C19-KEMBALINYA PHEONIX

710 39 5
                                    

THIS IS THE NEXT CHAPTER THAT I'VE PROMISE TO UP BEFORE...

ENJOY YEA!







Setelah habis shopping...

Ali duduk menghadap ke semua abang dan kakaknya dengan tenang di ruang tamu. Dia yang meminta kesemua mereka untuk berkumpul di ruang tamu untuk dia sampaikan sesuatu yang penting katanya. Ali memandang satu-persatu wajah mereka semua dengan senyuman manis.

"Hermm..baiklah abang-abang dan kakak kesayangan Ali semua...Ali nak beritahu sesuatu kepada korang semua," kata Ali. Mereka memandang Ali dengan bingung.

"Okay...Just say it," kata Alex mewakili mereka semua.

"Sebenarnyakan...Ali...Ali dah ingat semuanya. Semuanya tanpa tertinggal sikit pun,"

"What?!," pekik mereka semua.

"Ali...Seriously? Did you remember every single things?" tanya Alex.

"Bagaimana? Bila? Dan macam mana?" tanya Triplets Lord secara bersamaan.

"Yokatta...Yokatta (Syukurlah) Ali," kata Gabriella pula dengan air mata gembira di wajahnya. Sedangkan Fang dan Frey hanya tersenyum lebar.

Ali melihat reaksi mereka dengan ketawa kecil. Sudah dia agak reaksi mereka akan seheboh itu. Namun, dia pelik melihat Boboiboy hanya berdiam diri. Ali mendekati Boboiboy dan duduk betul2 depan Boboiboy yang hanya senyap itu.

"Hyung? Gwenchanna? Why did you just quite?" tanya Ali sambil memegang tangan Boboiboy lembut. Tanpa ada niat untuk membalas pertanyaan Ali, Boboiboy hanya memeluk erat badan kecil Ali sayang. Isakan tangisan pula kedengaran jelas ditelingan Ali. Ali terkejut!

"Hyung...Hyung kenapa menangis?," tanya Ali kalut. Dia mengeratkan pelukkan Boboiboy.

"Syukrulah Ali...syukurlah kamu dah ingat semuanya...Syukurlah," gumam Boboiboy perlahan. Ali yang mendengar itu tersenyum faham. Perlahan-lahan dia meleraikan pelukkan mereka dan mengelap air mata Boboiboy sayang.

"Dah...hyung dah tak payah risau lagi okay? Ali dah ingat dan Ali dah baik-baik sahaja sekarang ni," pujuk Ali. Boboiboy tersenyum kecil dan menggosok perlahan kepala Ali sayang.

"Dah besar dah adik hyung ini," kata Boboiboy. Mereka semua tersenyum gembira. Kemudian, Ali bangun dan mendekati Olivia pula. Ali mengenggam erat tangan Olivia sayang dan memandang tepat ke arah anak mata Olivia sambil berjongkok di depan Olivia. *fahamkan kedudukannya macam mana? Kalau tak faham, pandai-pandai koranglah nak bayangkan. Hehehe,* Olivia menegang di tempatnya.

"Crystal Olivia...Oliv...Sayang...Cinta hatiku...Maafkan Xander ye sayang...Maafkan Xander yang sudah melupakan Oliv sebelum ini. Maaf sebab dah menyebabkan Oliv depresi berat sebelum ini. Maafkan Xander sebab Xander terlupa semua janji kita. Xander betul2 minta maaf dan terima kasih sayang sebab masih setia dengan orang macam Xander ini," kata Ali dengan telus. Matanya terasa panas. Olivia pula sudah terisak-isak menangis. Dengan cepat Olivia memeluk erat Ali.

"Don't say like that! Keadaan...keadaan yang memisahkan kita sementara sayang. Oliv tak pernah berputus asa dengan cinta Xander sebab Oliv sayang sangat dengan Xander. No matter what, you are still the only man who can steal my heart forever. Only you, Alixander Ghazali," balas Olivia dengan suara terendam. Ali tersenyum senang. Dia membalas pelukkan Olivia tak kalah erat. Gabriella, Frey, Boboiboy, Fang, Keyran dan Triplets Lord yang melihat itu tersenyum gembira. Akhirnya...akhirnya penantian mereka terbayar.

MY OVERPROTECTIVE MAFIA FAMILYWhere stories live. Discover now