HAPPY READING!
"BOSS, nak balik," kata Zack dengan muka memelas. Jam menunjukkan pukul 3:47 p.m. dan mereka masih menunggu di cafe dengan SABAR.
Beberapa jam yang lalu Nadia dan Farhanie mencari mereka dengan tangan yang penuh dengan beg-beg shopping. Ingatkan dah selesai, rupanya mereka berdua hanya meletakkan barang mereka dan membawa Putri ke Kids Zone.
Jadi kau rasa Ben dan geng dia nak ikut? Memang tidaklah. Hasilnya mereka bertiga hanya berpindah ke cafe lain dan menunggu tiga Perempuan itu lagi.
"Kau ingat kau je yang nak balik?" kata Khai. "Tagih hutang orang lain tak pula penat macam ni."
Ben tidak menghiraukan perbualan tidak berfaedah kedua sahabatnya. Dia cuma fokus pada skrin telefon atau lebih tepatnya pada game mobile legend yang sedang dimainnya. "Bos, aku nak blah dulu. Ada barang dekat markas aku nak cek. Barang baru bos!"
"Hmm..."
"Yes!" Zack langsung berdiri apabila menerima lampu hijau dari Ben. Zack bebas!
"Aku nak ikut," kata Khai bersemangat.
"No. Kau tunggu aku," balas Ben dengan tatapan dingin.
"Tapi kau tahukan Zack macam mana? Dia tu cuai nak mampus!" kata Khai sambil menahan tangan Zack
daripada pergi."Biarkan dia. Kau tetap dekat sini."
"Tapi kenapa bos?" Wajah Khai jelas menunjukkan wajah tidak puas hati.
"Siapa nak hantar minah diva tu nanti? Aku tak nak."
"Alah, minah tu dah besar panjang. Pandailah dia balik sendiri."
"No."
"Okay-okay. Aku stay," kata Khai pasrah. Zack tersenyum menang lalu berlenggang kangkung meninggalkan mereka berdua.
"Bye! Nikmati masa-masa seronok anda," sindir Zack dengan muka menganjing.
"Sial!" bisik Khai perlahan.
***
"Babe, jomlah kita cari dia orang. Dah dekat pukul 5 ni. Kesian pula I dekat dia orang," kata Farhanie, dia menjeling jam tangannya lalu melihat Nadia kembali.
"Okay, saya call mummy saya dulu. Nak jemput Putri."
"Alright!"
Nadia pantas mengambil handphone dan mendail nombor mummynya. Tanpa menunggu lama panggilan tersebut bersambung.
"Assalamualaikum mummy..." kata Nadia pantas. "Boleh mummy jemput Putri? Nanti adik share location."
Putri yang menjadi topik perbualan hanya diam sambil memandang Nadia dengan mata bulatnya.
"Okay mummy!"
"So?" tanya Farhanie.
"Don't worry. Kejap lagi mummy saya datang." Nadia senyum manis. Lokasi mereka sekarang langsung di hantar kepada mummynya. "Jom kita pergi tempat dia orang. Entah-entah kita dah kena tinggal."
"It's okay. Makin cun kalau kita dua je pergi Fun Fair."
"Betul juga. Jom Putri, kita tunggu nenek."
YOU ARE READING
MY SWEETY GANGSTER | END
Teen Fiction| 1st H I G H S C H O O L S E R I E S | 🚫CRINGE ALERT🚫 Tengku Haikal Benjamin tidak pernah menyangka yang dia akan menyukai seorang gadis yang cukup sederhana di mata orang lain. Pekerjaannya yang boleh dikira agak berbahaya tidak membuat Be...