HAI I'M BACK! SORRY FOR THE DELAY.
HERE WE GO THE NEXT CHAPTER OF SC.
THIS THE LAST SPECIAL CHAPTER FOR SERIES OUR KING DAN REDY YEA!
ENJOY GUYS!
"Haih..baiklah...ceritanya macam ni sebenarnya,"
.
.
.
.
.
"Sebenarnya Redy ni, ayah dangan arwah mama kami yang jumpa 15 tahun yang lalu dekat makmal professer Hairil..."
Flashback,
"Hairil! Kau dekat mana Hairil?," laung Ghazali kuat dalam makmal peribadi Professor Hairil. Dia ke situ bersama Aliya ketika mendapat panggilan darurat daripada sahabat karibnya, Hairil. Mereka tergessa-gesa datang di situ kerana bimbang ada sesuatu yang buruk terjadi kepada Hairil.
Namun, sebaik sahaja mereka sampai, mereka terkejut melihat makmal Hairil sduah seperti baru hambis dirompak! Mereka risau lalu terus sahaja memasuki makmal luas milik Hairil itu. Barang-barang di dalam makmal itu bagaikan baru sahaja dilanggar taufan karina! Mereka berpecah dan mencari Hairil di setiap sudut makmal itu.
"Hairil! Mana kau! Jawablah! Jangan buat kami takut!," laung Aliya pula. Seketika kemudian, secara tiba-tiba ada satu sesungut sotong membelit pingang Aliya erat. Aliya terkejut namun dia hanya mendiamkan dirinya dan mengikuti arah sesungut itu menariknya. Setelah beberapa minit berjalan dengan bantuan sesungut itu, kini jelas di matanya Hairil terbaring kaku di atas lantai berdekatan sebuah kolam yang agak luas. Darah ditangan Hairil masih basah. Aliya panik!
"HAIRIL!" panggil Aliya. Sengut itu melepasskan lilitannya dan membiarkan Aliya mendekati Hairil dan memberikan bantuan awal terhadap luka tembakan ditangan Hairil. Tak lupa jua dia untuk memanggil suaminya.
"ABANG!!! ALIYA DAH JUMPA HAIRIL! MARI SINI!,"
Derapan suara tapak kaki berlari jelas bergema di kawasan makmal itu. Ghazali tiba di lokasi Aliya dan Hairil dengan wajah yang bimbang. Terbelalak matanya apabila melihat keadaan Hairil itu.
"Ya tuhan! Hairil!,"
Ghazali membantu Aliya untuk merawat Hairil. Setelah selesai membalut dan merawat lengan Hairil, mereka memapah tubuh lemah Hairil untuk dibaring di atas katil yang terdapat di ruangan itu dengan baik. Tanpa mereka sedar ada sesuatu yang memerhati mereka dengan saksama dari dalam kolan sederhana itu.
"Macam mana sayang boleh jumpa Hairil?" tanya Ghazali setelah mereka merehatkan tubuh mereka di sofa yang berdekatan situ.
"Owh tadi ada sesua---," kata-kata Aliya terpotong apabila mereka terdengar gumaman perlahan dari Hairil. Tanpa membuang masa lagi, mereka mendekati Hairil.
"Hello kawan...How's your feeling?" tanya Aliya sambil kembali memeriksa keadaan Hairil. Hairil masih lagi pening itu hanya menganggukkan kepalanya perlahan.
"Hei kawan! Macam mana okay?," sapa Ghazali pula. Hairil hanya tersenyum lemah sebagai balasan.
"Okay dah sikit. Thanks korang sebab bantu aku," kata Hairil.
YOU ARE READING
MY OVERPROTECTIVE MAFIA FAMILY
Teen FictionAli bin Ghazali. Dia ialah seorang Ejen MATA yang sering dibuli dan dipandang rendah. Namun disebalik itu, dia merupakan insan kesayangan bagi seluruh ahli keluarganya. Dia memiliki sebuah keluarga yang merupakan dari susur galur THE DEMON ASSASINS...