HAPPY READING!
"TRUTH or dare?" soal Farhanie pada Nadia.
Muncung botol Coca Cola berhenti tepat pada arah Nadia menyebabkan dia terpaksa menjadi orang pertama yang ditanya oleh Farhanie.
"Erk, truth?" ujar Nadia dengan nada tidak yakin.
"Okay. Erm, siapa cinta pertama you?" soal Farhanie dengan mata yang bersinar-sinar melihat Nadia. Ben turut memandang Nadia, menanti jawapan yang keluar dari mulutnya.
"Saya belum pernah jatuh cinta," jawap Nadia polos lalu tersenyum malu. Jujur dia belum pernah jatuh cinta dengan lelaki kerana selama ini lelaki yang berada di sekitarnya semuanya hanya ingin mencari kesempatan ataupun membulinya. Kalau macam tu macam mana dia nak jatuh cinta?
"Really?" soal Farhanie tidak percaya.
"Betul."
"Okay stop. Sekarang turn aku," ujar Khai lalu memutarkan botol Coca Cola di atas meja.
Dan seperti disengajakan muncung botol itu berhenti tepat pada arah Ben. Khai tersengih nakal namun dibalas jelingan oleh Ben.
"Truth or dare? Kalau kau laki pilih dare," kata Khai.
"Okay, dare."
"Menari chicken dance sekarang."
"WHAT THE FUCK! Apa benda sial kau suruh aku ni," marah Ben. Mana dia pernah menari sebelum ni, inikan pula chicken dance.
"Dah kau pilih dare. Kenalah ikut," jawap Khai berani sambil ketawa jahat. Kalau bukan hari ini bila lagi dia dapat menyakat Ben.
Mahu tidak mahu Ben berdiri dan menari mengikut muzik yang telah dipasang oleh Farhanie. Dengan badan keras seperti kayu, Ben menebalkan muka dengan menari seperti orang gila.
Mereka bertiga tidak dapat menahan ketawa melihat tarian aneh yang dibuat oleh Ben. "Hahahaha!"
"Sial betul dare kau bagi aku," kata Ben dengan muka merah. Dia duduk di samping Nadia lalu mengambil botol di atas meja dengan cepat, "aku pula."
"Farhanie!" kata Nadia gembira apabila muncung botol memilih Farhanie sebagai mangsa selanjutnya.
"I pilih truth," kata Farhanie yakin.
"Berapa banyak ex boyfriend kau ada sekarang?"
"Erm," Farhanie terdiam sekejap. Adakah memberitahu hal sebenar akan membuat Khai marah? Argh, bagitahu jelah! "Lima."
"What?!" ujar Khai tidak percaya. Banyak juga bekas kekasih Farhanie. Dan dia calon yang ke 6.
"Hehehe." Farhanie hanya tersengih nakal. Jangan tanya kenapa dia banyak ex boyfriend. Itu baru ex boyfriend, belum ex crush. Tapi sekarang dia dah ada yang punya. Etchingg...
"Giliran saya pula." Ben memberikan gelas kepada Nadia. Nadia segera memutarkan botol di atas meja. "Siapakah yang bertuah kali ni?"
Untuk kedua kalinya, Ben menjadi pilihan si botol. "Kenapa aku lagi?"
"Rezeki awak, "balas Nadia, "truth or dare?"
"Truth."
Nadia memikirkan sebentar soalan yang patut diajukan pada Ben. "Hmm, apa ciri-ciri perempuan idaman awak?"
YOU ARE READING
MY SWEETY GANGSTER | END
Teen Fiction| 1st H I G H S C H O O L S E R I E S | 🚫CRINGE ALERT🚫 Tengku Haikal Benjamin tidak pernah menyangka yang dia akan menyukai seorang gadis yang cukup sederhana di mata orang lain. Pekerjaannya yang boleh dikira agak berbahaya tidak membuat Be...