Sinaran matahari menerobos masuk ke ruangan kamar membuatkan Esmeralda terjaga daripada lena yang panjang.
Esmeralda memusingkan posisi badannya ke arah Andrian yang masih lena.
"Dear future husband, how can you look gorgeous even when you sleep." Esmeralda berbicara di dalam hatinya.
Esmeralda pun meraba hidung dan mata Andrian menggunakan jari telunjuknya.
Jari jemari Esmeralda melintasi wajah sehingga bahagian dada seerusnya menghampiri bahagian selengkangan Andrian.
Belum sempat Andrian memberhentikan jari jemari Esmeralda.
Esmeralda terkejut dan memandang Andrian yang masih tertutup matanya.
"Dinda, pagi-pagi dah nakal ye."kata Andrian yang masih dalam keadaan mamai.
Esmeralda terus memeluk Andrian. Andrian menyelimuti Esmeralda dan mengelus-elus rambut Esmeralda.
Tidak beberapa lama kemudian jam penggera berbunyi. Esmeralda membuka matanya cepat.
"Alamak, nanti mama ketuk pintu bilik. Aku kena cepat pergi balik bilik aku."
Esmeralda mencium bibir Andrian dan bergegas bangun meninggalkan kamar Andrian.
Esmeralda memulas tombol pintu dan keluar dari kamar Andrian. Kemudian mengatur langkah dengan perlahan.
Uhukk-uhukkkk....
Kedengaran bunyi seseorang yang sedang batuk.Esmeralda memusingkan badannya alangkah terkejutnya Bibik Yanti dibelakangnya.
Esmeralda memperlahankan suaranya dan meletakkan jari telunjuk bibirnya ke arah Bik Yanti.
Bik Yanti pun mengangguk dan membuat reaksi mengunci mulutnya. Esmeralda berasa lega dan terus masuk ke biliknya.
Esmeralda terus mencapai tuala lalu ke kamar mandinya.
Setelah beberapa minit, Esmeralda keluar daripada bilik mandi dan mencari handphone nya.
Dibelek-belek bantal, selimut, dan meja solek. Namun hampa.
"Mana pulak pergi handphone aku ni, eishh, nak besiap lagi. Kau pula tiba-tiba hilang. Ahh, malas lah nak cari." Esmeralda bermonolog sendirian.
Di kamar Andrian..
Ringgggg, Ringgggg........
Bunyi handphone kedengaran.Andrian membuka matanya sedikit sambil meraba-raba meja di tepi katilnya.
Andrian menekan punat received.
"Hello.." jawab Andrian.
"Hello, who are you?" tanya suara itu kembali.
"Hey dude, what are you looking for?" tanya Andrian dengan membeliakkan bebola matanya apabila menyedari suara lelaki di talian.
"What are you doing to my sugar?" tanya lelaki itu ingin kepastian.
"SUGAR??? YOU SICK MAN!!!" Andrian mematikan talian sepantas kilat dan mengetap giginya.
"Sabar Andrian. Awak tahu kan risiko kalau kau berkeras juga mahukan Esmeralda."Andrian berkata di dalam hati memujuk dirinya sendiri.
Baru lah dia sedar bahawa handphone Esmeralda tertinggal di kamarnya.
Kedengaran bisikan halus mengatakan untuk memeriksa handphone Esmeralda berbisik di telinga Andrian.
YOU ARE READING
MASIH ADA SYURGA BUATKU
Romance[ COMPLETED- -] 🔞 🖋️KISAH INI TIDAK ADA KENA MENGENA DENGAN YANG HIDUP ATAUPUN YANG SUDAH TIADA. CERITA INI ADALAH SEBAGAI HIBURAN DAN PENGAJARAN SAHAJA. ⚠️AMARAN KERAS KEPADA PEMBACA BAWAH UMUR 18 🔞 . Esmeralda meleraikan pelukkan Zachary dan m...