Hai! atas permintaan ramai Ryn up juga chapter ini untuk korang.
Selamat membaca semuanya!
"ABANG ISAAC!,"
.
.
.
.
.
Ian Macginder pov's,
Sedang aku bersantai sambil menatap pemandangan luar dari bilik Pheonix ini, tiba-tiba seseorang membuka pintu bilik. Suara-suara yang sedang berkata kedengaran semakin jelas. Aku memutuskan untuk tetap berdiri di situ sambil menunggu seseorang perasaan akan kehadiranku.
"Kenapa Xander?" tanya Noah. Hah...sungguhku rindukan dia. Of courselah aku kenal adikku sendiri! Walaupun dia memakai topeng yang menutup seluruh wajahku. Abang apa aku ini, kalau suara adik sendiri pun tak kenal kan? Aku tersenyum tipis dan masih betah berdiri berdekatan tingkap besar ini. Dari lirikkan mataku, dapatku kesan yang Alixander dan Noah sedang bersiap sedia untuk menyerangku. Yeoksi dari Alixander, sang Pheonix Demon Phantom. Aku hanya menunggu tindakkan yang akan diambil oleh mereka.
"Siapa kau?! Kenapa di sini dan macam mana kau masuk?!" tanya Alixander dingin. Sedangkan aku hanya terkekeh kecil sambil menghadapkan wajahku sepenuhnya kepada mereka. Aku tahu yang mereka hairan sebab, ye la aku kan pakai topeng full face juga, so wajah aku tak kelihatan.
"Kami tanya ni...siapa kau?! Kenapa berani sangat pecah masuk di sini? Tak sayang nyawa ka hah?" bentak Noah pula. Dia sudah pun mengeluarkan pistolnya dan ditudingkan tepat ke arahku. Aku hanya berdiam diri dan memandang mereka berdua dengan lekat. Dengan senyuman kecil dan mata yang berair, aku membuka topengku dan berkata,
"Aku betul-betul rindukan kalian berdua, Xander...Noah,"
Dengan wajah yang mula dipenuhi air mata, Noah, satu-satunya adik kandung dan ahli keluarga yang aku ada di dunia ini berlari dan memeluk diriku dengan erat. Aku membalas tak kalah erat juga akan pelukkannya.
"Abang Ian! Abang Ian! Abang Ian!," gumam Noah lirih dalam pelukkan kami. Aku tersenyum sedih sambil menggosok perlahan belakangnya untuk menenangkan perasaan sedihnya meskipun dadaku terasa sesak. Aku memandang wajah Alixander yang blank di hadapanku dengan senyuman geli. Aku melepaskan pelukkan aku dengan Noah dan menuju ke arah Alixander dengan senyuman kecil dan air mata.
"Kau tak rindukan aku kawan?" tanyaku perlahan. Serentak itu jugalah, tubuhku dipeluk erat olehnya. Isak tangiasan sang sahabat mula kedengaran dicuping telingaku dengan jelas. Aku juga turut menitiskan air mataku dan membalas pelukkannya sama erat.
"Bodoh! Kau bodoh! Ian bodoh! Ke mana saja kau selama ni hah bodoh!," marah Ali dalam pelukkan kami. Aku terkekeh geli dengan air mata di wajahku.
"Ya, aku memang bodoh! Maafkan aku sahabat...Maafkan aku," kataku dengan senyuman kecil. Ali memandang ke arahku dengan tajam.
"Tiada maaf bagimu selagi kau tak cerita ke mana saja kau 5 tahun ni. Fullstop!" katanya. Aku tersenyum geli melihat sifatnya yang dari dulu sehinggalah sekarang masih sama. Tiada yang berubah.
YOU ARE READING
MY OVERPROTECTIVE MAFIA FAMILY
Teen FictionAli bin Ghazali. Dia ialah seorang Ejen MATA yang sering dibuli dan dipandang rendah. Namun disebalik itu, dia merupakan insan kesayangan bagi seluruh ahli keluarganya. Dia memiliki sebuah keluarga yang merupakan dari susur galur THE DEMON ASSASINS...