Di akademi MATA...
Ali berlari sambil tercungap-cungap masuk ke ruang tamu akademi kerana takut terlambat tetapi Ali rupanya dia diperangkap oleh geng Rudy. Ali yang merasakan ada perkara yang buruk akan terjadi terus berpaling dan ingin pergi dari situ. Namun tiba-tiba jalannya dihalang oleh Jet, Mika, Alicia, dan Rudy.
"Woi ejen IRIS nak pergi mana hah !"Jerkah Jet.
"Ish...tepi la bagi la aku lalu ,aku tak kacau korang pun" kata Ali.
"Heh memang kau tak kacau kita orang tapi disebabkan kau Iman benci aku" kata Rudy sambil menarik kolar suit Ali .
"Tolong la Rudy lepaskan aku" kata Ali merayu sambil mata berkaca.
"Wei korang tengok ah ejen IRIS ni dah nak nangis!" kata Alicia dan Mika.
"Hahahaha lemah betul kau nie" kata Jet.
"Haah dah la lemah,selalu gagalkan misi dan heh lembap" kata Alicia.
"Rudy nak buat sekarang ke?" Tanya Jet.
"Aku on je" kata Rudy. Akhirnya Jet dan Mika menyeret Ali ke sebuah bilik salin pakaian.
" Kau uruskan cepat sikit...aku akan cover korang semua dekat sini," kata Alicia. Rudy hanya menganggukan kepalanya dan berlalu ke tempat Jet dan Mika menyeret Ali sebentar tadi untuk membelasah ejen lembap tu.
Manakala di Cafe Cyberjaya,
Chris, Khai,Iman,Moon dan Zass tidak pergi ke Akademi kerana tiada misi hari ni. Jadi mereka pun lepak di cafe cyberjaya. Mulanya mereka makan seperti biasa tiba-tiba mereka tersedak serentak dan apabila mereka ingin mengambil gelas masing-masing semuanya pecah. Mereka berlima mula berasa tidak sedap hati dan mula risaukan tetang keselamtan Ali apabila kejadian itu berlaku. Mereka berharap tiada perkara buruk berlaku kepadanya.
Kembali kepada Akedami...
Kelihatan Ali sedang cuba menahan kesakitan,dan hanya dapat menangis . Setelah beberapa minit, akhirnya Ali berasa amat lemah dan terus pengsan. Tiada sesiapa yang menyedari kejadian tersebut kerana tiada sesiapa yang berada di akademi. Keadaannya sangat menggenaskan. Tangannya dipenuhi oleh darah dari bekas torehan yang dibuat oleh Rudy and the gang. Lebam memenuhi muka dan badanya.
Setelah beberapa jam...
Ali mula sedar dari pengsan. Ali amat terkejut ketika melihat jam di akademi kerana jam itu menunjukkan sudah jam 10.30 malam. Ali cuba berdiri dengan perlahan dan berjalan secara bertatih menuju ke rumahnya akibat daripada kecederaan yang dialami nya. Namun begitu Ali sedaya upaya untuk cepat balik ke rumah kerana tidak ingin En.Ghazali risau. Akan menjadi satu masalah besar baginya jikalau ayahnya itu mulai panik dan menggunakan kuasa vetonya.
Sementara itu di rumah Ali...
Terdapat seorang lelaki misteri yang mempunyai perwatakkan dan image yang tegas dan menyeramkan lagikan kacak dan memiliki rambut berwarna blonde dan bermata Emerald sedang menunggu kepulangan Ali bersama En Ghazali.
"Dad! Did Ali always come back late to home" tanya lelaki Blonde itu.
"Mana ada selalunya dia akan balik awal je... Ayah pun tak tau la kenapa tetiba dia balik lambat hari ni," kata En Ghazali dengan nada risau. Lelaki itu mula mengeram.
" Ali where are you and why didn't you comeback early?" Kata lelaki blonde itu lagi.
Tiba-tiba...
Tok..tok..tok...
"Hah...Ali balik pun!Kamu pergi ma...na?" kata-kata En Ghazali tercekat di kerongkong setelah melihat keadaan Ali. Aduh...sudah, mampus kau Ali! Kenapalah kau kena balik rumah dalam keadaan macam tu? Dahlah 'dia' ada dekat sini. Haih...Ali...Ali...Nasib kaulah nak – gerutu En Ghazali dalam hati.
"Ali....~ finally i meet you again," kata lelaki blonde itu dengan senyum cerah namun senyumnya hilang dan dia terdiam apabila melihat keadaan Ali. Dia tiba-tiba mengeluarkan aura yang amat menakutkan. Ali yang berada di pintu itu pun terkejut.
"Aaa..bang..Alex," kata Ali tergagap-gagap.
"Who made you like this? "kata Alex dengan kilatan mata bersinar. Ali gelabah dan terus mengubah topik,
" Brother when you arrived here?" kata Ali sambil dibawa masuk En Ghazali. Aduh...macam mana ni. Confirm aku takkan lepaslah ni. Lagi pula kenapa Abang Alex ada dekat sini tak bagi tau awal-awal! Haih..berdoalah Alixander semoga kau dapat bertabah dengan lebih kuat selepas ini kerana kau takkan menjalani kehidupan yang biasa dah lagi lagi lepas keadaan aku macam ini...haih, apalah nasibku...- gumam hati Ali / Alixander.
"I don't want to hear that question. What i want to know is who is the stupid person who was beaten up you Ali or if you don't want to tell me what happens and who made you like this...Then I will find out myself," kata Alex dengan smirk merbahaya.
"Macam mana abang Alex tetiba boleh balik sini papa?" bisik Ali kepada Dr Ghazali. Namun, Dr Ghazali hanya menggelengkan kepalanya tanda dia tidak tahu menahu akan tentang kepulangan Alex itu. Alex yang melihat kegelisahan Ali mula tersenyum nakal.
"Aku akan cari tahu siapa orang nya" kata Alex.
Ali dan Dr Ghazali hanya mampu tersenyum pahit. Mereka tahu apa yang akan terjadi selepas ini. Namun mereka tak boleh buat apa dah, kalau Alexander dah mula menyiasat...tiada satu habuk maklumat pun yang akan dia lepaskan. Ali pun tak mampu nak halang dah, dan hanya mampu berdoa untuk kelangsungan hidup mangsa Alexander sahaja.
Macam mana? Ada baik atau tak?
Continue or Unpublish?
Ryn,
Author MOMF.
YOU ARE READING
MY OVERPROTECTIVE MAFIA FAMILY
Подростковая литератураAli bin Ghazali. Dia ialah seorang Ejen MATA yang sering dibuli dan dipandang rendah. Namun disebalik itu, dia merupakan insan kesayangan bagi seluruh ahli keluarganya. Dia memiliki sebuah keluarga yang merupakan dari susur galur THE DEMON ASSASINS...