiap sedia mengacukan pistol ke arah pemuda tersebut.
Esmeralda mecuba untuk meleraikan genggaman namun pemuda tersebut mengemaskan lagi genggamannya.
===============================
Hi pembaca Masih Ada Syurga Buatku, Terima kasih dah membaca sampai saat ini.. Maafkan saya jika ada kata yang silap,tersilap ejaan dan sebagainya. Saya berharap agar korang terhibur dan kisah ini akan menjadi kesukaan korang.
Do follow me ya guys, Lots of love from the bottom of my heart ❤️Salam sayang,
DeLunarFairy 🌙Nantikan Bab selanjutnya......
YOU ARE READING
MASIH ADA SYURGA BUATKU
Romance[ COMPLETED- -] 🔞 🖋️KISAH INI TIDAK ADA KENA MENGENA DENGAN YANG HIDUP ATAUPUN YANG SUDAH TIADA. CERITA INI ADALAH SEBAGAI HIBURAN DAN PENGAJARAN SAHAJA. ⚠️AMARAN KERAS KEPADA PEMBACA BAWAH UMUR 18 🔞 . Esmeralda meleraikan pelukkan Zachary dan m...