C25-PIKNIK KELUARGA GHAZALI II

393 27 5
                                    

Hai sorry lambat Up!

selamat membaca!








Markas Dark Neptun,Rusia.

"Jadi Pheonix sudah kembali? That's interesting! Kau pasti dengan khabar ini? Kau tahukan akibatnya jika kau menipu aku?"

"Aku berani bersumpah dengan nama ibuku bahawa ini adalah khabar yang benar, Darkness!"

"Baiklah terima kasih atas infonya Grace! Kau boleh blah sekarang! Kalau aku perlukan kau aku akan panggil,"

"Baiklah Darkness! But don't you dare to forget our promise, handsome!,"

Kata wanita yang bernama Grace itu sebelum berpaling keluar. Namun, belum sempat dia keluar dari ruangan gelap itu, satu headshot membuatkan perempuan itu mati serta merta. Sang penembak tersenyum sinis sambil meletakkan kembali pistolnya di atas meja.

"Избавьтесь от тела этой женщины сейчас (bereskan perempuan tu sekarang)!" perintah lelaki yang dipanggil darkness sebentar tadi. Lelaki tadi memandang sinis kepada wanita yang sudah mati itu.

"Anyone who knows about Pheonix, deserve to die in a second! No one can touch him, as long as I'm alive! That's my swear to HER"






Rumah piknik kelurga Ghazali,

Kini, ke semua ahli keluarga Ghazali sedang bersuka ria mandi-manda di tepi sungai. Ali dan Keith sedang menyantap makanan yang tersedia di atas tikar selepas dua jam bermain tanpa henti dalam sungai.

"Woah! Dah lama giler kita tak santai-santai macam ni kan Ali?" kata Keith sambil melahap makanannya. Ali mengangguk setuju.

"Ermm! Betul tu! Seronoknya!"

"Hahaha! Korang ni tak ubah macam buak-budaklah!" kata Chris dengan nada mengejek. Ali dan Keith hanya mencebik kesal.

"Eleh biarlah! Janji Oliv masih sayangkan aku! Bluekkk!," kata Ali.

"Entah! Biarlah janji mama sayangkan aku lagi!," kata Keith sambil memeluk Ejen Dayang yang kebetulan duduk di sampingnya. Ejen Dayang tertawa kecil melihat tinngkah mereka.

"Cuih! Berlagakkk!," kata Chris. Mereka semua tertawa girang. Tak lama kemudia, Chris menyampaikan satu berita kepada mereka.

" Ermm Korang! Sebenarnya kan...aku dengan Iman akan bertunang minggu depan," kata Chris malu-malu kucing. Ali dan Keith terpekik terkejut.

"Apa?! Woah maju kau eh Chris? Tahniah-tahniah!," kata Ali sambil menepuk bangga bahu Chris. Sedangkan Keith pula sudah berdiri dan mula mengeluarkan suara sirennya.

"Weh korang!!!! Chris dan Iman nak bertunang dah minggu depan!" pekikan Keith terdengar di seluruh kawsan sungai itu. Chris dan Iman tersipu malu. Sungguh perlu digam dengan gam gajah mulut si Keith itu. tak lama kemudian, suara usikan mendominasi kawasan sungai itu. masing-masing tak lepas menggoda dan mengusik Iman dan Chris.

"Ceee...ada yang nak bertunang minggu depan nih! Hahaha!," usik Moon sambil menolak-nolak lembut bahu Iman. Iman menutup wajah merahnya. Gabriella, Ejen Dayang, Olivia dan Moon tertawa girang apabila melihat tingkah malu-malu Iman. Sesangkan situasi lelaki...

"Woah! Cayalah kau Chris! Maju! Semoga korang terus ke jenjang pelamin nanti!," kata Bulat.

"Haah! Semoga hubungan korang sampai ke jenjang pelamin!," sokong Khai pula. Chris tersenyum malu. Dia berterima kasih kepada semua yang mendoakan kesejahteraan hubungannya dengan Iman. Sedang bergembira itu, Ali tiba-tiba mahu ke tandas, jadi dia berpamitan dahulu dengan semua orang.

"Mama! Ali nak ke toilet kejap ye!"

"Okay!"

Ali bergegas ke toilet untuk melepaskan hajatnya. Ketika sudah selesai, dia ternampak kelibat orang yang dikenali olehnya sedang duduk termenung di atas sebuah batu besar di belakang sungai. Ali mendekati oarng itu dan menyapanya mesra.

"Kak Rose!? Kak Rose buat apa sorang-sorang dekat sini?," tanya Ali kepada Rose, orang yang dia lihat sebentar tadi. Rose yang terkejut akan kehadiran Ali secara tiba-tiba itu mula menggelabah! Otakknya giat mencari akal untuk mengelabui mata Ali. Ali pelik melihat tingkah Rose yang seperti kegelisahan itu.

"Kak? Kakak okay tak ni?," tanya Ali sambil memegang bahu Rose lembut. Rose menenangkan dirinya sebentar dan mula menjawab,

"Akak okay Ali. Akak Cuma terkejut je bla tiba-tiba kamu sergah akak tadi, hehehe.."

"Owh! Sorry eh kak! Ali tak tahu pula yang akan terkejut sampai macam ni sekali! I'm sorry!" pinta Ali sambil membongkokkan badannya tanda meminta maaf.

"Alah tak ada masalah Ali...Owh dan untuk soalan kamu tadi, akak tengah tunggu kawan akak datang ni,"

"OOO...nak Ali temankan tak?"

"Eh! Takpa lah Ali...Baik Ali pergi dekat keluarga Ali balik sebelum mereka cari Ali," tolak Rose halus. Ali hanya mengangguk setuju.

"Okay! Baiklah! Kalau macam tu, Ali pergi dulu ye kak! Bye! Jumpa dekat sekolah nanti ye!"

"Okay! Bye!"

Rose menghela nafasnya lega apabila kelibat Ali sudah pun menghilang dari pandangannya. Kemudian, dengan cepat dia mengemas barangnya dan pergi dari situ. Bahaya untuknya stay di situ lagi kerana Ali sudah pun mengetahui keberadaannya. Jadi, Rose pun berlalu pergi meninggalakn kawasan itu.

.

.

.

.

.

"Maaf sekali lagi Ali... Aku masih lagi tak mampu nak KEMBALI lagi kepada kalian. Aku tak nak kalian dalam bahaya...jadi berikan aku lebih masa sedikit untuk 'pulang',"






TBC

CONTINUE OR UNPUB?

THANKS FOR READING MY BOOK AGAIN!

SORRY CHAPTER INI PENDEK SEDIKIT...SOALNYA IDEA AKU KURENGGG

.

.

.

.

.

NEXT CHAPTER   -   RAHSIA ALI



MY OVERPROTECTIVE MAFIA FAMILYWhere stories live. Discover now