C24-PIKNIK KELUARGA GHAZALI

480 31 10
                                    

HAI SEMUA! KINI KITA KEMBALI KEPADA CHAPTER 24 

SELAMAT MEMBACA SEMUA!

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA!









"Ali! Alex! Cepat bangun sayang! Kata nak pergi piknik hari ni! Bangun cepat!," kata Ejen Dayang. Dia mengejutkan kedua-dua kembar seiras yang sedang terbaring lena di depan Tv itu dengan sabar. Setelah mengelus sedikit kepala mereka, mereka bangun. Ali yang bangun terlebih dahulu itu langsung memeluk manja Ejen Dayang.

"Ermm Mama? Ali mengantuk lagila mama..." rengek Ali manja. Ejen Dayang tersenyum kecil. *mereka semua memanggil Ejen Dayang sebagai Mama* Dayang mengelus lembut kepala Ali sayang. Baru mahu memujuk Ali, tiba-tiba Alex turut memeluk dirinya juga.

"Haih..kamu berdua ni...Itula, siapa suruh main dengan King dan Redy lama sangat semalam? Kan dah penat ni..."

Ali dan Alex hanya tersenyum kambing. Bukannya nak bangun dan mandi ke apa...tapi malah duduk bermanja dengan Ejen Dayang. Dasar manja punya budak.

"Alah mama...Kitorang rindukan mereka...tu yang main sampai tak ingat masa tu, hehehe," kata Alex. Ejen Dayang hanya menggelengkan kepalanya dan menepuk lembut bahu Ali dan Alex.

"Dah2...sekarang ni korang bangun dan pergi bersihkan diri okay. Nak piknik sama-sama kan?," pujuk Ejen Dayang. Ali dan Alex hanya pasrah. Setelah memberikan ciuman di pipi Ejen Dayang, mereka bergegas menuju ke bilik masing-masing. Ejen Dayang pula mula membantu Gabriella, Olivia, Moon dan Iman menyediakan makanan untuk piknik nanti. Piknik kali, Khai, Moon, Bulat, Zass dan Iman turut mengikutinya atas pelawaan daripada Ali sendiri.

"Leo! Ethan! Tolong Mama letakkan barang ni dalam kereta sekejap!,"

"Baik mama!"

"Boy! Jangan lupa ambil khemah kita dekat stor belakang tu!,"

"Oh god! Thanks for reminding me about that, dad! I'll take it now!,"

"Kevin! Panaskan enjin kereta siap2! Keith! Periksa semua bekalan elektrik dah tutup ke belum! Fang! Pastikan semua punti dan tingkap dikunci!,"

"Ali! Alex! Viktor! Susun semua barang kamu dengan kemas! Barang yang lain pun sama ye!,"

Riuh-rendah rumah Ghazali pada pagi itu. Para wanita dan Dr Ghazali sendiri sibuk memberi pelbagai jenis arahan. Setelah beberapa minit saling membantu menyiapkan semua keperluan, akhirnya keluarga besar Ghazali bertolak untuk berpiknik di kawasan rumah persendirian Dr Ghazali di pergunungan.

Selepas 3 jam perjalanan,

Selepas 3 jam perjalanan,

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"Woah! Akhirnya! Sampai juga dekat sini! Seronoknya!," kata Ali teruja. Dia berlarian kecil di kawasan itu dengan gembiranya. Sedangkan orang lain hanya tertawa kecil melihat kelucuan Ali itu.

"Haip! Little pie! Watch your step carefully okay! We didn't want you to get any injures okay!," pekik Gabriella sedikit kuat kerana Ali sudah pun jauh berjalan di hadapan mereka. Ali tersenyum gemas.

"Wakatta Iella-neechan! Wakatta!,"

"Ali! Jom kemas dulu barang-barang kita ni!"

"Okay!"

Ali berlari mendekati mereka dengan semangat. Namun, sebaik sahaja dia sampai di situ, pipinya ditarik geram oleh Boboiboy dan Fang. Ali mengaduh kesakitan seraya mencuba melepaskan cubitan mereka di pipinya.

"Eiii....kamu nikan...Kan orang dah pesan, jangan lari! Kalau jatuh dan terluka nanti macam mana ha?" bebel Boboiboy.

"Entahnya! Kenapa degil sangat ni ha?" kata Fang pula.

"Huhuhu... lepashh la hyunggg! Pipih A-alih sakith!," kata Ali sedikit tidak jelas kerana pipinya masih ditarik oleh Boboiboy dan Fang. Boboiboy dan Fang melepaskan pipi Ali kerana kesian melihat wajah memelas Ali dengan sedikit rengusan kekesalan.

"Sekali lagi hyung tengok kamu berlarian macam tadi....Hyung kurung kamu dalam rumah!" ugut Boboiboy. Ali membuat muka kesian.

"Alaaaa...janganla hyung! Tak sayang Ali ke?" rengek Ali sambil menarik-narik lengan Boboiboy. Mikleo dan Ethan yang kebetulan lalu di tempat mereka untuk mengambil barang terkekeh geli melihat Ali yang sedang berusaha memujuk Boboiboy.

"Sebab sayangkan Ali-lah hyung buat aturan tu. So, kalau tak nak kena kurung, follow the rule. Tu je," kata Boboiboy selamba badak. Ali merungut kecil dengan bibir muncung macam itik.

"Ye la...Ye la..."

"Macam tulah adik hyung!,"

"Tapi hyung kena buatkan Ali roti telur keju!,"

"Deal!,"

Mereka mula memasuki rumah seperti orang lain. Kelihatan semua lelaki sedang sibuk mengemas rumah itu manakala para wanita sedang menyediakan makan tengah hari di dapur bersama-sama.

"Baiklah semua! Mari makan! Lepas tu kita pergi mandi air terjun sama-sama!," laung Ejen Aliya setelah semua makanan siap dihidangkan.

"BAIK MAMA!"





TBC

SORRY CHAPTER INI AGAK PENDEK HEHE...SOALNYA RYN TAK BERAPA SIHAT HARI INI TAPI SAJA GAGAHKAN DIRI UNTUK TULIS AND UPDATE.

CONTINUE OR UNPUBLISH YOU ALL?

.

.

.

.

.

NEXT CHAPTER  -  PIKNIK KELUARGA GHAZALI II

THANKS FOR READING MY BOOK AGAIN GUYS!

MY OVERPROTECTIVE MAFIA FAMILYWhere stories live. Discover now