HELLO GUYS...
HERE WE GO THE NEW CHAPTER!
ENJOY.
Markas Demon Phantom,
Setelah menikmati sesi piknik bersama sebelum ini, kini mereka kembali berkerja. Ali, Mikleo dan Ethan sedang memeriksa laporan masing-masing di bilik peribadi Pheonix. Ali sedikit mengeluh apabila melihat laporan yang diterimanya. Dia memandang Mikleo dan Ethan dengan saksama. Tiba-tiba sebuah kerinduan menjenguk tangkai hatinya terhadap seseorang.
"Leo...Ethan...How about him? Did you get something about him?" tanya Ali lirih. Dia memandang penuh harapan kepada Mikleo dan Ethan. Mikleo dan Ethan sedikit terjeut dengan pertanyaan Ali itu. Mereka tertunduk sayu. Ali yang faham reaksi mereka tersenyum pahit.
"We're sorry Xander...We've got nothing about him. Dia macam lesap dari bumi! Langsung tiada jejak," kata Ethan perlahan. Ali memaksakan sebuah senyuman di wajahnya. Dia sudah agak akan jawapan yang diterimanya akan seperti itu, Cuma dia still tak dapat terima. Ethan dan Mikleo faham perasaan Ali sebab mereka pun merasakan hal yang sama.
"Ian...."
Markas Dark Neptun,Rusia.
"Darkness! Saya datang untuk melapor pergerakkan Demon Phantom," kata seseorang lelaki kepada lelaki yang digelar 'Darkness'. Darkness yang sedang memerhati bintang sambil meneguk jus oren.
"Just say it...."
"They're finding someone's right now. The name of the person that they're find right now is....Ian McGinder, their company" Darkness tersenyum miring. Dia meletakkan gelasnya di atas meja dan mula membuka Ipad-nya.
"Help them. Find that man too for help Pheonix...Just do everything that might help Pheonix," kata Darkness.
"Все в порядке! Я подал в отставку первым.( Baiklah, saya undur diri dulu)"
Setelah bawahannya pergi, Darkness kembali meletakkan I-padnya di meja. Senyuman terukir di bibirnya. Frame gambar yang sememangnya ada di mejanya itu dipandang sayang.
"Прости меня, чувак. Я обещал защитить его, даже если на кону будет моя жизнь, (Maafkan aku, kawan. Sudahku janji untuk melindunginya walaupun nyawaku taruhannya)"
Darkness memejamkan matanya. Rasa bersalah masih lagi menyelubungi dirinya. Dia sebenarnya tersepit diantara persahabatan, penyesalan dan perjanjian. Dia masih lagi terikat dengan semua itu. Sumpah janjinya dahulu mengejarnya, persahabatan mengikatnya erat manakala penyesalan sentiasa menghuni hatinya.
"Sahabat...Janji...Sesal...Kalian benar-benar menghura-harakan hidupku,"
Kembali ke Markas Demon Phantom,
Setelah terdiam untuk beberapa minit selepas perbahasan tentang Ian Mcginder tu, kini Alixander, Mikleo dan Ethan sedang memeriksa laporan tentang tawaran ikatan persahabatan oleh mafia yang lain.
"Xander...Ini aku dah pilih tiga kumpulan mafia yang layak untuk dipertimbangkan. Mereka ialah Blue Sharpadon, Dark Lunar dan Dark Neptun. Mereka [unya sejarah dalam hal kesetiaan sangat tinggi dan kebolehan mereka juga sangat hebat. Teknologi, Skill dan Senjata mereka sangat hebat dan setanding dengan kita. Kau boleh baca selanjutnya tentang maklumat mereka dalam fail ni," kata Mikleo sambil menyerahkan sebuah fail berwarna hijau gelap kepada Ali. Ali mengambilnya dan mula membaca maklumat yang tercatat di situ.
"Blue Sharpadon, Dark Lunar dan Dark Neptun...Alright...aku terima semuanya. Maklumkan kepada mereka yang aku nak adakan perjumpaan bersama pemimpin tertinggi mereka pada esok malam tepat pukul 9.00 malam. We'll have The Choosen Phantom party tomorrow night for welcoming them. Late? This agreement will void. No tolerance," kata Ali. Ethan terus memaklumkan arahan Ali sebentar tadi kepada ke semua pemimpin mafia itu. ali merehatkan mindanya sebentar dan memejamkan matanya.
'Aku akan cari kau sampai jumpa Ian...Aku pasti akan jumpa kau! Macam mana pun kau kena kembali kepada kami! You must back to us. HE MUST BACK TO US,"
TBC....
SORRY PENDEK JER...RYN SIBUK SIKIT SO NI JE YANG MAMPU RYN TULIS SEKARANG :)
OKAYLAH...CONTINUE OR NOT GUYS?
THANKS FOR READING MY BOOK AGAIN!
.
.
.
.
.
NEXT CHAPTER - THECHOOSEN PHANTOM
.
.
.
.
.
WAIT OKAY :)
YOU ARE READING
MY OVERPROTECTIVE MAFIA FAMILY
Teen FictionAli bin Ghazali. Dia ialah seorang Ejen MATA yang sering dibuli dan dipandang rendah. Namun disebalik itu, dia merupakan insan kesayangan bagi seluruh ahli keluarganya. Dia memiliki sebuah keluarga yang merupakan dari susur galur THE DEMON ASSASINS...