C11-MIKLEO AND ETHAN

731 36 0
                                    

HELLO GUYS! JOM KITA BACA CHAPTER SETERUSNYA INI. 







Di wad Ali,

Ali mula berasa bosan kerana abang serta sepupunya tidak datang untuk teman dia di wad. Boboiboy juga ada hal yang perlu diuruskan katanya. Ali tidur menelentang di atas katilnya dengan wajah yang masam. Tiba-tiba Ali terdengar bunyi pintu wadnya terbuka namun, tiada yang memasukki wadnya. Ali pelik dan dia mula menjenguk keluar daripada katilnya. Dia terkejut melihat semua bodyguard yang menjaga pintu wadnya tiada. Depan wadnya kosong. tiada langsung tanda-tanda kehidupan di sana. Ali mula terfikir kenapa bodyguard tersebut tiada dihadapan pintu wad. Nak kata dia kena serang lagi, tak mungkin..sebab tiada pun mayat depan wadnya macam hari tu. semuanya seolah-olah memang pergi meninggalkan wadnya kosong. Ali bingung. Ali tidak sedar terdapat beberapa pasang mata yang melihatnya lucu. Yela...mana tak lucunya kalau dah muka je terjengil keluar dari pintu tu? dah macam kanak-kanak rebina kehilangan parents-nya. Hehehe...

"Kau buat apa tu Xander?!" tanya seseorang secara tiba-tiba disebelah Ali. Ali terkejut dan menjerit.

"Aaaaa hantu ...!!" Jerit Ali.

"Ehhh... Xander, ni kitaorang la," kata Mikleo dan Ethan. Ali yang terdengar suara itu membuka mata dan merenung geram kearah mereka berdua namun, dia bukannya kelihatan menakutkan tapi lucu! Hahaha!!!

"Apa korang berdua buat dekat sini?," tanya Ali ketus. Masih marah. Ethan dan Mikleo yang mendengar nada suara ketus Ali tu tertawa jahil.

"Kami nak melawat kau la," kata Ethan. Ali menayangkan wajah masam.

"Ish...korang ni...korang mesti ingat aku ni boss korang lagi kan?," tanya Ali jengkel. Dia kembali membetulkan kedudukannya. Mikleo dan Ethan memasukki wad Ali sambil ketawa kecil.

"Dah memang betul kau Pheonix kami Xander," kata Ethan. Ali cemberut.

"Dah la tu ! Bos kami ada bawa nasi lemak tempoyak udang favourite bos kan?," kata Mikleo sambil tersenyum manis. Mata Ali berbinar senang apabila mendengar nasi kegemarannya itu. Mikleo dan Ethan menahan geram melihat muka comel ketua mereka itu.

"Nak! Bagi la saya nak Nasi lemak itu..." rengek Ali dengan wajah memalas. Mikleo yang sudah tak tahan itu lantas memberikan nasi lemak tempoyak udang itu kepada Ali dan menggumel geram pipi ketuanya itu.

"Ermm..ishh!!!Janganlah...sakit tau tak!," marah Ali. Mikleo dan Ethan hanya ketawa. Ali mencapai nasi kegemarannya itu dan mula memakannya. Mikleo dan Ethan hanya berdiam diri dan memerhati Ali.

"Ermm..korang..kenapa eh korang selalu panggil aku dengan'Xander' bukan 'Ali'?" tanya Ali di sela-sela acara makannya. Mikleo dan Ethan yang mendengar persoalan Ali itu tersenyum sendu.

"Kau yang minta dulu Xander...Kau yang suruh kami panggil kau, Xander dan bukan 'Ali'," kata Mikleo dengan senyuman peritnya.

"Betul tu...Kau yang suruh kitorang panggil kau macam tu. Kau kata dengan cara itu, kita semua adalah 'keluarga'," kata Ethan pula. Ali tiba-tiba rasa pedih di dadanya. dia memandang sedih wajah kedua-dua orang itu lekat.

"I'm sorry guys," pinta Ali perlahan. Mikleo dan Ethan memasang wajah ceria semula demi menceriakan Ali.

"Nahhhh...not your fault Xander...It's all because of the fate," kata Mikleo. 

Setelah beberapa minit,

"Baiklah bos kami dah nak balik markas ni. Kami pergi dulu ye Xander, si Pheonix! Hehehe..." kata Ethan sambil berdiri dari duduknya bersama Mikleo. Ali tersenyum kecil.

"Owh lagi satu! Lupa aku bagi tahu... Tadi bodygaurd yang jaga depan wad kau tengah rehat dekat cafe. Nanti kami panggil mereka kembali," kata Mikleo. Ali melompong. Mereka tengah melepak!? Patutlah tak ada seorang pun dekat depan tu tadi.

"Tunggu kejap! Macam mana aku nak ingat balik kerja lepas aku dulu! Aku nak tahu pasal korang dan diri aku!" tanya Ali bersungguh-sungguh. Mikleo dan Ethan tergamam. Mereka tersenyum senang. Akhirnya rancangan mereka dengan Alex dan Triplets Lord akan bermula. Kemudian, Mikleo mendekati Ali lalu menghulurkan sebuah tablet dan pendrive yang telah mereka sediakan sebaik sahaja habis perbincangan mereka dengan Alex and Triplets Lord hari itu. Ali mengambilnya dan menatap bingung ke arah Mikleo dan Ethan yang tersenyum.

"Dalam tu ada jawapan bagi apa yang kau nak tau Xander atau patut aku panggil Phoenix. Kalau kau tak faham, kau tahu kat mana nak cari kami," terang Ethan. Ali mengangguk faham. Mikleo dan Ethan mula meninggalkan Ali berseorangan.

Ali memandang mereka berdua yang melambaikan tangan kepada nya. Dia bertekad untuk mengingat kembali siapakah dirinya yang sebenarnya dan membalas dendam terhadap MATA.

"Aku akan mencari diri aku yang dulu! Selepas itu, aku akan hapuskan semua orang yang terlibat dalam kematian mama. Aku bersumpah!," kata Ali dengan nada yang dinigin. Dia mula menonton isi yang terdapat dalam tablet dan pendrive itu dengan saksama.



Di dalam mobil Mikleo,

"Nampaknya rancangan kita akan bermula lebih cepat dari jangkaan kita," kata Mikleo. Ethan yang mendengar itu tersenyum sinis.

"Yeah...that's plan is gonna be on soon...We get to be prepare and report this to Boss Alex and Triplets Lord," kata Ethan pula. Kemudian, mereka hanya menatap jalan di depan mereka dang fikiran yang mengarah kepada keseronakkan yang akan mereka dapatkan nanti dengan gembira.

'Let's start the game, baby!,'





Sementara itu di sebuah tempat,

"Macam mana dah dapat semua data diorang?," tanya seseorang.

"Yes, We've got it."

"Hai'! Demo...We just know that only 5 people who is really being 'him' friends,"

"Wakatta...Give me all of their datas,"

"Got it!,"

"Just wait for your hell, bastards!,"







TBC

UIHHH...SIAPA TU?

CONTINUE OR UNPUBLISH?

THANKS FOR READING MY BOOK AGAIN.

RYN,

AUTHOR MOMF.

MY OVERPROTECTIVE MAFIA FAMILYWhere stories live. Discover now