BAB 4

10.3K 70 0
                                    

"Lay a whisper on my pillow,
Leave the winter on the ground,
I wake up lonely, this air of silence,
In the bedroom and all around..

Touch me now,
I close my eyes,
And dream away,

It must have been love,
But it's over now.."


Irama lagu dibawa oleh Roxette berkumandang.

Yea, its over now...

Jordan...

Nama itu meluncur laju keluar meniti di bibir.

Aku rasa kejang semua saraf melihat wajahnya disebalik topeng muka. He want to kill me. GODFORSAKEN!

Dua hari sebelum kejadian...

"Jordan, I don't want your ring. Take it back. Saya belum bersedia." luah ku berat.

"Dear, I want you. Please. Don't make me beg." rayu Jordan.

"No, Jordan don't make me shout at you." nadaku sedikit keras.

"Whoa, kau rasa kau bagus sangat lah ye? Tak apa Tengku. Saya akan buat Tengku melutut di kaki saya." mata Jordan melirik melihat kesemua pengawal peribadi Esmeralda.

Aku terpana, seperti tidak percaya Jordan yang aku kenal gentleman menjadi asshole pada malam itu.

Splashhhhhh!!!!

Ringan jer tangan Esmeralda menyimbah carrot juice ke baju Jordan yang segak dan terserlahlah sexy abs milik Jordan.

"Opss, I tak sengaja. Memang layak pun kau disimbah carrot juice, sebab kau psycho tapi sweet.." Esmeralda menghampiri Jordan.

Esmeralda meraba baju Jordan yang basah terkena carrot juice menggunakan jari telunjuk dan menjilat jarinya sendiri yang terkena carrot juice dengan penuh ghairah.

"It's yummy.. " Esmeralda menjilat jarinya seperti menjilat ais krim.

Dari perlakuan sexy, Esmeralda membeliak matanya dengan galak.

"Ini rupanya perangai sebenar kau kan."Esmeralda bertutur dengan nada yang tinggi.

"No dear, bukan macam tu, saya cinta kan awak. Tapi awak tolak lamaran saya. Please let me explain myself."

Kesemua bodyguard siap sedia untuk apa-apa yang akan berlaku. Mereka mulai mara ke depan namun berhenti dengan isyarat stop dari Esmeralda.

"I give you ten minutes darling." Esmeralda duduk dan melirik jam tangan Gucci nya.

"My company is facing bankruptcy, I need money." tutur kata Jordan terhenti di situ bila Esmeralda berteriak STOP!

"That's inspiring. Jadi you nak kahwin dengan I sebab duit. You bastard. I ingatkan you lain dari yang lain rupanya sama je lahh.."

Esmeralda terus meningalkan Jordan yang kebasahan, kesejukkan dengan mukanya yang merah padam dan semua mata-mata yang melihat.

Toktoktoktok...
Pita rewind back terhenti...

Bunyi pintu kena ketuk ke tu? Ke aku salah dengar ni..

Toktoktoktok...

"Neng, saya bawakan susu hangat ni, boleh saya masuk ngak?"

Esmeralda yang duduk di balkoni terus melangkah ke arah pintu biliknya.

"Oh bik Nani, ya..silahkan masuk. Letak aja di meja sana ya bik. Ngak usah repot-repot. Pasti si Shey yang kasi tau kan. Liat, aku okay kok..." aku berharap bik Nani tidak curiga dengan pujukan aku ni.

"Neng kalo mujuknya pinter banget. Tapi saya tetap khuatir. Neng saya udah jemput Doktor Andrian kemari untuk Neng diperiksa aja yah.."

"Tapi bik Nani, aku kok ngak apa-apa.." belum sempat habiskan ayat, Doktor Andrian menyapa Esmeralda dan bik Nani.

"Hi, sweetheart.. How are you today Tengku?" dengan wajah ceria Doktor Andrian memandangku dan aku menatap matanya kembali. Pandangan bertaut mesra.

Bik Nani yang dari tadi melihat babak lawan mata Doktor Andrian dan Esmeralda berdehem kuat..

"Uhukk-uhukkk..bik Nani ke dapur dulu ya,kalau ada apa-apa tinggal panggil aja." bik Nani mengerdipkan mata kirinya denganku.

Aishh, bik Nani ni bukan main menyakat aku ye.

MASIH ADA SYURGA BUATKU Where stories live. Discover now