on bir

1.4K 120 50
                                    

🎶 Emir Can İğrek - Memur

🎸

Stresli bir şekilde müşterilerin siparişlerini hallederken kahküllerimin altında terleyen alnımı, sağ bileğimin üstüyle sildim. Allah'tan ay başına az kalmıştı ve çok gecikmeden test kitapları alabilecektim.

Geçen sene aldığım tüm test kitaplarım bitmişti ama konservatuar değil, Edirne'de gıda mühendisliği kazanınca tekrar girmek için kolları sıvamıştım.

E kendimden başka kimsem kalmayınca iş yine bana düşüyordu.

Kafeye 4-5 kişilik bir grup girdiğinde gözlerimi kısarak onları izledim. Dün şarkı söyleyen çocuk ve onların arkadaşlarıydı. Önlüğümün cebinden adisyonu ve kalemi çıkarıp masalarının yanına gittim. "Ne alırdınız?"

"Aa sen dün ki kızsın!" diye bir anda yükselen çocuğa ifadesizce baktım. Şarkı söyleyen çocuğun arkasında gitar çalan kişiydi bu.

Benim ciddi bakışlarımı umursamadan elini uzattı. "Aytaç ben."

Uzattığı eline dümdüz bakarken yandan gelen öksürük sesiyle derin bir nefes alıp tekrardan, "Ne alırdınız?" diye sordum.

Aytaç yaka kartımı görmüş olacak ki, "Aa Adenciğim ayıp ayıp." dedi başını sağa yatırarak. "Müşteriyiz biz."

"Ya sabır." diye mırıldanarak elimdeki kalemi sallayarak adisyonun üzerine vurdum. Aytaç önündeki menüye birkaç saniye bakıp başını bana çevirdi. "Ben bir profiterol alayım Adenciğim."

"Aytaç b*kunu çıkarma yeter."

"Çağanaşkım ayıp ediyorsun." dedi Aytaç, adının Çağan olduğunu öğrendiğim çocuğa dönerek. "Dün gece öyle demiyordun."

Çağan bir küfür mırıldanıp önündeki tuzluğu Aytaç'a fırlatırken bir adım geri gittim ve sesimin rahatça duyulabileceği tezgahın arkasına baktım. "Barış buraya bakar mısın?"

Aytaç sandalyesini geriye çekip ayağa kalktı. "Biz de tam gidiyorduk."

Barış elinde tabaklarla görüş açıma girerken geliyorum, bekle anlamında göz kırptı. Çağan tepkisizce oturmaya devam ederken Aytaç toparlandı. Yanlarında olan bir erkek ve 2 kız arkadaşları da oturmaya devam ettiler.

"Aytaç otur kardeşim." deyince Çağan, Aytaç sessizce yerine oturdu.

"Bir sorun mu var?" Barış'ın sesini duyup ardından da yanımda varlığını hissettiğimde başımı sağa yatırarak masada oturan müşterilere göz gezdirdim.

"Bilmem, var mı?"

Çağan sakin yüzünün altında yatan sert bakışlarıyla Barış'ı süzdü. "Yok."

"Güzel." diyerek bana göz kırptı Barış. "Sana kolay gelsin, size de afiyet olsun."

🎸

"Teyze ben geldim." dedim anahtarı çevirip eve girerken. Teyzemden bir ses gelmeyince anahtarı kaldığım odadaki yatağa bıraktım.

Salondan tam anlaşılmayan konuşma sesi duyduğumda hafifçe kapıya yaklaştım.

"Acıyor mu Ferit?" Teyzemin dediğine kaşlarım çatılırken burnumdan nefes alıp verdim.

"Acımıyor, sen devam et Selen."

"Kim vurdu sana görebildin mi?"

"Bilmiyorum Selen." dedi eniştem sıkkın bir nefes alıp. "Eve dönüyordum işte, bir anda biri geldi. Art arda yumruklar atmaya başladı. Eve zor geldim."

Elim şaşkınlıktan aralanan ağzıma giderken sırtımı duvara yasladım. Müzisyen'in akşam korkma dediği buydu sanırım.

Eniştemi dövmüş!

🎸

Sizce Müzisyen doğru mu yaptıı?

Hoş kalın, müzikle kalın. 🪄

müzisyen•texting ✓Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin