"Lepaskan Tengku!" teriak John tegas.
Esmeralda meronta-ronta minta untuk dilepaskan. Namun genggamannya lebih kuat lagi. Tanpa berfikir panjang, Esmeralda berpusing dan menendang pemuda itu.
Syukur dengan pergerakkanya tadi berhasil membuatnya melepaskan diri. Pemuda tersebut kaget dan mengangkat kedua tangannya ke udara tanda menyerah diri.
"Skuad dua,serahkan dia ke balai. "arah Esmeralda tegas kepada John.
John selaku ketua pasukan memegang kedua tangan pemuda itu. Namun langkah terhenti apabila Esmeralda bertanyakan nama pemuda itu.
"What is your name sir?" tanyaku kepada pemuda itu.
Pemuda itu menghampiri Esmeralda ditemani John. Dan berbisik.
"It's me Michael. The man that save you and lean you his shoulder to cry on when you are still a child." katanya di telinga Esmeralda.
Esmeralda terkejut dan melihat kembali raut wajah Michael. Dengan diam seribu bahasa Esmeralda cuba mengingatkan kembali pemuda yang di hadapannya itu.
"Oh my goodness! It's really you Mikey? Godforsakken.." Esmeralda menengkup telapak tangan ke wajahnya.
Michael menghela panjang nafasnya. Berasa lega yang dia tidak diheret ke balai polis dan tidur di dalam lokap. Sebab dia tahu siapa wanita di hadapannya ini.
"Skuad dua..I'm really sorry. You all boleh tunggu saya di luar ruangan ini ya."
John melepaskan genggamannya terhadap Michael. Michael terus menuju ke arah Esmeralda dan memelukknya erat.
"It's been a long time my sugar. Since that incident right." katanya memandang Esmeralda berat.
"Yeah my sweet man. My hero. " kataku lemah.
10 TAHUN YANG LALU....
Di kabin putih....Esmeralda kecil menangis teresak-esak di ruangan bawah tanah. Esmeralda kecil diculik dan dikurung dibawah tanah sebelum dijumpai oleh orang ramai. Selepas diperkosa, lelaki durjana itu berniat mahu memperkosa Esmeralda sehingga puas.
Michael pada ketika itu berumur 25tahun ingin ke rumah bapa saudaranya yang tinggal di kabin putih di tengah hutan itu.
Setibanya Michael di kabin tersebut, Michael mengetuk pintu beberapa kali tapi tiada jawapan. Malah pintu pun tidak berkunci. Michael pun masuk ke dalam.
"Hello, uncle ada di mana?" Michael bersuara dengan pelat bahasa melayunya.
Tiada jawapan....
Michael melangkah lagi ke dalam rumah dan melihat barang-barang yang menjijikan seperti kondom terpakai, vibrator, dildo dan sex toys yang lain.
"Holy shit, he is single! What he gonna do with this stuff?" kata Michael separuh menjerit.
Tiba-tiba.....
Kedengaran ketukan keras daripada ruangan bawah tanah. Diikuti tangisan mendayu-dayu.Sebelum Michael menghampiri ruangan tersebut. Lelaki durjana tersebut datang dan menyambut Michael.
"Hey, mate...Buat apa kat sana?" tanya lelaki itu kepada Michael.
Esmeralda kecil pun terpaksa mendiamkan diri kerana khuatir jika lelaki tersebut akan memperkosanya lagi dengan lebih agresif.
"Eh, tak uncle..saya ketuk pintu tapi tak ada jawapan. Itulah sebab saya masuk sahaja." dengan pelat berbahasa melayu Michael kedengaran risau.
"Ni, uncle ada belikan barang keperluan seperti sabun, roti, berus gigi untuk Michael." bungkusan plastik disuakan kepada Michael.
Michael mengambil beg plastik tersebut daripada tangan pemuda itu.
Malam pada hari kedua kehilangan Esmeralda. Michael duduk makan bersama bapa saudaranya itu. Michael menekan butang ON pada remote control televisyen. Ligat tangan Michael menukar rancangan ke channel berita terkini.
"Yang Amat Mulia Tengku Puteri Raja Tengku Puteri Esmeralda Charles The Second telah hilang jejak sejak semalam. Dukacita dimaklumkan barang sesiapa yang menemuinya akan diberikan ganjaran oleh kerajaan."
Suara pemberita itu jelas didengar oleh pemuda tersebut..
Bapa saudara Micheal mematikan televisyen dan menyuruh Michael pergi ke biliknya dengan nada yang keras. Michael berasa pelik dengan tindakan bapa saudaranya dan bercadang untuk berjaga mengawasi bapa saudaranya itu.
Michael melangkah menuju biliknya. Beberapa minit kemudian Michael terdengar lagi tangisan yang mendayu-dayu namun kedengaran samar-samar.
Michael turun ke bawah dan melihat bapa saudaranya menuju ke bilik ruangan tanah dan memegang collar dan leash.
"Eh,takkan my uncle bela anjing di ruangan bawah tanah. It's must be something else." kata Micheal di dalam hati.
===============================
Wanna guess what's next?
Stay tuned ❤️Thanks for reading and patient on waiting for the next chapter.
Salam sayang,
DeLunarFairy🌙
YOU ARE READING
MASIH ADA SYURGA BUATKU
Romance[ COMPLETED- -] 🔞 🖋️KISAH INI TIDAK ADA KENA MENGENA DENGAN YANG HIDUP ATAUPUN YANG SUDAH TIADA. CERITA INI ADALAH SEBAGAI HIBURAN DAN PENGAJARAN SAHAJA. ⚠️AMARAN KERAS KEPADA PEMBACA BAWAH UMUR 18 🔞 . Esmeralda meleraikan pelukkan Zachary dan m...