3 Jam Sebelum Berjumpa Andrian Dan Esmeralda...
Rumah Agam Raja Charles..
" There you are son. I miss you." Charles memeluk erat Zachary.
" Your majesty. I miss you too." balas Zachary.
" Kan papa dah pesan, tak payah formal sangat. Panggil je papa." kata Charles kepada Zachary.
" Pa, saya ada permintaan berkaitan Andrian. Boleh tak... "
" JANGAN SEBUT NAMA DIA DEPAN PAPA." jawab Charles dengan tegas.
" Please pa, listen to me." rayu Zachary.
Charles memandang wajah Zachary yang sayu.
Tiba-tiba...
Zachary melutut di hadapan Raja Charles. Alangkah terkejutnya Charles melihat kelakuan Zachary.
" Oh my goodness. Stand up son." katanya dengan lembut.
"Please pa, tarik tuntutan hukuman berat terhadap Andrian. Dia sakit. Mentalnya tidak stabil." jelas Zachary lagi.
" Kenapa beria-ia nak sebelahkan dia sedangkan kamu tahu apa yang dia telah lakukan pada Esmeralda. Tell me the reason ." kata Raja Charles.
" Papa tahu kan kami bertiga berkawan sejak kecil lagi. Dah macam adik beradik. Walaupun Tengku Puteri tak kenal saya tapi saya sentiasa melindunginya. " jelas Andrian.
Raja Charles duduk di kerusi urutnya sambil mengurut dahinya.
" Ya, I know that. Sekiranya papa tarik tuntutan tu, papa ada satu syarat yang perlu kamu tunaikan untuk keluarga kita. " nada Charles menjadi serius.
" Apa dia papa? I will do my best." kata Zachary sambil meraih tangan Charles.
Charles menghembus nafasnya perlahan.
" I know it is not fair for Andrian. But I had to say that he is to late for my forgiveness. " kata Charles lagi.
" Spill the tea papa. " kata Zachary.
Charles memandang Zachary dengan tenungan yang lama.
" You must marry our daughter." kata Charles tatkala memandang wajah Zachary.
Zachary yang seperti peribahasa orang mengantuk disorongkan bantal menunjukkan wajah yang ceria.
" YES. I DO." kata Zachary sambil mengangguk laju.
Charles dan Zachary saling berpelukkan.
" Your wedding will be held next week. On Saturday." kata Charles lagi.
Zachary hanya mengangguk sambil menangis gembira.
Zachary keluar dari perkarangan rumah agam Charles dengan membawa hati yang senang namun gelisah pada waktu yang sama.
Setelah berjumpa dengan Andrian. Zachary menemui Esmeralda.
Di Hospital...
" Ary??" tutur Esmeralda.
Zachary mendongak melihat Esmeralda.
" Ya, this is me honey." kata Zachary sambil mencium tangan Esmeralda.
Esmeralda menjadi semakin kebingungan lalu menarik tangannya dari Zachary.
Zachary tersentap. Tapi dia tahu yang Esmeralda masih tidak dapat mengingatinya.
YOU ARE READING
MASIH ADA SYURGA BUATKU
Romansa[ COMPLETED- -] 🔞 🖋️KISAH INI TIDAK ADA KENA MENGENA DENGAN YANG HIDUP ATAUPUN YANG SUDAH TIADA. CERITA INI ADALAH SEBAGAI HIBURAN DAN PENGAJARAN SAHAJA. ⚠️AMARAN KERAS KEPADA PEMBACA BAWAH UMUR 18 🔞 . Esmeralda meleraikan pelukkan Zachary dan m...